AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg var sammen med ekskjæresten min i flere år, men følte at ikke at han prioriterte meg de siste årene av forholdet. Vi bor ikke på samme sted, og fikk ikke sett hverandre regelmessig, men når vi hadde ferie, så hadde han ikke alltid tenkt å tilbringe tid med meg. Når vi snakket om fremtiden, gikk det mye på ting han hadde lyst til å gjøre som ikke nødvendigvis inkluderte meg. Lange ferier uten meg osv. Nå er ikke jeg en type som alltid må være der kjæresten er, eller alltid må reise på ferie sammen, men jeg synes det var rart jeg til tider ble så lite inkludert når vi ikke bor på samme sted. Nå har det vært slutt i over 1 år. I løpet av den tiden har vi sendt høflige gratulasjonsbeskjeder på sms, god jul osv. Han har spurt noen spørsmål av og til, og hvis jeg har prøvd å spørre ham tilbake så kutter han som regel kontakten. Han har prøvd å ringt meg noen ganger, da jeg har vært opptatt. Ringer han opp rett etterpå, og da tar han ikke telefonen. Alt dette er er ok. Det jeg reagerer på er da han sendte meg en gratulasjonsbeskjed for noen måneder siden, så sa han at han hadde truffet en ny dame «og fikk se hvordan dette utviklet seg.» Jeg synes det var rart at han fortalte dette siden vi nesten ikke har kontakt, og den har vært svært overfladisk. Nå fikk jeg nettopp en lang beskjed av ham. Han vil snakke med meg på et tidspunkt som passer meg i morgen. Jeg er også frustrert på meg selv fordi jeg er nysgjerrig på hva han vil. Det tok meg lang tid å komme over ham. Noen råd hvordan jeg bør være i telefonsamtalen? Er litt engstelig at jeg skal være alt for hjertelig. Tar gjerne imot råd for hvordan jeg kan holde ham på avstand. Anonymkode: 1d405...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Hadde sagt at jeg ikke var intr. Han er bare ute etter et enkelt ligg Anonymkode: 72e79...1a2 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde sagt at jeg ikke var intr. Han er bare ute etter et enkelt ligg Anonymkode: 72e79...1a2 Hadde kanskje tenkt det samme hvis vi bodde nærmere hverandre, men vi bor langt fra hverandre. Anonymkode: 1d405...8f6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Jeg hadde også en ekskjæreste som tok kontakt for noen måneder tilbake. Plutselig begynte han å sende meldinger om vær og vind og inviterte meg så ut på date. Jeg skjønner jo at det var fordi han ville ha er ligg. Jeg er overhodet ikke lengre interessert i han, så jeg bare kuttet han ut. Er jo ingen grunn til at vi skal ha kontakt uansett. Anonymkode: 051b1...4f5 2
Nymerïa Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen råd hvordan jeg bør være i telefonsamtalen? Er litt engstelig at jeg skal være alt for hjertelig. Tar gjerne imot råd for hvordan jeg kan holde ham på avstand. Disse tingene er ikke forenelige. Du holder han på avstand med å kort og greit si at det ikke passer å snakke med han og å ønske han alt godt videre. Dette tror jeg egentlig du vet, TS. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Hvis du er så nysgjerrig at du tar den telefonsamtalen, da åpner du døren for at han kan snike seg inn i livet ditt igjen. Du kan spørre på melding hva han vil prate om. Anonymkode: 9271d...067 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Og hvorfor har du ikke sperret han fra å ta kontakt med deg? Er det DU som er ute etter et billig ligg? Anonymkode: 44ed6...007 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og hvorfor har du ikke sperret han fra å ta kontakt med deg? Er det DU som er ute etter et billig ligg? Anonymkode: 44ed6...007 Nei. Jeg er bare intim med de jeg er i romantisk forhold med. Jeg har ikke sperret han fra å ta kontakt med meg, fordi jeg savner virkelig vennskapet med ham, og det frustrerer meg. Jeg savner ikke ham som romantisk partner. Vi passet ikke sammen som romantiske partnere. Jeg er ikke forelsket i ham nå, men han ble en bestevenn. Tenker også hvis han vil ha et ligg med meg, så bor han en 3 timers flytur fra meg, og det er vel litt langt for bare et ligg? Jeg håper kanskje i mitt (veldig) naive sinn at han savner vennskapet vi hadde også. Ikke forholdet. Eller sex. Det er vel det som har gjort meg litt forhåpningsfull. Men som sagt, jeg er vel veldig naiv nå… ts Anonymkode: 1d405...8f6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 05526...7ec
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 10.42): Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 05526...7ec Det var en rar samtale som varte flere timer. Vi var begge enige om at vi savnet vennskapet, så jeg nevnte at det hadde vært koselig å ha kontakt igjen. Det virket han ikke interessert i, og ba meg bare sende et påskekort. Jeg lurer egentlig på hva han ville etter så lang tid etter bruddet og uten samtaler, men det fant jeg ikke ut. Men det jeg fant ut var at jeg satt lydig og ventet på at han skulle ringe etter så lang tid. Det minnet om tiden vi hadde sammen, da jeg ofte ventet på ham, at han skulle prioritere tid med oss, si at han var glad i meg osv. Kjente jeg ble sint etter samtalen for den minnet meg om forholdet vårt. Sint på meg selv fordi jeg foreslo vi kunne være venner. Alltid jeg som ventet, håpet, osv, og nå bestemmer han seg plutselig for å ringe etter så lang tid for å rippe opp i et sår som endelig hadde grodd. Hvorfor? Burde ikke ha snakket med ham. Anonymkode: 1d405...8f6 3 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 Han ville bare forsikre seg om at han fortsatt har deg på kroken. Noe han har, tydeligvis. Jeg ville aldri ha tatt en sånn samtale hvis ikke det gjaldt noe helt konkret som jeg visste om på forhånd. Anonymkode: 07424...6cc 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 Kyniske meg tenker det kanskje handle om økonomi. Om han opplevde deg som gavmild og rik (i forhold til ham) og han i det siste har begynt å slite med regninger slik mange har, kan det være derfor han tenkte på deg nå? Anonymkode: 963e9...11b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Han prøver enten å igle seg inn i livet ditt eller vil ha kontroll på hva du gjør. Har en eks som driver med omtrent det samme. Bare å ignorere. Du vet hva de sier, hvis du gir dem lillefingeren, tar de hele hånden. Anonymkode: f29ba...668 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 19.45): Nei. Jeg er bare intim med de jeg er i romantisk forhold med. Jeg har ikke sperret han fra å ta kontakt med meg, fordi jeg savner virkelig vennskapet med ham, og det frustrerer meg. Jeg savner ikke ham som romantisk partner. Vi passet ikke sammen som romantiske partnere. Jeg er ikke forelsket i ham nå, men han ble en bestevenn. Tenker også hvis han vil ha et ligg med meg, så bor han en 3 timers flytur fra meg, og det er vel litt langt for bare et ligg? Jeg håper kanskje i mitt (veldig) naive sinn at han savner vennskapet vi hadde også. Ikke forholdet. Eller sex. Det er vel det som har gjort meg litt forhåpningsfull. Men som sagt, jeg er vel veldig naiv nå… ts Anonymkode: 1d405...8f6 Han er vel klar for litt sexting eller egostryk også. Du sier du savner vennskap med ham men oppfører han seg som en god venn? Anonymkode: 9e7ab...0eb
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var en rar samtale som varte flere timer. Vi var begge enige om at vi savnet vennskapet, så jeg nevnte at det hadde vært koselig å ha kontakt igjen. Det virket han ikke interessert i, og ba meg bare sende et påskekort. Jeg lurer egentlig på hva han ville etter så lang tid etter bruddet og uten samtaler, men det fant jeg ikke ut. Men det jeg fant ut var at jeg satt lydig og ventet på at han skulle ringe etter så lang tid. Det minnet om tiden vi hadde sammen, da jeg ofte ventet på ham, at han skulle prioritere tid med oss, si at han var glad i meg osv. Kjente jeg ble sint etter samtalen for den minnet meg om forholdet vårt. Sint på meg selv fordi jeg foreslo vi kunne være venner. Alltid jeg som ventet, håpet, osv, og nå bestemmer han seg plutselig for å ringe etter så lang tid for å rippe opp i et sår som endelig hadde grodd. Hvorfor? Burde ikke ha snakket med ham. Anonymkode: 1d405...8f6 For en tullete samtale. Ingen vits å være tålmodig med en som hverken verdsetter det, eller deg. Anonymkode: 9e7ab...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 Så han ringte og bidro til en samtale som varte i flere timer uten at han ville noe spesielt ? Mannen er jo kjemperar ! Men nå håper jeg du har lært og sletter han Anonymkode: bab71...77c 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 17.43): Han ville bare forsikre seg om at han fortsatt har deg på kroken. Noe han har, tydeligvis. Jeg ville aldri ha tatt en sånn samtale hvis ikke det gjaldt noe helt konkret som jeg visste om på forhånd. Anonymkode: 07424...6cc Det stemmer nok. Han vil ikke ha meg eller vennskapet mitt, men han vil ha kontakt en gang i blant virker det som, så han vil kanskje ha meg på kroken. Jeg er så dum som tok den samtalen. Kaster bort tårene på nytt for en som bare av og til prioriterte meg som kjæreste. Vi hadde planlagt å flytte sammen, men så var det mange andre ting han plutselig ville gjøre istedenfor eller ihvertfall før vi hadde planlagt å flytte sammen. Jeg synes det var rart at han ville snakke i flere timer uten å være interessert i et vennskap. Kjenner jeg er redd for å virkelig stole på noen igjen fordi jeg er redd for å bli skikkelig såret på nytt. Takk for alle gode ord. ❤️ Anonymkode: 1d405...8f6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 Ts, det er ikke lurt å skulle være venner etter et brudd. Det gir bare slike episoder du nettopp opplevde. Det er heller ikke greit mtp ny partner at man er VENN med eksen. Kjæresten min måtte pent slette alle ekser og flørter han har hatt, for slike påminnelser orker jeg ikke. Man skal ikke være venn med de man har ligget med eller vært sammen med over tid. La dette bli det som gjør at du nå setter sluttstrek. Send en melding til ham at du har grublet på at du ikke lengre orker noe kontakt, og så sletter du ham fra ALLE sosiale medier og tlf nr. Glem ham! Anonymkode: 89387...64f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det stemmer nok. Han vil ikke ha meg eller vennskapet mitt, men han vil ha kontakt en gang i blant virker det som, så han vil kanskje ha meg på kroken. Jeg er så dum som tok den samtalen. Kaster bort tårene på nytt for en som bare av og til prioriterte meg som kjæreste. Vi hadde planlagt å flytte sammen, men så var det mange andre ting han plutselig ville gjøre istedenfor eller ihvertfall før vi hadde planlagt å flytte sammen. Jeg synes det var rart at han ville snakke i flere timer uten å være interessert i et vennskap. Kjenner jeg er redd for å virkelig stole på noen igjen fordi jeg er redd for å bli skikkelig såret på nytt. Takk for alle gode ord. ❤️ Anonymkode: 1d405...8f6 Send ham en melding om at du innser etter samtalen at det å ha kontakt videre ikke har noen hensikt, så du vil nå bare ønske ham lykke til videre i livet og be ham respektere at du ikke ønsker noe kontakt med ham mer! Og før han får svart deg, så blokkerer du nummeret hans og blokkerer ham på sosiale medier. Da tar DU tilbake kontrollen over DITT liv og DINE følelser, og du fratar ham å ha noen som helst kontroll over deg eller dine følelser. Og så tar du aldri kontakt med ham igjen. Se på denne samtalen som noe som var bra for din del, for nå fikk du se hvor totalt uinterressert han er i deg, hvor lite han bryr seg om deg som person, og at han kun er ute etter å ha kontakt når det passer ham, når han selv trenger litt oppmerksomhet, når han trenger litt ego-boost. Dine følelser er helt uviktig for ham, han respekterer deg ikke. Det visste du egentlig da det ble slutt mellom dere, og nå, med denne telefonsamtalen, så fikk du det en gang for alle bekreftet. Han fortjener deg ikke! Du fortjener langt mer! Så - ikke gruble og tenk på det, bare kutt alle bånd med ham her og nå, så er det gjort. Så kan du ev. sørge den du en gang trodde han var. Den mannen er han åpenbart ikke, så ikke kast bort for mye tid og energi på å sørge den han ikke var. Unn deg selv langt bedre! Og du - om du lar erfaringene med en slik egoist får deg til å miste troen på andre menn, da lar du ham fortsette å ha kontroll på deg og ditt liv. Det antar jeg du ikke ønsker? Den eneste du vet du ikke kan stole på, det er han! Ikke døm andre menn som kan være gode menn fordi din eks var en respektløs egoist... Anonymkode: f7f80...e29 1
911 Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 19.45): . Men som sagt, jeg er vel veldig naiv nå… ts Anonymkode: 1d405...8f6 AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 20.04): Kaster bort tårene på nytt for en som bare av og til prioriterte meg som kjæreste. Anonymkode: 1d405...8f6 Det er helt riktig. Du er VELDIG naiv. Dessuten har du fortsatt følelser for han og lar han utnytte og såre deg. Du har en ting å gjøre og det er å blokkere han i alle kanaler slik at han ikke kan kontakte deg igjen. Makan til fjott denne fyren. Du fortjener noe bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå