Gå til innhold

Har jeg for høye krav til å godta 2. Date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt ca 5-6 menn via app nå. Alle har hatt lyst å møte meg igjen etter første date. Kun én av dem har jeg blitt interessert i, og vi datet en periode. 

Jeg er 100% alenemor og har begrensa med tid, så jeg føler det er en god grunn til å være kresen på hvem jeg bruker tida mi på. Mitt kriterie for å treffe noen igjen etter første date, er at jeg skal ha en viss lyst til å ligge med dem. Dvs, tiltrekning må komme først...

I dag møtte jeg en fyr som jeg hadde god match med intellektuelt sett. Vi hadde interessante samtaler, men jeg følte ingen tiltrekning. Jeg hadde ikke lyst å kysse ham, det bød meg faktisk litt imot. Men jeg merka at han likte meg, og jeg tror han vil spørre om å treffes igjen. Vi hadde en god samtale, men jeg heller nok mot å si nei. 

Forrige jeg traff var det mismatch intellektuelt, men jeg syns han var kjekk, så jeg traff han 3 ganger. Da imvesterte jeg altså litt mer, men jeg kunne forøvrig sagt allerede etter 1. Date at det ikke kunne blitt noe mer. 

Jeg har fortsatt til gode å treffe en som både er fysisk tiltrekkende, og som jeg matcher intellektuelt sett. Han jeg data i noen mnd trodde jeg traff begge, men etter en stund ble ulikhetene våre for tydelig. 

Har jeg for høye krav når jeg sier nei til 2. Date bare fordi jeg ikke syns fyren er umiddelbart kyssbar? 

Anonymkode: 14ff3...e04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg. Dummeste måten å date på, særlig når du har barn å ta hensyn til. 

Anonymkode: 99a5a...c1e

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda til gode å bli fullt og helt betatt momentant, og er godt over 40 nå. De lange forholdene jeg har hatt har vi blitt kjent som venner, og så har romantiske følelser vokst fram. Selvfølgelig må du like de, så du må vurderer dette selv. Men jeg ville gitt de du prater godt med og har god tone med en sjangs, og ikke tenk så mye på det seksuelle enda. Dersom det etter flere møter fremdeles ikke er noe gnist, da stiller det seg litt anderledes. Lykke til med dating, håper du finner lykken ❤️

Anonymkode: 34072...c8f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er som jeg sier til barna : Du må smake på ting flere ganger før du vet om du liker det eller ikke 😉😅

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg syns du har for høye krav for 2. date. Du må spøre deg  selv hvorfor du er føler seg ikke tiltrukket.

Tiltrekning forandere over tid. Undersøkelser har bevist hvis men ser samme person often de blir mer tiltrekker til den person. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke for høye krav. Det er vel ikke sånn at hver femte-sjette mann er en potensiell partner. 

Anonymkode: a8d71...c8d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har møtt ca 5-6 menn via app nå. Alle har hatt lyst å møte meg igjen etter første date. Kun én av dem har jeg blitt interessert i, og vi datet en periode. 

Jeg er 100% alenemor og har begrensa med tid, så jeg føler det er en god grunn til å være kresen på hvem jeg bruker tida mi på. Mitt kriterie for å treffe noen igjen etter første date, er at jeg skal ha en viss lyst til å ligge med dem. Dvs, tiltrekning må komme først...

I dag møtte jeg en fyr som jeg hadde god match med intellektuelt sett. Vi hadde interessante samtaler, men jeg følte ingen tiltrekning. Jeg hadde ikke lyst å kysse ham, det bød meg faktisk litt imot. Men jeg merka at han likte meg, og jeg tror han vil spørre om å treffes igjen. Vi hadde en god samtale, men jeg heller nok mot å si nei. 

Forrige jeg traff var det mismatch intellektuelt, men jeg syns han var kjekk, så jeg traff han 3 ganger. Da imvesterte jeg altså litt mer, men jeg kunne forøvrig sagt allerede etter 1. Date at det ikke kunne blitt noe mer. 

Jeg har fortsatt til gode å treffe en som både er fysisk tiltrekkende, og som jeg matcher intellektuelt sett. Han jeg data i noen mnd trodde jeg traff begge, men etter en stund ble ulikhetene våre for tydelig. 

Har jeg for høye krav når jeg sier nei til 2. Date bare fordi jeg ikke syns fyren er umiddelbart kyssbar? 

Ja, du sender bort altfor mange bra menn, hvis kravet til en date nr 2 er umiddelbar seksuell tiltrekning. Synes også at du som alenemor virker litt umoden og burde ha en litt annen prioriteringsrekkefølge mht hvem du dater.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Gjest Bella78
Skrevet (endret)

Tenker det er feil å si høyt krav - men er dette kravet nyttig i målet ditt om å treffe en ny partner? Jeg tilhører også de som sjeldent føler seksuell tiltrekning momentant, men at det er noe som kommer når jeg blir kjent med noen og så plutselig liker de på «den» måten. Men dersom du oppriktig mener at dersom du ikke er tiltrukket på den måten ved første møte, så blir du det aldri - ja da er det ikke vits i å kaste bort mer tid. 

Endret av Bella78
Skrevet

Hvorfor har du egentlig dette kriteriet? Spør deg selv litt ... hvilken funksjon skal det tjene å avvise noen før dere har blitt kjent i det hele tatt?
Du kan fort bli for kresen og ende opp med at ingen matcher dine (urealistiske) standarder før de i det hele tatt har fått sjanse til å vise deg hvem de er. Det ville selvsagt vært fantastisk om Herr Perfekt hadde dukket opp, men kjipe sannheten at den store kjærligheten i alltid er umiddelbart synlig.

The One blir kanskje ikke funnet, han/hun blir avdekket ... etter at man har kommet seg igjennom de ytterste lagene og blitt mer kjent.

(Når det er sagt, så er det selvsagt helt innafor å avslå date 2 om du ikke føler for det. Man bør absolutt ikke gå på flere dates om man ikke har interesse eller tro på at det kan bli noe mer)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som mener dette er høye krav, er det virkelig sånn at av en gruppe på fem menn, ville dere blitt forelsket i og/eller tiltrukket av minst en? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som mener dette er høye krav, er det virkelig sånn at av en gruppe på fem menn, ville dere blitt forelsket i og/eller tiltrukket av minst en? 

Muligens ikke, men det hadde jeg aldri funnet ut på 1. date med noen av de. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke det jeg sier - jeg sier bare at det hadde jeg ikke visst 100 % sikkert etter første møte - dersom vi hadde god tone og de virket hyggelige. Dersom noe oppfører seg forferdelig er det jo noe annet selvfølgelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Muligens ikke, men det hadde jeg aldri funnet ut på 1. date med noen av de. 

Da er vi veldig forskjellige, jeg trenger som regel maks fem minutter med noen for å finne ut at det ikke er noe der. Nå driver ikke jeg med nettdating, så da regner jeg jo med man luker ut de som overhode ikke er aktuelle før man velger å møtes, men likevel. Synes det høres ut som mer normalen enn unntaket å ikke finne noen på 5-6 forsøk. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis tanken på å kysse personen du dater faktisk byr deg i mot, så sier vel det alt og det er ikke nødvendig med 2 date.

Anonymkode: 0ce7b...f55

• Nyttig 5
Gjest Bella78
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er vi veldig forskjellige, jeg trenger som regel maks fem minutter med noen for å finne ut at det ikke er noe der. Nå driver ikke jeg med nettdating, så da regner jeg jo med man luker ut de som overhode ikke er aktuelle før man velger å møtes, men likevel. Synes det høres ut som mer normalen enn unntaket å ikke finne noen på 5-6 forsøk. 

Er det sant? Ja, da er vi også veldig ulike ( og det er lov 😊). Men hvordan vet du det så fort egentlig? Og ellers i livet, har du aldri utviklet følelser for noen du allerede kjente? Har du alltid bare blitt sånn pang forelska i noen umiddelbart? ( jeg spør oppriktig altså) 

Endret av Bella78
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det tror jeg.

Ser du ikke hvor overfladisk du tenker?

Du er villig til flere ganger å møte en mann du vet du overhodet ikke matcher intellektuelt, fordi du tenner fysisk på ham.

Men en mann som du faktisk matcher intellektuelt med og har gode samtaler med, han er du ikke villig til å møte igjen, fordi du ikke tenner umiddelbart på ham.

Det logiske når du har barn, og du ønsker deg et fast forhold, det er å møte den andre mannen flere ganger, ikke han du vet er fullstendig mismatch på alle måter bortsett fra i senga.

Kanskje du er redd for å bli såret igjen og derfor kun velger de som du vet ikke kan såre deg?

Altså, de fleste ønsker seg full klaff på både tiltrekning og det personlige. Men når du avfeier en som synes å være en match fordi du ikke tenner på ham umiddelbart, da tror jeg du kan gå glipp av gode menn. Om du heller slutter å møte de du har veldig mismatch med flere ganger, så er det smartere å heller møte de du har gode samtaler med flere ganger.

Anonymkode: 418c7...81c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det å ikke ville kysse noen er et dårlig tegn, så det var et godt valg å avslutte. Du kunne jo ha funnet ut at han du likte gikk det med allikevel om dere ikke matchet intellektuelt, for noen ganger bare går det. 

Du har møtt så få enda at du må jo nesten bare fortsette å møte menn 😊 Håper du treffer blink snart

Anonymkode: ae892...29e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Bella78 said:

Er det sant? Ja, da er vi også veldig ulike ( og det er lov 😊). Men hvordan vet du det så fort egentlig? Og ellers i livet, har du aldri utviklet følelser for noen du allerede kjente? Har du alltid bare blitt sånn pang forelska i noen umiddelbart? ( jeg spør oppriktig altså) 

Man kan utvikle følelser over tid, men går jo ikke på date uten å allerede være  interessert i noen. Nettdating høres veldig sært ut for meg, selv om det virker som det nå er den vanligste måten å møtes på. Men de som registrerer seg på en datingapp er vel aktivt på jakt etter noen, da blir det kanskje annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, det å ikke ville kysse noen er et dårlig tegn, så det var et godt valg å avslutte. Du kunne jo ha funnet ut at han du likte gikk det med allikevel om dere ikke matchet intellektuelt, for noen ganger bare går det. 

Du har møtt så få enda at du må jo nesten bare fortsette å møte menn 😊 Håper du treffer blink snart

Anonymkode: ae892...29e

Jeg kan nesten ikke komme på noen jeg har møtt (edru) som jeg har hatt lyst til å kysse med en gang 😅 Så vi er alle forskjellige! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du trenger nok litt mer livserfaring før du forstår at mennesker blir mer tiltrekkende jo mer du blir kjent med dem og liker personen de er. 

Anonymkode: 6bda9...24f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...