Gå til innhold

Barn med svimmelhet, lysskyhet og hodepine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har barn som har hatt det? 

Mitt barn på snart 13 har hatt ett par "anfall" nå i julen og idag der det starter med at det blir mørkt på siden av synsfeltet.  Svimmelhet,hodepine og behov for at det er helt mørkt. Jeg tenker migrene kanskje da far har hatt mye migrene. 

Jeg skal selvfølgelig kontakte lege. 

Anonymkode: 8bc17...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det høres nøyaktig ut som migrene med aura.

Anonymkode: 9b3a8...f3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Migrene med aura. Akkurat slik det begynte for meg også i tenårene: lys i synsfeltet, bokstaver stokket seg, afasi, ene siden/armen føltes ikke som den tilhørte resten av meg og en j*vlig hodepine. 

God bedring og lykke til! :) 

Anonymkode: ddd3b...985

AnonymBruker
Skrevet

"Andre vanlige symptomer ved migrene er kvalme og/eller lys- og lydfølsomhet. Noen får varselsymptomer eller prodromer, kalt aura. Typisk er flimmerskotom, eventuelt parestesier og afasi." sitat helsedirektoratet

Flimmerskotom er en kortvarig synsforstyrrelse som er et vanlig symptom ved migrene. I typiske tilfeller ser pasienten lysende sikksakklinjer i en bestemt del av synsfeltet. Flimmerskotom er ofte ledsaget av forbigående synsfeltutfall.

Hva er en parestesi?

Parestesi er en hudfornemmelse som ikke skyldes ytre påvirkning, en unormal sensasjon i huden. Disse fornemmelsene kan oppstå ved stimuli eller spontant uten stimuli.

Språk- og taleforstyrrelser, afasi, er problemer med å uttrykke tankene sine i ord og/eller med å forstå tale. Dysartri er problemer med å uttale ordene.

Anonymkode: ddd3b...985

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det noen som har barn som har hatt det? 

Mitt barn på snart 13 har hatt ett par "anfall" nå i julen og idag der det starter med at det blir mørkt på siden av synsfeltet.  Svimmelhet,hodepine og behov for at det er helt mørkt. Jeg tenker migrene kanskje da far har hatt mye migrene. 

Jeg skal selvfølgelig kontakte lege. 

Oi, jeg ville nok vært litt mer «på» enn deg, og ringt legevakt ved første tilfelle. Eller idag da, siden du ikke gjorde det i jula.

Anonymkode: b0e71...c49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oi, jeg ville nok vært litt mer «på» enn deg, og ringt legevakt ved første tilfelle. Eller idag da, siden du ikke gjorde det i jula.

Anonymkode: b0e71...c49

Jeg ringte legevakten. Fikk beskjed om å gi ibux i tillegg til paracet.  

Og ringer så klart legen for time i morgen.  

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...