Gå til innhold

Anderledes avføring hos 1 åring (detaljer!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i de siste dagene sett at barnet som nettop fylte 1 år har fått ganske myk avføring. Det er ikke noe anderledes med kosten, startet i barnehage i starten av desember. Den har konsistens som (beklager) hakket makrell i tomat (beste sammenligningen jeg fant). Kommer til å ringe lege om det ikke endres i løpet av noen dager, men vil gjerne høre noen tanker på hva det kan være, er første barnet, så tenker at noen her kanskje vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 52c2c...947

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virus? Rennende nese kan forandre konsistensen. Den blir bløtere. Spist noe i barnehagen?  Du skriver at barnet begynte nettopp i barnehagen… dette er nok bare forsmak på det som kan komme av ulike virus/bakterier 

Anonymkode: e4184...3cd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være hva som helst og er 99% ikke farlig. Det kan være så enkelt som at barnet har spist sand. Eller smakt noe nytt de serverte i barnehagen. 

Anonymkode: 416ae...d9a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men for å besvare spørsmålet ditt: høres ikke ukjent ut. Ring legen dersom du er urolig, men så lenge det ikke er blod, så hadde jeg nok ikke tenkt mye over det, og bare observert.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har akkurat vært forkjølet (snørr og slimete hoste), kan det være det kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Samme greiene her. Og gjerne litt seig i konsistens. Tar evighet å tørke/vaske. 

Anonymkode: 121d7...8c6

Skrevet

Jeg synes ikke det høres unormalt ut. Avføring kan endre seg for den minste lille ting og så lenge det ikke er tyntflytende diare over lengre tid, spor etter blod eller hvit avføring ville jeg ikke tenkt noe særlig over det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnet har akkurat vært forkjølet (snørr og slimete hoste), kan det være det kanskje? 

Stor sannsynlighet for det. Rennende nese forårsaket av forkjølelse kan forandre avføringen 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stor sannsynlighet for det. Rennende nese forårsaket av forkjølelse kan forandre avføringen 

Ah, da avventer jeg nok lege, for barnet har det jo helt fint ellers. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ah, da avventer jeg nok lege, for barnet har det jo helt fint ellers. 

Det går nok over 😊 ikke vær bekymra 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går nok over 😊 ikke vær bekymra 

Takk 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet spiser, drikker og er i form, ville jeg sett det an. Det er så mye rar avføring hos barn… og den kan endre seg fra en dag til en annen. 

Anonymkode: f53ee...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...