AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Hei, Til dere som brukte lystgass under fødselen, fikk dere beholde den under pressriene? Leste et sted at man ikke fikk bruke masken da, men jeg fikk det under min fødsel. Ble nysgjerrig på om det var for utdrivningsfasen min var veldig rask (ca. 2 rier og 3-4 minutter fra babyen lå skyhøyt oppe og ikke nede i bekkenet en gang til den var ute) og om de enten ikke rakk ta masken fra meg, glemte det i oppstandelsen eller om flere av dere fikk beholde den gjennom hele fødselen til barnet var ute? Anonymkode: 3b85a...36b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 De tok fra meg masken til slutt fordi jeg ikke klarte å fokusere nok til å faktisk fjerne den når rien var over, så jeg var rusa som et fly i noen øyeblikk. Fikk den ikke tilbake når jeg presset, men da hadde jeg heller ikke bruk for den. Anonymkode: f4a68...d1a 2
Melus Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Jeg fikk ikke ha den under pressriene. Vet ikke hvorfor. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De tok fra meg masken til slutt fordi jeg ikke klarte å fokusere nok til å faktisk fjerne den når rien var over, så jeg var rusa som et fly i noen øyeblikk. Fikk den ikke tilbake når jeg presset, men da hadde jeg heller ikke bruk for den. Anonymkode: f4a68...d1a Haha😂 Elsker beskrivelsen din! Jeg merket egentlig ikke noe rus, men det hjalp å klamre seg fast i masken for min del. Kanskje det var derfor jeg fikk beholde den, tror ikke ti ville hester ville fått meg til å slippe den. Anonymkode: 3b85a...36b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Jeg fikk den helt til fødselen var ferdig. Dvs jeg fikk den i det pressriene meldte seg og gjennom de 2-3 riene det tok før ungen var ute. Jeg tror det var fordi ingen skjønte at det var ungen som kom allerede. Jeg opplevde uansett ikke lystgassen som smertedempende, men som et veldig fint hjelpemiddel til å huske å puste dypt (samt lyddempende for de stakkars andre i rommet…). Anonymkode: 09794...402 2
Fame Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Jeg fikk ha den hele veien. Vi ble bestevenner. Mulig fordi jeg pustet veldig effektivt med masken. Pressriene mine varte i halvannen time 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk den helt til fødselen var ferdig. Dvs jeg fikk den i det pressriene meldte seg og gjennom de 2-3 riene det tok før ungen var ute. Jeg tror det var fordi ingen skjønte at det var ungen som kom allerede. Jeg opplevde uansett ikke lystgassen som smertedempende, men som et veldig fint hjelpemiddel til å huske å puste dypt (samt lyddempende for de stakkars andre i rommet…). Anonymkode: 09794...402 Den fungerte på samme måte for meg, og de rundt, som for deg. Anonymkode: 3b85a...36b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha😂 Elsker beskrivelsen din! Jeg merket egentlig ikke noe rus, men det hjalp å klamre seg fast i masken for min del. Kanskje det var derfor jeg fikk beholde den, tror ikke ti ville hester ville fått meg til å slippe den. Anonymkode: 3b85a...36b Merket godt rusen når jeg brukte gassen utenom riene 😅😅 Anonymkode: f4a68...d1a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Hadde den til og med som smertelindring når jeg ble sydd i 30 minutter. Anonymkode: 0bb36...ec4 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Merket godt rusen når jeg brukte gassen utenom riene 😅😅 Anonymkode: f4a68...d1a Jeg husker faktisk ikke om jeg brukte den mellom riene eller ikke, det er noen år siden nå. Husker bare følelsen av å klamre meg fast til den under rakettutskytingen av babyen😄 Er nesten litt skuffet i ettertid over at jeg ikke spurte om å få guffet den litt opp så jeg kunne kjent litt på rusfølelsen den sikkert kunne gitt. Anonymkode: 3b85a...36b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Nektet å gi den fra meg🤭Til slutt kommenterte jordmor at jeg nok hadde behov for lystgass😉 Anonymkode: 8e302...38c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg husker faktisk ikke om jeg brukte den mellom riene eller ikke, det er noen år siden nå. Husker bare følelsen av å klamre meg fast til den under rakettutskytingen av babyen😄 Er nesten litt skuffet i ettertid over at jeg ikke spurte om å få guffet den litt opp så jeg kunne kjent litt på rusfølelsen den sikkert kunne gitt. Anonymkode: 3b85a...36b De økte min på grunn av at jeg var så smertepåvirket, heiho jeg skal ha lystgass om vi får flere barn 😂 Anonymkode: f4a68...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Jeg fikk beholde den hvis jeg ville i hånda for når det ble for ekstremt, men de sa at den hadde liten virkning under pressriene, både pga arbeidet som skulle gjøres, bruken og pga smertelindringen i seg selv. Jeg kunne ikke bruke den hele tiden som jeg gjorde ved de vanlige riene, ved hver rie. Grunnen til det, slik jeg forstod det, er at denne fasen er veldig intens, og kommer hyppig, så 1) man får ikke i seg nok oksygen, du må ha pauser for å puste, og 2) du blir helt ør i hodet i en fase hvor du skal aktivt jobbe; du kan ikke svinne hen som du kan før, du skal være responsiv og kunne presse. Anonymkode: c8207...246
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Beholdt den under hele fødselen. Anonymkode: 9e66c...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 Jeg fikk lystgass da jeg hadde hatt rier i to timer og beholdt en helt til det siste minuttet før han kom ut. Det var virkelig god hjelp å ha lystgass. Ingen som sa jeg ikke kunne ha den under pressriene. Anonymkode: d7e7c...823
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Jeg hadde rask fødsel, så rakk ikke å få lystgass før rett før pressriene. Fikk ha den i første del av pressrier, før de sa jeg ikke kunne ha den lenger. Det var en sorg å gi den fra seg😂😂 vet ikke sikkert hvorfor jeg ikke fikk ha den, men regner med det var for å ha fullt fokus på å presse. Anonymkode: 9df09...597
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 Jeg hadde den ikke da jeg presset fordi riene stoppet litt opp og jordmor bad meg holde pusten mens jeg presset så da var poenget med masken litt borte. Opplevde ingen smertelindring av den, men den hjalp meg veldig med å puste gjennom riene før selve pressingen. Og den hjalp mot lydene samt at jeg følte meg litt skjermet på en måte når alle så på meg. Anonymkode: 3204c...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 Jeg fikk ha den på min andre fødsel, husker ikke på den første, tror jeg fikk da også men da hjalp barnefar meg med å legge masken over når jeg fikk pressrier men fikk ganske panikk til slutt fordi alt var så vondt. På min andre fødsel fødde jeg på kne og hadde mer kontroll så jeg klarte å jobbe godt gjennom riene og puste imellom, brukte lystgass helt til babyen var ute. Fikk også lystgass når de skulle ha ut morkaken, da den satt litt fast. Anonymkode: 8c6f3...792
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 Fikk ha den hele veien, men valgte den selv bort under pressriene, da den ikke ga meg noe og var mer i veien. Anonymkode: 80e8d...ccd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 Ja jeg brukte den under pressriene, jordmor sa egentlig at jeg måtte legge den vekk men fikk mast meg til å beholde den! Brukte lystgass så og si non stop i 2 døgn Anonymkode: fbfe8...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå