anonym1312 Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Hei, jeg og samboeren har lite sex. Jeg prøver å ta initiativ hver gang, men hun orker ikke osv. Vi har vært sammen i 5 år og hun har faktisk aldri tatt initiativet på de 5 åra.. Hva gjør man? Har også snakket med hun om det.
Enmanelskeråhate Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Finner en annen, blir sjeldent bedre 5 1
Trolltunge Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Spør hva hun savner og trenger av deg for å få lyst på sex. Vanskelig for oss å vite. Kan være flørt og moro, kan være å bli forført, kan være å føle at du ser og lytter angående helt andre behov, kan være alenetid, kan være så mye at det er henne du må snakke med om hva hun tenker om dette og trenger. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Snakk med henne om det igjen, fortell at du ikke har lyst å leve et liv uten sex, men at du forstår om hun ikke vil. Du trenger klarhet i situasjonen, så dere kan gå hvert til deres om hun ikke har de riktige følelsene for deg. Å være for ulike er ikke bra for samlivet, selv om noen er glad i hverandre. Kan være det er håp også, men at hun sliter med noe. Men det finner du kun ut med å lytte til henne 😊 Anonymkode: c02db...a92 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Nå har jeg det litt på samme vis, hun tar aldri intiativet og eks oralsex får jeg aldri, å ta opp problemet ble spetakkel av, men vi er svært gode venner og har et godt samliv selv om sexen uteblir, jeg fikk vite dersom jeg ville det måtte jeg finne noen andre å gjøre det med, hvilket ble løsningen Det som er tilfelle er det er flere både menn og kvinner som lever i slike forhold uten sex, men forholdet er allikevel sterkt og godt, om 2 personer som er i sexløse ekteskap møtes diskrè og i all stillhet for sex og bare det å dette kan bidra til at forhold kan holde er det jo bedre enn et samlivsbrudd Anonymkode: 71fb9...38f 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Hvorfor skal hun ta initiativ da? Er du en seksuelt attraktiv man som tar deg bra ut fysisk slik at hun i det hele tatt tenner på deg? Slutt å skyld på dama. Ikke hennes feil at du ikke tenner henne seksuelt. Anonymkode: a3e04...95c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Get used to it, or leave it. Blir ikke bedre med åra, det kan jeg skrive under på. Vil du ikke ha det sånn så finn deg noen andre. Jeg og samboer har vært sammen i over 20år, og ikke hatt sex de 6 siste årene. Og kanskje to til tre ganger årlig før der igjen. Levde i håpet og trodde ting skulle bli bedre etterhvert. Nå har det liksom bare blitt en vane at det er sånn vi lever. Verdt det? Vet ikke. Livet er mer enn sex, men fy faen å mye bedre det hadde vært med. M44 Anonymkode: 49100...878 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Oi, utrolig overraskende å lese her inne hvor mange (ofte menn) som etablerer seg med kvinner som ikke matcher de seksuelt. Hvorfor i alle dager gjør dere dette?? Du vet hva slags sexlyst hun har, ts. Du sier det selv, hun har vært slik hele veien. Dette er hennes seksualitet sammen med deg. Så hva er det du holder på med?? Enten aksepterer du henne slik hun er, eller så går du videre og tar ansvar for eget liv og finner noen du er med kompatibel med. Hva om hun ikke vil spise julemiddag hver dag? Hun vil ha julemiddag til jul, kanskje julebord i november/desember. Men du vil helst ha julemiddag hver dag sammen med henne. Skal du tvinge gjennom at dere begger spiser det hver uke? Selvfølgelig ikke. Det hadde alle synes var absurd. Anonymkode: 06955...19a 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Selv etter mange år sammen: hun er lsjenert og jeg er sjenert. Det legger begrensninger på sexen, og ikke lett å gjøre noe med. Men ellers har vi det fint:) Anonymkode: b2f21...823 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Oi, utrolig overraskende å lese her inne hvor mange (ofte menn) som etablerer seg med kvinner som ikke matcher de seksuelt. Hvorfor i alle dager gjør dere dette?? Anonymkode: 06955...19a Ofte er de en seksuell match de første fem årene og/eller før man får barn. Når man får barn så er vi forståelsesfull og tar ansvar. Og så går årene. Anonymkode: beb19...826 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Trolltunge skrev (4 timer siden): Spør hva hun savner og trenger av deg for å få lyst på sex. Vanskelig for oss å vite. Kan være flørt og moro, kan være å bli forført, kan være å føle at du ser og lytter angående helt andre behov, kan være alenetid, kan være så mye at det er henne du må snakke med om hva hun tenker om dette og trenger. Han hadde snakket med henne. Siden det ikke har ledet til noe så regner jeg med det ikke kom noen gode svar. Anonymkode: 22d64...240 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Kanskje du skal lese deg litt opp på menn og kvinners seksualitet. Hjelper ikke å ta initiativ akkurat når DU har lyst på sex, dere er et team. Oppfør deg deretter. https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/s/12-95-3423587867 Anonymkode: c4143...1d3 2 1
Trolltunge Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han hadde snakket med henne. Siden det ikke har ledet til noe så regner jeg med det ikke kom noen gode svar. Anonymkode: 22d64...240 Å ha snakket med henne betyr ikke nødvendigvis å ha spurt henne om det jeg skrev at man må spørre om, og lytte til. Å ha snakket med kan også være en monolog om at sex er veldig viktig for meg og bla bla bla, uten å faktisk spørre om noe som helst. Veldig mange som mener de har snakket med, når de egentlig har snakket til. Det er to helt ulike ting. Endret 6. januar 2024 av Trolltunge 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Oi, utrolig overraskende å lese her inne hvor mange (ofte menn) som etablerer seg med kvinner som ikke matcher de seksuelt. Hvorfor i alle dager gjør dere dette?? Anonymkode: 06955...19a Det er nok fordi i starten er alt gull og grønne skoger. Det er sex overalt og til etthvert tidspunkt. Man kommer for sent til ting fordi man skulle rekke en kjappis. Så, etterhvert som tiden går blir det litt sjeldnere og enda sjeldnere til omtrent ikke-eksisterende. Anonymkode: 41c7e...424 1 1
Gjest Kanino Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 anonym1312 skrev (5 timer siden): Hei, jeg og samboeren har lite sex. Jeg prøver å ta initiativ hver gang, men hun orker ikke osv. Vi har vært sammen i 5 år og hun har faktisk aldri tatt initiativet på de 5 åra.. Hva gjør man? Har også snakket med hun om det. Kommunikasjon
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Trolltunge skrev (17 minutter siden): Å ha snakket med henne betyr ikke nødvendigvis å ha spurt henne om det jeg skrev at man må spørre om, og lytte til. Å ha snakket med kan også være en monolog om at sex er veldig viktig for meg og bla bla bla, uten å faktisk spørre om noe som helst. Ja, og det vet vi jo ingenting om, men siden han hadde snakket med henne så antar jeg de har vært innom mange av de temaene som er relevante. Så sikkert greit å ikke anta at han er stokk dum. Anonymkode: 22d64...240 1
anonym1312 Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snakk med henne om det igjen, fortell at du ikke har lyst å leve et liv uten sex, men at du forstår om hun ikke vil. Du trenger klarhet i situasjonen, så dere kan gå hvert til deres om hun ikke har de riktige følelsene for deg. Å være for ulike er ikke bra for samlivet, selv om noen er glad i hverandre. Kan være det er håp også, men at hun sliter med noe. Men det finner du kun ut med å lytte til henne 😊 Anonymkode: c02db...a92 Den var fin 😊
anonym1312 Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #18 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kanskje du skal lese deg litt opp på menn og kvinners seksualitet. Hjelper ikke å ta initiativ akkurat når DU har lyst på sex, dere er et team. Oppfør deg deretter. https://www.nettavisen.no/livsstil/sexolog-med-oppfordring-til-frustrerte-menn-slik-vekker-du-kvinnens-sexlyst/s/12-95-3423587867 Anonymkode: c4143...1d3 Ja man er ett team, men når den andre lagspillern ikke vil det samme så blir det vanskelig, eller? 😊 1
anonym1312 Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #19 Skrevet 6. januar 2024 Trolltunge skrev (35 minutter siden): Å ha snakket med henne betyr ikke nødvendigvis å ha spurt henne om det jeg skrev at man må spørre om, og lytte til. Å ha snakket med kan også være en monolog om at sex er veldig viktig for meg og bla bla bla, uten å faktisk spørre om noe som helst. Veldig mange som mener de har snakket med, når de egentlig har snakket til. Det er to helt ulike ting. Du sier noe der, om å snakke til og ikke med.. Frustrasjonen kan ta overhånd i slikt tilfelle tror jeg? 🤔 1
anonym1312 Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #20 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal hun ta initiativ da? Er du en seksuelt attraktiv man som tar deg bra ut fysisk slik at hun i det hele tatt tenner på deg? Slutt å skyld på dama. Ikke hennes feil at du ikke tenner henne seksuelt. Anonymkode: a3e04...95c Fordi jeg har tatt initiativ hver gang, så jeg føler meg litt uattraktiv ikkesant. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå