Gå til innhold

Hundeskit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor har vi en Facebook side for alle som bor her. Der klages det hver bidige dag om hundeeiere som ikke plukker opp skiten etter seg. 
enkelte går å plukker skit etter veiene for så å ta bilde og legge ut. «I dag har jeg plukker alt dette, skam dere hundeeiere»!! Og slik går dagene. 
Vi har hund og jeg føler meg nesten beskyldt for dette med skiten, tror mange hundeeiere føler på dette. 
Nesten så jeg får lyst å legge ut bilde der vi er på tur og bærer en bæsj pose i hånda slik at folk ser at vi plukker opp. 
Det har blitt helt oppheng i den hundeskiten. 
er det slik der dere bor? 

Anonymkode: aaeed...8a8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei men det burde vi hatt for det er tidvis skikkelig ekkelt å gå tur og se hvor mye skit det ligger overalt. Nå i snøen ser man det jo ekstra godt, på toppen av det ser man alle tisseflekkene veldig godt og det er ikke mye lekkert.

Anonymkode: ce968...faa

• Nyttig 1
Skrevet

Mer nugatti til dere 

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut bilde av skit og skriv "mer jobb til ivrige skitplukkere"

Anonymkode: ea823...e84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er slik her også. Er så lei av desse besteborgerne som absolutt må ta bilde av hundebæsj og skrive «slik kan vi ikke ha det!!!!!!!»🙄🙄 Samma styret hver vinter, er ikke det mulig å legge ut en melding uten bilde og ørten utropstegn? Jeg plukker opp etter hunden min, de som ikke gjorde det i fjor gjør ikke det i år heller🙃

Anonymkode: b573b...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Men nå er det faktisk sånn at ganske mange av oss avskyr bikkjer og eierne deres nettopp på grunn av puddingene som ligger rundt. 

Anonymkode: 85894...d74

• Liker 1
Skrevet

Problemet er jo at det ikke hjelper å klage på sånne sider, og stadig klaging bare forsurer hverdagen for alle, uten at det hjelper det minste. 

De som ikke plukker opp etter hunden er antagelig ikke på den sida en gang. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (36 minutter siden):

Problemet er jo at det ikke hjelper å klage på sånne sider, og stadig klaging bare forsurer hverdagen for alle, uten at det hjelper det minste. 

De som ikke plukker opp etter hunden er antagelig ikke på den sida en gang. 

Enig. Folk som ikke plukker opp etter hundene sine, er de samme folka som lar hundene løpe løse og roper "han er snill!" når hunden løper bort til andre hunder i bånd. De tar null hensyn, og de vil ikke bry seg om sure folk som er lei av hundeskit.

Jeg har hunder som skal langt ned i grøfta (vekk fra veien) når de skal bæsje. Det betyr at jeg må vasse ned i grøfta for å plukke det opp, og det er frustrerende ofte at både jeg og hundene tråkker i dritt gjemt under løv eller snø fordi noen tror at de ikke trenger å plukke opp om hunden gjør fra seg 5cm utenfor stien. Jævla irriterende. 

Samtidig har man disse folkene som blir sure bare de ser en hund. En person i nabolaget her banker aggressivt på ruta det øyeblikket mine hunder stopper for å lukte på noe på kanten av fortauet (som går forbi hans hekk). Forstår godt at folk blir irriterte over uansvarlige hundeeiere, men det er skikkelig ekkelt å bli mistenkeliggjort når man selv er svært nøye på å alltid plukke opp etter egen hund og også passer på hvor de tisser. Jeg er ikke sur på alle syklister fordi én syklist datt på- og ripa opp min bil og stakk, så jeg sliter med å forstå hvorfor alle hundeeiere skal mistenkeliggjøres. 

Anonymkode: 9cc72...dcd

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei men det burde vi hatt for det er tidvis skikkelig ekkelt å gå tur og se hvor mye skit det ligger overalt. Nå i snøen ser man det jo ekstra godt, på toppen av det ser man alle tisseflekkene veldig godt og det er ikke mye lekkert.

Tisse flekker må man tåle, hvor ellers skal hunden tisse? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bæsjen blir borte av seg selv, men søpla som alle kaster fra seg og som ligger overalt er mye verre. Slutt å kast søppel overalt!!

Anonymkode: dcd10...ffe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg revnet under fødsel har både jeg og mannen fått en bæsje-fetisj 🤭og det pirrer litt ekstra å bruke hundeskit fra fremmede hunder! Så vi er bare glade når folk ikke plukker opp vi 😊

Anonymkode: d6845...b4c

• Hjerte 1
Skrevet

Hundebæsj er gjødsel. Milliarder av dyr og mennesker skiter i naturen hver bidige dag. Så lenge de ikke driter midt i en gangvei kunne jeg ikke brydd meg mindre... Irriterer meg langt mer over alle hundeposene som ligger strødd i naturen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 17.14):

Ja det er det. Noe jeg forstår godt. Det er jo ufyselig. Å plukke opp dritten etter hunden sin er en selvfølge.

Anonymkode: 6ad46...98c

Skrevet

Plukker opp når jeg ser andre sin hundebæsj ligge på fortauet. Føler folk er ganske sure på hunder og hundebæsj så jeg prøver å minimere med å plukke opp etter både min og andre sine hunder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 18.16):

Om en ikke tåler tisseflekkene til hunder så er en jammen fin på det. 

Hundebæsjen er enkel å ta opp, men tisseflekkene må en jammen tåle. 

Anonymkode: f3883...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler en seg truffet over at noen klager over at det ligger hundedritt ute, så er vel den eneste grunnen til det at den personen har latt være å plukke opp.

PLUKK OPP DRITTEN. Jeg har hund selv, har jeg glemt en pose en gang, går jeg tilbake. Det er skikkelig dårlig å ikke gjøre dette, dritten blir ikke borte i snøen. Blir litt paff av hvor late enkelte er. 

Anonymkode: 80b91...c2a

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Føler en seg truffet over at noen klager over at det ligger hundedritt ute, så er vel den eneste grunnen til det at den personen har latt være å plukke opp.

PLUKK OPP DRITTEN. Jeg har hund selv, har jeg glemt en pose en gang, går jeg tilbake. Det er skikkelig dårlig å ikke gjøre dette, dritten blir ikke borte i snøen. Blir litt paff av hvor late enkelte er. 

Anonymkode: 80b91...c2a

Enig. Det er jo verre å ikke plukke opp på vinteren, da konserveres det jo vare og samler seg opp masse hundebæsj til våren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 17.14):

JEG har fått oppheng i alle fall. Jeg blir kjempesint og synes det er ekkelt med all dritten som folk ikke gidder å plukke opp, og det har blitt mye verre etter covid-hundene. Eller så er folk blitt mer ego. Jeg bor i tettbygd boligfelt og ungene kan faktisk ikke ut å leke i snøen fordi det er drit overalt. Så unødvendig! Og den fryser gjerne fast i bakken også og blir umulig å fjerne. 

Vurderer kameraovervåkning!

Anonymkode: 73165...7dd

Skrevet

Jada, sånn er det i FB-gruppa her og. Jeg er helt enig i at det er en uting å ikke plukke opp hundedritten, og jeg flyr ikke rundt å mistenker alle hundeeiere med mindre jeg ser at de bare går når bikkja driter i veikanten.

Men jeg blir enda surere når jeg får servert bilder av hundedritten i feeden min, det holder lenge å se det i virkeligheten.

Anonymkode: 599db...811

Skrevet

Ja, det er sånn her jeg bor også... Det virker som folk ikke har noe bedre å gjøre enn å irritere seg over andres oppførsel og henge dem ut på FB, være seg hundebæsj, feilparkerte biler eller høy musikk🙄

Jeg har hund selv (og jeg plukker opp etter den), men jeg ofrer ikke en kalori på å irritere meg over andres hundebæsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...