AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg totalrenoverte et bad for 1-2 år siden. Det var mange småting som ikke var bra nok, og jeg hadde mye å gjøre med firmaet som gjorde jobben, etter at de egentlig skulle vært ferdige. En del av "utbedringene" de gjorde var veldig amatørmessig utført, og jeg gikk til slutt så lei av folka at jeg sa meg fornøyd og lot de siste småtingene være. En ting som først ble klart i ettertid, var at arbeidet med vinduskarmen ikke var skikkelig gjort. Det blåste kald luft inn gjennom karmen på den ene siden, dette kom de og tettet med silikon, men etter dette har vinduskarmen fortsatt å bli veldig kald om vinteren, lekke litt luft enkelte steder, og nå, ca. halvannet år etter at de var ferdige, har malingen tydelig begynt å sprekke opp. Jeg kan selvsagt prøve å kontakte dette firmaet igjen og klage, men jeg har null tillit til dem, og er som sagt møkk lei av å forholde meg til dem. Og hvor lang er egentlig klagefristen på sånt arbeid? Kan jeg kreve at de kommer og utbedrer, nå halvannet år senere? Er det noen annen instans jeg kan klage til og håpe å få dette utbedret? Vil forsikringen dekke noe sånt? Anonymkode: 69bb2...e91
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Du må melde fra så fort du merker at noe er galt. Fristen er veldig kort, 2-3 måneder, etter dette er det uansett for sent. Så hvis du akkurat har oppdaget at det er sprekker og skade, så må du melde til firmaet det gjelder. Men om de har rett til å rette en gang til er jeg usikker på. I vårt tilfelle fikk utbygger kun en rettemulihghet, og så tok vi saken til retten. Du kan kontakte Forbrukerrådet og få råd. Forsikringen dekker ikke dette, men innboforsikringen din kan dekke deler av utgifter til advokat, dersom det blir en tvistesak. Anonymkode: 0acaa...222 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Tettet med silikon ? Måtte vært bedre å bruke byggskum. Anonymkode: ffb26...129
frivis Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Greit å si fra rett etter arbeidet er utført. Ikke greit å komme i etter tid å klage. Man har litt undersøkelsesplikt selv. Det er mye dårlig håndverk, så dette bør jo ikke akkuratt overraske en. Det er viktig å gjøre grundig research på forhånd. Man må regne med å kunne bli litt svindlet når man benytter andre til å gjøre slike oppgaver. Det er for mange cowboy tjenester innen dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå