AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg er ikke en sterk svømmer. Vel, egentlig kan jeg ikke svømme. Da jeg var liten var jeg redd for vann og mi mor satt meg på mange, mange svømmekurs, alt fra å bli vandt til vann, til svømmekurs, Jeg fikk det aldri til. Vi hadde også svømmeundervisning på skolen fra første til fjerde klasse. Jeg kan teknikken, men jeg sliter med noe så basisk som å svømme. Jeg er flau over det. Jeg tenker på å melde meg på ett kurs for voksne. Men jeg er over 40 år og kan ikke noe så enkelt som å svømme... Anonymkode: c5cdc...6ba
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Flaut? Absolutt ikke. Men hvor fant du et slikt kurs? Jeg ønsket å lære å svømme, men fant bare kurs for barn og ungdom. Anonymkode: 32b6d...e5e 11 1
Daisy-love Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Så bra du vil ta tak, for svømming er viktig å kunne beherske 💪🏻💚 Svømmekurs for voksne skal være en trygg arena for akkurat «sånne som deg», som da er voksne og av ulike årsaker enda ikke kan svømme (ordentlig). Tipper mange føler seg i samme bås, og derfor setter en sammen en gruppe med likesinnede som står i samme situasjonen. Jeg vil tro det er litt rart i starten, så blir dere trygge på hverandre siden dere alle er i samme situasjon. Det vil nok gå fint 💪🏻🥰 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Nei, det er ikke flaut! Syns heller at det er imponerende og tøft at du melder deg på! Er jo kjempebra! 😀 Anonymkode: c223e...d2c 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Flaut? Absolutt ikke. Men hvor fant du et slikt kurs? Jeg ønsket å lære å svømme, men fant bare kurs for barn og ungdom. Anonymkode: 32b6d...e5e Jeg fant det på tryggivann.no. Men jeg vet ikke om det er bare her, eller over hele landet. Anonymkode: c5cdc...6ba 2
Gjest Bella78 Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Ikke flaut nei, syns det er kjempebra av deg å ta tak i dette , svømming kan være livsviktig 👏👏 Og siden du kan litt som du sier, kommer du nok til å bli mye bedre på kort tid, når du får litt mengdetrening. Kos deg, håper du får det gøy også 😊
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fant det på tryggivann.no. Men jeg vet ikke om det er bare her, eller over hele landet. Anonymkode: c5cdc...6ba Jeg fant!! 😀 Tusen takk 🌺 Anonymkode: 32b6d...e5e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Ts her: Det flaue er at jeg kommer fra Sørlandet hvor alle forventer at du svømmer som en delfin nesten. Jeg får det bare ikke til, og jeg vet ikke hva jeg gjør galt! Men jeg skal på det kurset! Anonymkode: c5cdc...6ba 6 4
seriousgirl Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Nei! Det er absolutt ikke flaut! Om man er fra Sørlandet eller noe annet sted! Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 Nei absolutt ikke. De andre som er på kurset er jo der av samme grunn som deg Anonymkode: 528c5...581 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Overhodet ikke flaut. Jeg tok svømmekurs for voksne da jeg var 31 år. Angrer ikke. Anonymkode: 7e2bc...df3 4
Rhodiola Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring, avsporing og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Tomas77 Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Jeg lærte å svømme som voksen. Vokste opp med en haug ørebetennelser som gjorde det vanskelig med svømming i hall og ferier på fjellet der vannet ikke holdt 15 grader en gang. Endte opp med å dra på ferie til Hellas med innlagt svømmekurs som 20 åring. Dette var på 90 tallet så vet ikke om de finnes lenger.
Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 jeg meldte meg på et svømmekyurs, 50 år....han spurte hva jeg trengte av hjelp ...jeg aner ikke hvordan jeg svømmer...ikke pipling..og uansett hvor mye han prøvde å lære meg om hvordan bruke beina og armene så lærte jeg ingenting...men meg om det.... fikk diplomet som kompleto idiotis , sikkert noe bra.
mereo Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 Så bra! Tenker det er ingenting å være flau over, du ønsker jo bare å utvide kunnskapene dine.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Lykke til TS, du investerer i din egen trygghet i vann og svømmeglede! Ikke noe flaut, bare tøft og heia deg! Anonymkode: f89da...4f2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Svigermor meldte seg på svømmekurs når hun var i midten av 60-årene. Det gikk fint, og hun får mye større glede av sydenferiene nå som hun kan svømme. Anonymkode: c4d62...001 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke en sterk svømmer. Vel, egentlig kan jeg ikke svømme. Da jeg var liten var jeg redd for vann og mi mor satt meg på mange, mange svømmekurs, alt fra å bli vandt til vann, til svømmekurs, Jeg fikk det aldri til. Vi hadde også svømmeundervisning på skolen fra første til fjerde klasse. Jeg kan teknikken, men jeg sliter med noe så basisk som å svømme. Jeg er flau over det. Jeg tenker på å melde meg på ett kurs for voksne. Men jeg er over 40 år og kan ikke noe så enkelt som å svømme... Anonymkode: c5cdc...6ba Du trenger ikke kurs. Du trenger bare øvelse og å lære å slappe av. Det er ikke flaut å ikke kunne noe. Kjenner flere som ikke vil bade. De sier ikke hvorfor, bare at de ikke liker. Det har nok noe med frykt å gjøre. To innrømmet etterhvert at frykt var årsaken. Da tenker jeg at du har det mye bedre for du tør å prøve. Tør å lære. Vann er en glede som de går glipp av og du snart lærer å oppleve. Det er spenninger og frykt som fører noen under vann, men mennesket flyter pga luft i lungene. Uten å røre en finger kan man flyte i timevis. Anonymkode: c1a5d...45c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 Gjør det! Ikke flaut i det hele tatt, det er mange voksne som ikke kan svømme. Jeg kan grunnleggende teknikk men vi crawlte ikke noe særlig da jeg var ung så jeg gikk kurs for å lære det som voksen. Var ei på kurset som ikke likte å ha hodet under vann og ikke kunne flyte så hun byttet til et grunnkurs. Anonymkode: 3a752...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå