AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Dette blir mer og mer som et teenage-drama, men vurderer å kutte ut ei venninne nå. Hver gang vi møtes er det hun som skal styre samtale og snakke hele tiden. Hun skryter alltid av ting som hun har fått av ulike menn. Dette kan være f. Eks spaopphold, smykker og dyre vesker. Føler at hun lyger om den siste spahelgen da hun nevner en helg jeg vet at hun la ut masse tull på fb, og virker mer som om hun kjedet seg hjemme. Hun viste noe ørepynt hun hadde fått som hun påstår koster 60tusen, men det ser ut som zirkonia. Ene vesken som skal være fra ysl stinker plastikk. Hun snakker også om ting hun har fått som visstnok er så dyre at hun gjemmer de hjemme. Jeg spurte en gang om hun var sikker på om disse gavene var ekte og da stormet hun ut av kafeen i raseri. Ikke det at det er så farlig med en og annen liten røverhistorie, men hun er ikke interessert i å snakke om meg og mine problemer, kun seg selv og dette fancy livet som sannsynligvis er mye tull. Traff henne tilfeldigvis ute med en fyr, men han så aldeles ut som psykiatri og ikke en mann som kan levere luksus. Anonymkode: 23dad...a9f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 La meg gjette. Du har ikke sagt noe til henne. Anonymkode: bceae...452 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Du føler at hun lyver, eller vet du at hun lyver? Anonymkode: ded35...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): La meg gjette. Du har ikke sagt noe til henne. Anonymkode: bceae...452 Ts her: Jeg spør jo blant annet om hun er sikker på om det hun får koster det som blir sagt. Jeg spurte også om bilder fra en ferie hun hadde vært på som hun ikke ville vise. Så blir hun alltid bare sint når jeg prøver å stille henne litt til veggs. Anonymkode: 23dad...a9f
mereo Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Så avslutt vennskapet, det gir deg jo tydeligvis ikke annet enn irritasjonsmomenter. 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her: Jeg spør jo blant annet om hun er sikker på om det hun får koster det som blir sagt. Jeg spurte også om bilder fra en ferie hun hadde vært på som hun ikke ville vise. Så blir hun alltid bare sint når jeg prøver å stille henne litt til veggs. Anonymkode: 23dad...a9f Men hvorfor skal du stille venninnen din til veggs? Så klart hun ikke syns det er noe gøy. Hun skylder deg jo ingen bevis. Anonymkode: ded35...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Det er lov å kutte ut mennesker fra livet sitt som ikke gir deg noe. Hvorfor skal du være venn med noen som lyver? Er det verdt alt irritasjon og negativitet? Nå vet jeg ikke om du har få venner, men jeg har stor tro på om man kutter ut slike venner som bare gir deg negativitet og stjeler energi, så vil det dukke opp noe bedre. Kanskje du nå får energi til å treffe andre? Plutselig så dukker det opp noen andre som faktisk gir deg energi og positivitet. Jeg kuttet ut en del slike venner. Var ved ett veiskille i livet på en måte, følte meg venneløs og ensom, men følte jeg bare tiltrakk meg folk som var energityver.. Etter en stund traff jeg en av mine nåværende bestevenner. Jeg elsker å være med henne, og hun gir meg masse energi! Etterhvert traff jeg flere venner som er lik henne. Er så mye bedre! Jeg har det mye bedre nå! Hadde jeg ikke kuttet ut de vennene jeg hadde og tatt ett oppgjør med meg selv hadde jeg aldri møtt de fantastiske menneskene jeg har i livet nå... Det tok tid, men ja.. verdt det! Anonymkode: b99cc...d1d 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: men hun er ikke interessert i å snakke om meg og mine problemer Eh, Okey...? Men jeg hadde nok heller ikke vært interessert i en så materialistisk venn. Anonymkode: 0dcac...b1b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Hvorfor høres folk her ut som om ikke venninna til TS er bananas? TS, bare bryt vennskapet/slutt å heng med henne. Hun har nok store komplekser og andre issues hvis hun føler hun må lyve om sånn drit. Anonymkode: 2f9e1...f21 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 32ae9...b1a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Jeg har en slik svigermor. Jeg lar det passere hver gang hun skryter av priser. Det er så lite interessant og så lite viktig for meg. Jeg orker ikke dramaet rundt å si min mening heller. Så jeg bare nikker, smiler og fortsetter videre på annet tema. Anonymkode: 3d91a...68d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men hvorfor skal du stille venninnen din til veggs? Så klart hun ikke syns det er noe gøy. Hun skylder deg jo ingen bevis. Anonymkode: ded35...bd9 Fordi man ikke gidder å sitte på kafé og høre på røverhistorier og fantasier som ikke har rot i virkeligheten. Denne venninnen mister nok mange venner, da folk ikke orker løgner og fantasier. Har hun mann da? Hvorfor klarer hun ikke å få seg en mann når alle er så ivrig på å gi henne dyre gaver? skjønner deg godt ts, hadde kuttet ned oå kontakten Anonymkode: 12ac8...f51
Gjest Kanino Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette blir mer og mer som et teenage-drama, men vurderer å kutte ut ei venninne nå. Hver gang vi møtes er det hun som skal styre samtale og snakke hele tiden. Hun skryter alltid av ting som hun har fått av ulike menn. Dette kan være f. Eks spaopphold, smykker og dyre vesker. Føler at hun lyger om den siste spahelgen da hun nevner en helg jeg vet at hun la ut masse tull på fb, og virker mer som om hun kjedet seg hjemme. Hun viste noe ørepynt hun hadde fått som hun påstår koster 60tusen, men det ser ut som zirkonia. Ene vesken som skal være fra ysl stinker plastikk. Hun snakker også om ting hun har fått som visstnok er så dyre at hun gjemmer de hjemme. Jeg spurte en gang om hun var sikker på om disse gavene var ekte og da stormet hun ut av kafeen i raseri. Ikke det at det er så farlig med en og annen liten røverhistorie, men hun er ikke interessert i å snakke om meg og mine problemer, kun seg selv og dette fancy livet som sannsynligvis er mye tull. Traff henne tilfeldigvis ute med en fyr, men han så aldeles ut som psykiatri og ikke en mann som kan levere luksus. Anonymkode: 23dad...a9f Den var ny. Du lager et problem ut i fra noe du «føler». Da er helt sikkert følelsen din langt ute på villspor. Noen er heldige, andre ikke. Kan ikke beskylde alle som får ting du ikke får for å servere skrøner historier. Høres ut som misunnelse fra din side. Og hvordan ser man ut som «psykiatri» ? Endret 6. januar 2024 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor gamle er dere? Anonymkode: 32ae9...b1a Vi er 32 og 38. Hun er eldst. Jeg har svært få venner. Er samboer med en mann som ikke ønsker at jeg treffer så mange. Sist jeg var ute med andre var en sånn lønningspils. Var da jeg såg henne med den litt rare fyren. Tror egentlig hun har få venner også, men har et stort behov for noe som kan se opp til henne. Anonymkode: 23dad...a9f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi er 32 og 38. Hun er eldst. Jeg har svært få venner. Er samboer med en mann som ikke ønsker at jeg treffer så mange. Sist jeg var ute med andre var en sånn lønningspils. Var da jeg såg henne med den litt rare fyren. Tror egentlig hun har få venner også, men har et stort behov for noe som kan se opp til henne. Anonymkode: 23dad...a9f WTF?? Høres ut som du trenger å kvitte deg med både kjæreste og venninne.. Anonymkode: 737da...6a0 3 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er 32 og 38. Hun er eldst. Jeg har svært få venner. Er samboer med en mann som ikke ønsker at jeg treffer så mange. Sist jeg var ute med andre var en sånn lønningspils. Var da jeg såg henne med den litt rare fyren. Tror egentlig hun har få venner også, men har et stort behov for noe som kan se opp til henne. Anonymkode: 23dad...a9f Han ønsker ikke at du treffer så mange.. hva ønsker du? Ikke la mannen din begrense ditt sosiale liv altså. Anonymkode: 12ac8...f51 3
PM75 Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 Det høres ut som hun ikke har det så bra i livet sitt. For det er en rar ting å skryte av at hun får kostbare ting av random menn. Hvis det var fakta, så hadde jeg tenkt at hun var eskorte.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 Kjenner ei jeg ogsp. Hun påsto å ha leid en luksusbolig her vi bor for en helg. Hun bor nå borte. Jeg lurte på hvor, fordi jeg vet at det ikke leies ut luksusboliger her. Noe også hun burde vite legger ut masse bilder på some også. Av ting som skal være ekte, se som skriver at det ikke er ekte blir blokkert.... Anonymkode: fb2bf...b9f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #20 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her: Jeg spør jo blant annet om hun er sikker på om det hun får koster det som blir sagt. Jeg spurte også om bilder fra en ferie hun hadde vært på som hun ikke ville vise. Så blir hun alltid bare sint når jeg prøver å stille henne litt til veggs. Anonymkode: 23dad...a9f Hvorfor føler du at det i et likeverdig forhold der begge parter respekterer hverandre som de er (også kjent som «vennskap») er din oppgave å «stille henne til veggs», ts? Er det slik din familie sosialiserte med hverandre i barndommen din? For det du beskriver er et dysfunksjonelt mønster. Og om du antar at en venn sin oppgave er å «kontrollregne» sine venners historier? Da bommer du på målet. Jeg gjentar: kontroll er en handling som aldri hører hjemme i relasjoner mennesker mellom. Anonymkode: 86aea...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå