Gå til innhold

Familiemedlem tiltrukket av meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har et familiemedlem som jeg nå i voksen alder skjønner at har en tiltrekning for meg, som begynte da jeg var sånn 13. jeg sliter ekstremt med å forholde meg til dette familiemedlemmet, og det hemmer relasjonen min til resten av familien, da jeg unngår å komme hjem på grunn av dette. Opplever fremdeles ubehageligheter rundt familiemedlemmet, selv om hen forsøker å fikse relasjonen. Jeg har lyst til å oppsøke psykolog, men vil ikke tro jeg får hjelp pga. dette, og privat er dyrt. Noen som har noen lignende opplevelser og kan dele noen tips til å deale med dette?

Anonymkode: e7861...4cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor nært er dette, søsken, foreldre, tante/onkel? 

Det her er ikke noe du kan fikse. Annet enn å unngå det.

Og kanskje fortelle til noen nær deg 

Anonymkode: 15b94...6b8

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker? Det virker jo litt rart at et familiemedlem skal ha vært tiltrukket av deg helt fra du var barn, til nå som voksen. Du har jo utviklet deg masse på denne tiden, så det virker veldig merkelig. 

Anonymkode: 8c841...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det familiemedlemmet har gjort mot deg? Dersom det ikke er noe som har skjedd, er det jo noe du tror. Det kan godt hende du har rett, men det kan også hende du tar feil.

Anonymkode: bb4a7...c97

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke har skjedd noe konkret, så kan du rydde i tankene dine, og bestemme deg for at det der er ikke ditt problem, du behøver ikke å gjøre noe med det. Not your shitshow. Ikke ta ansvar for eller la ditt liv begrenses av andres rare tanker.

Anonymkode: 5dee1...b6e

• Liker 3
Skrevet

Siden du ikke nevner noe som har skjedd som indikerer på at det du sitter å tenker stemmer overens med virkeligheten, så vil jeg anbefale deg å søke hjelp med tankene. Kanskje du er litt innbilsk?

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg det med en onkel. 

Anonymkode: bfd2a...6c9

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn har jeg det med en onkel. 

Anonymkode: bfd2a...6c9

Sikker på at ikke du bare projiserer over på denne onkelen? Selvsagt hvis onkelen har sagt eller gjort noe som går over en viss grense så vil det være forståelig.

AnonymBruker
Skrevet

Her inne er det mennesker fra alle hyller i livet, så at ts kan ha alt fra vrangforestillinger til helt rett i sine anklager .

Anonymkode: 974d5...db4

AnonymBruker
Skrevet

Oi! Det har absolutt skjedd ting som får meg til å tenke dette, men selvsagt så forstår jeg at folk begynner å tvile. 

Eksempler:

«tilfeldigvis» gått forbi naken, skjedde ekstremt ofte da jeg var yngre

«Tilfeldigvis» gått inn på rommet/badet når jeg var naken

Slå meg på rumpa, både da og nå

ved klemmer tar hen rundt midjen min, på hoftene og rumpa mi, både da og nå

har tatt bilder av meg på ferie som var litt merkelige, f.eks. Meg i utendørs dusj

Da jeg var ungdom kunne ikke vedkommende slutte å snakke om at jeg snart skulle ha sex

da jeg var ungdom ble jeg kalt hore til en hver tid, jeg «så ut som en hore»

Har villet danse med meg i voksen alder, tar på meg og ber meg gni hoftene mot hen

antyder seksuelle ting hele tiden rundt meg og bare generelt oppfører seg upassende

Dette er jo selvsagt bare litt av en veldig kompleks relasjon, det er alltid verst når vedkommende har drukket alkohol.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det er forresten i  nærmeste slekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt en kommentar når MANGE hørte det.

Anonymkode: 183b9...64d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Reagerer ikke de andre voksne? Jeg hadde blitt rasende hvis noen i familien hadde behandlet et av barna mine på denne måten. Gått forbi naken og kalt henne hore? Snakket om at hun/ han skulle ha sex og slått på rumpa?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Høres veldig vanskelig TS, forstår du kvier deg for å møtte denne personen. Synes dette er noe du kan be om hjelp til! Du kan ikke endres personen, men du kan sortere i egne følelser og behov. En psykolog kan også hjelpe deg i en prosess med å sette hardere grenser for familien. Lykke til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kåt fetter? Snakk med faren hans.

Anonymkode: 06977...06e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør fortelle dette til din mor. For jeg antar det er broren din eller faren din.. 

Jeg vil også anta at denne personen har mye annet rart ved seg. Vi hadde et søskenbarn som antakelig er psykisk utviklingshemmet, men aldri utredet. Han ble sett på som spesiell, men uskyldig. At han oppførte seg upassende med oss søskenbarn ble bare tilskrevet kontoen for sosial klønethet. 

I voksen alder fikk jeg vite at han misbrukte et annet søskenbarn av oss. Og hvem vet om det var flere.. 

• Liker 1
Skrevet

Klapp til han neste gang og lag et skikkelig helvete, du har ikke gjort noe galt 

AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Reagerer ikke de andre voksne? Jeg hadde blitt rasende hvis noen i familien hadde behandlet et av barna mine på denne måten. Gått forbi naken og kalt henne hore? Snakket om at hun/ han skulle ha sex og slått på rumpa?

Nei, ingen reaksjoner. Her måtte man stå opp for seg selv, dessverre var denne personen ganske oppfarende så min greie ble å «fryse» og people please. Dette var på en måte normalt i mitt hjem, men det er som voksen jeg begynner å forstå det. Jeg fryser fremdeles når familiemedlemmet holder på slik. Et annet familiemedlem har bemerket én gang i voksen alder at «stopp, jeg ser at hun er ukomfortabel». Det var da hen på død og liv skulle danse seksuelt med meg, sånn ett år siden.

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Høres veldig vanskelig TS, forstår du kvier deg for å møtte denne personen. Synes dette er noe du kan be om hjelp til! Du kan ikke endres personen, men du kan sortere i egne følelser og behov. En psykolog kan også hjelpe deg i en prosess med å sette hardere grenser for familien. Lykke til.

Takk for det, jeg skal nok gjøre det..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du bør fortelle dette til din mor. For jeg antar det er broren din eller faren din.. 

Jeg vil også anta at denne personen har mye annet rart ved seg. Vi hadde et søskenbarn som antakelig er psykisk utviklingshemmet, men aldri utredet. Han ble sett på som spesiell, men uskyldig. At han oppførte seg upassende med oss søskenbarn ble bare tilskrevet kontoen for sosial klønethet. 

I voksen alder fikk jeg vite at han misbrukte et annet søskenbarn av oss. Og hvem vet om det var flere.. 

Mor vet om det, tror ikke hun klarer å se det, hun ønsker nok ikke å ta tankene dit. Som sagt, denne typen oppførsel var og er normalisert… ja, denne personen har mest sannsynlig noen store psykiske vansker, men er et voksent menneske.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en samtale med din mor og far. Fortell det du sier her.

Anonymkode: 06977...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...