Gå til innhold

Soppinfeksjon igjen og igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slet mye med soppinfeksjoner for mange år siden men har vært helt kvitt det i 7-8 år, helt til nå for noen mnd siden.. hadde et ons rett før, kan det være det som utløste det? Har sjekket meg for klamydia og mykoplasma, det var negativt. 
Symptomene ligner veldig på sopp, og diflucan tablett fjerner plagene etter to-tre dager. (har hatt dårlig effekt av canesten før så gikk rett på diflucan)

Men det kommer tilbake ca en mnd etterpå. Kløe i skjeden, som etterhvert blir jævli hissig. Hvit litt tykkere utflod, sårhet og varmefølelse og etterhvert sprekk i huden ovenfor klitoris. Akkurat slik det har vært for meg tidligere når jeg har hatt soppinfeksjon. Diflucan hadde vel ikke funket i det hele tatt hvis det hadde vært noe annet? Men hvorfor kommer det tilbake? Blir gal snart, og bekymret. Har bestilt time til legen, men der er det lang ventetid. 
Noen som har opplevd lignende og som har noen tips til hva jeg kan prøve?

Har ikke gjort noen endringer i noe som tilsier at jeg skal bli så plaget igjen

Anonymkode: facef...d75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ein tablettkur med diflucan en gang jeg hadde en stadig tilbakevendende soppinfeksjon. Det hjalp. Er det tabeletter du har fått, eller stikkpiller? Ellers er det jo å gjøre endringer i hygienerutiner. Hvilken underlivssåpe bruker du? 

Anonymkode: db804...f90

AnonymBruker
Skrevet

Måtte en gang gjennom en kur på Diflucan som vart et halvt år eller noe sånt, for det kom bare tilbake og tilbake. Forsvant helt da 👍🏼 men gjør det i samråd med lege, for Diflucan uten resept er jo sviindyrt…

Anonymkode: 62935...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Et godt råd er å ta en tur i svømmehallen.klorvann gjør underverker på alt fra slufsa til tær.

Anonymkode: 8de5e...6fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ta en diflucan-kur fra tid til annen, ikke bare en tbl, men flere tbl over tid. Da er det borte i måneder/år før ny runde.

Anonymkode: bc250...43a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk ein tablettkur med diflucan en gang jeg hadde en stadig tilbakevendende soppinfeksjon. Det hjalp. Er det tabeletter du har fått, eller stikkpiller? Ellers er det jo å gjøre endringer i hygienerutiner. Hvilken underlivssåpe bruker du? 

Anonymkode: db804...f90

Jeg har kun prøvd diflucan tablett som engangsdose, håper legen kan ordne med en kur til meg. Hvis det ikke viser seg at det er noe annet.. 

Bruker Asan, men kun utenpå og bak. Har badet noen ganger i badekar med badebomber, kan dette ha gjort noe da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et godt råd er å ta en tur i svømmehallen.klorvann gjør underverker på alt fra slufsa til tær.

ja offentlig bad er tingen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du burde sjekke om du har diabetes.

Anonymkode: c90bc...ded

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du burde sjekke om du har diabetes.

Anonymkode: c90bc...ded

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Slet mye med soppinfeksjoner for mange år siden men har vært helt kvitt det i 7-8 år, helt til nå for noen mnd siden.. hadde et ons rett før, kan det være det som utløste det? Har sjekket meg for klamydia og mykoplasma, det var negativt. 
Symptomene ligner veldig på sopp, og diflucan tablett fjerner plagene etter to-tre dager. (har hatt dårlig effekt av canesten før så gikk rett på diflucan)

Men det kommer tilbake ca en mnd etterpå. Kløe i skjeden, som etterhvert blir jævli hissig. Hvit litt tykkere utflod, sårhet og varmefølelse og etterhvert sprekk i huden ovenfor klitoris. Akkurat slik det har vært for meg tidligere når jeg har hatt soppinfeksjon. Diflucan hadde vel ikke funket i det hele tatt hvis det hadde vært noe annet? Men hvorfor kommer det tilbake? Blir gal snart, og bekymret. Har bestilt time til legen, men der er det lang ventetid. 
Noen som har opplevd lignende og som har noen tips til hva jeg kan prøve?

Har ikke gjort noen endringer i noe som tilsier at jeg skal bli så plaget igjen

Ta deg en tur til gynekolog. Kløe og rifter/sprekkdannelse kan også være Lichen Sclerosus -en vanlig tilstand nedentil. Da må man evt få utskrevet en kortisonsalve som holder det i sjakk. 

Anonymkode: d3550...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problemet etter to heftige antibiotikakurer etter hverandre. Måtte til slutt ta diflucan samtidig som jeg brukte pevaryl stikkpiller og krem. Da ble det endelig borte.

Anonymkode: 03a2c...310

AnonymBruker
Skrevet

Tenker også prediabetes

Anonymkode: 82363...29e

AnonymBruker
Skrevet

Slutt med Asan! Kun rent vann i underlivet.

Anonymkode: faee3...89e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kosthold, kosthold, kosthold. 

Veldig kort fortalt;

Ting som trigger: gjær, hvete, sopp, alkohol, frityr, ultraprossesert mat, melkeprodukter
Ting som hjelper: mye grønt. Probiotika. Mariatistel

Anonymkode: f7b09...41d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke såpe,ikke truse eller noe som strammer

Anonymkode: aa7dc...bb2

AnonymBruker
Skrevet

Ta lengere kur. Knullet var årsaken, ja.

Anonymkode: 3564f...c7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor?

"Amerika syken " er den nye folkesyken her til lands. Sopp i hodet og ræva er normalt for de med Dia2.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

"Amerika syken " er den nye folkesyken her til lands. Sopp i hodet og ræva er normalt for de med Dia2.

Åherregud.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...