AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Slet mye med soppinfeksjoner for mange år siden men har vært helt kvitt det i 7-8 år, helt til nå for noen mnd siden.. hadde et ons rett før, kan det være det som utløste det? Har sjekket meg for klamydia og mykoplasma, det var negativt. Symptomene ligner veldig på sopp, og diflucan tablett fjerner plagene etter to-tre dager. (har hatt dårlig effekt av canesten før så gikk rett på diflucan) Men det kommer tilbake ca en mnd etterpå. Kløe i skjeden, som etterhvert blir jævli hissig. Hvit litt tykkere utflod, sårhet og varmefølelse og etterhvert sprekk i huden ovenfor klitoris. Akkurat slik det har vært for meg tidligere når jeg har hatt soppinfeksjon. Diflucan hadde vel ikke funket i det hele tatt hvis det hadde vært noe annet? Men hvorfor kommer det tilbake? Blir gal snart, og bekymret. Har bestilt time til legen, men der er det lang ventetid. Noen som har opplevd lignende og som har noen tips til hva jeg kan prøve? Har ikke gjort noen endringer i noe som tilsier at jeg skal bli så plaget igjen Anonymkode: facef...d75
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Jeg fikk ein tablettkur med diflucan en gang jeg hadde en stadig tilbakevendende soppinfeksjon. Det hjalp. Er det tabeletter du har fått, eller stikkpiller? Ellers er det jo å gjøre endringer i hygienerutiner. Hvilken underlivssåpe bruker du? Anonymkode: db804...f90
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Måtte en gang gjennom en kur på Diflucan som vart et halvt år eller noe sånt, for det kom bare tilbake og tilbake. Forsvant helt da 👍🏼 men gjør det i samråd med lege, for Diflucan uten resept er jo sviindyrt… Anonymkode: 62935...1ac
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Et godt råd er å ta en tur i svømmehallen.klorvann gjør underverker på alt fra slufsa til tær. Anonymkode: 8de5e...6fb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Jeg må ta en diflucan-kur fra tid til annen, ikke bare en tbl, men flere tbl over tid. Da er det borte i måneder/år før ny runde. Anonymkode: bc250...43a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fikk ein tablettkur med diflucan en gang jeg hadde en stadig tilbakevendende soppinfeksjon. Det hjalp. Er det tabeletter du har fått, eller stikkpiller? Ellers er det jo å gjøre endringer i hygienerutiner. Hvilken underlivssåpe bruker du? Anonymkode: db804...f90 Jeg har kun prøvd diflucan tablett som engangsdose, håper legen kan ordne med en kur til meg. Hvis det ikke viser seg at det er noe annet.. Bruker Asan, men kun utenpå og bak. Har badet noen ganger i badekar med badebomber, kan dette ha gjort noe da? Anonymkode: facef...d75
Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et godt råd er å ta en tur i svømmehallen.klorvann gjør underverker på alt fra slufsa til tær. Anonymkode: 8de5e...6fb ja offentlig bad er tingen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Du burde sjekke om du har diabetes. Anonymkode: c90bc...ded 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du burde sjekke om du har diabetes. Anonymkode: c90bc...ded Hvorfor? Anonymkode: facef...d75
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Slet mye med soppinfeksjoner for mange år siden men har vært helt kvitt det i 7-8 år, helt til nå for noen mnd siden.. hadde et ons rett før, kan det være det som utløste det? Har sjekket meg for klamydia og mykoplasma, det var negativt. Symptomene ligner veldig på sopp, og diflucan tablett fjerner plagene etter to-tre dager. (har hatt dårlig effekt av canesten før så gikk rett på diflucan) Men det kommer tilbake ca en mnd etterpå. Kløe i skjeden, som etterhvert blir jævli hissig. Hvit litt tykkere utflod, sårhet og varmefølelse og etterhvert sprekk i huden ovenfor klitoris. Akkurat slik det har vært for meg tidligere når jeg har hatt soppinfeksjon. Diflucan hadde vel ikke funket i det hele tatt hvis det hadde vært noe annet? Men hvorfor kommer det tilbake? Blir gal snart, og bekymret. Har bestilt time til legen, men der er det lang ventetid. Noen som har opplevd lignende og som har noen tips til hva jeg kan prøve? Har ikke gjort noen endringer i noe som tilsier at jeg skal bli så plaget igjen Anonymkode: facef...d75 Ta deg en tur til gynekolog. Kløe og rifter/sprekkdannelse kan også være Lichen Sclerosus -en vanlig tilstand nedentil. Da må man evt få utskrevet en kortisonsalve som holder det i sjakk. Anonymkode: d3550...8a4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 Hadde samme problemet etter to heftige antibiotikakurer etter hverandre. Måtte til slutt ta diflucan samtidig som jeg brukte pevaryl stikkpiller og krem. Da ble det endelig borte. Anonymkode: 03a2c...310
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #12 Skrevet 7. januar 2024 Tenker også prediabetes Anonymkode: 82363...29e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Skrevet 7. januar 2024 Slutt med Asan! Kun rent vann i underlivet. Anonymkode: faee3...89e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #14 Skrevet 7. januar 2024 Kosthold, kosthold, kosthold. Veldig kort fortalt; Ting som trigger: gjær, hvete, sopp, alkohol, frityr, ultraprossesert mat, melkeprodukter Ting som hjelper: mye grønt. Probiotika. Mariatistel Anonymkode: f7b09...41d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #15 Skrevet 7. januar 2024 Ikke såpe,ikke truse eller noe som strammer Anonymkode: aa7dc...bb2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #16 Skrevet 7. januar 2024 Ta lengere kur. Knullet var årsaken, ja. Anonymkode: 3564f...c7c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: facef...d75 "Amerika syken " er den nye folkesyken her til lands. Sopp i hodet og ræva er normalt for de med Dia2. Anonymkode: 8de5e...6fb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): "Amerika syken " er den nye folkesyken her til lands. Sopp i hodet og ræva er normalt for de med Dia2. Anonymkode: 8de5e...6fb Åherregud. Anonymkode: facef...d75 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå