AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg er medlem på en lokal selgegruppe på Facebook. Altså at folk i området legger ut ting de ønsker å selge. Jeg har sett på litt, men jeg er overrasket over de prisene de setter! Altså dette er ting som er brukt, men jeg har undersøkt at flere av de tingene kan man få kjøpt mye billigere nye på for eksempel Elkjøp, Husfliden, G-sport, Obs, Cubus, etc... Noen av tingene fra 500 til 1500 kroner billigere! Håper de at folk ikke skjekker? Anonymkode: 7c8fb...059
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Noen sjekker ikke. Å kjøpe noe er jo frivillig. Ingen tvinger dem. Anonymkode: 324be...970 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Siden det er så mange (nesten alle), som legger ut for tilsvarende nypris og at trenden fortsetter. Tyder det på at de får solgt brukt for nypris. Så er nok mange som ikke sjekker eller ikke bryr seg om at de kjøper brukte ting til samme pris/dyrere enn hva de kunne kjøpt det for nytt. Har stusset på det samme i mange år selv... Anonymkode: 44190...a7f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Jeg blir også oppgitt over at folk priser brukte ting for høyt! Det er så dumt, akkurat som når de skriver voldsomme salgsannonser på sine private ting sånn "Løp og kjøp! Ikke la denne muligheten gå fra deg: moderne boblejakke med multi-tec funksjon!! Med denne kommer du garantert ikke til å fryse" 😂 Sånn, slapp av, du er ikke salgsansvarlig på intersport liksom 😂 Bare skriv enkelt og greit praktiske opplysninger, tilstad, ny-pris og hva den koster nå. Ta gode bilder så kan folk vurdere selv. Også har jeg som hovedregel (med noen få unntak) at brukte ting burde ned i halv pris ferdig prutet. Det er jo ikke rart at det florerer av annonser med ting folk aldri får solgt når man slår av 500,- på en brukt vare som opprinnelig har kostet 4000,- . Da kjøper selvfølgelig helle folk nytt! Anonymkode: 430da...2dd 1
Sirah Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Jeg er egentlig helt enig med dere, men det er markedet som bestemmer prisen og så lenge folk får solgt så er prisen riktig 🤷♀️ Jeg selger/kjøper en del på Finn og Tise jeg også, og jeg har bedrevet litt superenkel forskning. Noen ting har jeg lagt ut veldig billig bare for å bli kvitt. Type en ting som koster 2500kr ny til 500kr. Tingen er pent brukt og i orden, den blir bare ikke brukt hos meg. Ingen henvendelser overhodet. Så bare for gøy skrudde jeg opp prisen til 1500kr. Samme ting, samme bilder, samme annonse. Fikk tre meldinger i løpet av kort tid 🤷♀️ Det gir jo ingen mening. 1 1
Pringle Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Sirah skrev (6 minutter siden): Jeg er egentlig helt enig med dere, men det er markedet som bestemmer prisen og så lenge folk får solgt så er prisen riktig 🤷♀️ Jeg selger/kjøper en del på Finn og Tise jeg også, og jeg har bedrevet litt superenkel forskning. Noen ting har jeg lagt ut veldig billig bare for å bli kvitt. Type en ting som koster 2500kr ny til 500kr. Tingen er pent brukt og i orden, den blir bare ikke brukt hos meg. Ingen henvendelser overhodet. Så bare for gøy skrudde jeg opp prisen til 1500kr. Samme ting, samme bilder, samme annonse. Fikk tre meldinger i løpet av kort tid 🤷♀️ Det gir jo ingen mening. Du har oppdaget noe viktig om hvordan menneskehjernen fungerer 😄 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Noen selger en isbitemaskin til 2 000, ønsker bud! Den samme koster 1.6530 på Elkjøp ny... Anonymkode: 7c8fb...059
Sirah Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Pringle skrev (7 minutter siden): Du har oppdaget noe viktig om hvordan menneskehjernen fungerer 😄 Ja, helt merkelig 😅 «Om noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det» 😅 Men akkurat i mine tilfeller var det faktisk sant, det var ting jeg faktisk bare ville bli kvitt kjapt 🙃 Men altså ikke en eneste melding før jeg skrudde opp prisen. Har testet dette et par ganger med samme resultat hver gang 🤷♀️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå