Gå til innhold

Sommeren 2024 - hvor skal dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 20.22):

Vi tenker oss til Australia neste år. Så denne sommeren satser vi på fint vær (bor ikke på Østlandet, så det er risky….!), og satser på hjemme + hytta.

Anonymkode: 37ae6...91d

Det bor min eks søster Sidney om jeg ikke husker feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal en på en ukestur alene i begynnelsen av mai, men har ikke helt bestemt meg for hvor. Så drar vi en måned til Sør-Italia på sommeren, og jeg tar to uker alene i Hellas når mann og ungdommer drar hjem. Mannen og jeg tar også høstferie, 7-10 dager i september, mest sannsynlig en storby.

Ja, vi bruker mye på reiser, men vi har lite lån og prioriterer reiser over andre ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter på Koh Samet i Thailand nå mens kulden herjer hjemme! Min erfaring er at januar er en fantastisk tid å reise på dersom man har mulighet. Lite som skjer hjemme, alle er blakk med hvit mnd, begynne å trene osv. Man korter også ned vinteren betraktelig, og kan se fram mot lysere tider i norge. Eneste er at det ikke er så billig her som jeg hadde sett for meg, men det har nok litt med norske pesosen å gjøre. Skål🌞

Anonymkode: fd237...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg anser at vår familie har god økonomi. Men ser ikke at vi tar oss råd til noe særlig ferie. Hvertfall ikke utlandet, hvem tar seg råd til det i disse tider? Syden koster minst 50 000 for ei uke. Ikke verdt det. Det andre folk nevner her er jo minst 100 000. Det er jo helt sjukt å bruke så mye penger på sånt. Men kanskje folk har vanvittig god råd da. 

Anonymkode: 4286e...344

TS her.

Vi sitter igjen med rundt 40.000 kr i måneden når alle regninger er betalt (inkl fast sparing), i tillegg har vi en del bonusutbetalinger ++. Da synes jeg ikke det er spinnvilt å bruke ca 150.000 i året på å reise - jobber mye resten av året og vil gjøre noe gøy med familien når vi har fri. 

Anonymkode: ce633...f5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal til Malaga. Elsker å reise, men økonomien er stram, så vi hopper på tilbudene når de kommer. Nyttårssalg på Norwegian og SAS er fast, vi bestiller alltid årets ferie da. En uke i Malaga-området (Nerja og et par dager i Cordoba). Fly med Norwegian kom på 10 000 kr for tre personer. Leiebil inkl alle forsikringer 3000 kr. Hotell/leilighet med basseng 7 netter 11000 (her kunne vi valgt MYE billigere, men unner oss litt luksus når vi bare har en ukes ferie).

Det vil si at alt det praktiske (fly, hotell og leiebil) kom på under 25 000 kr.

Anonymkode: 8700b...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan tør du reise til Sverige? Er du ikke redd for å bli drept? 

Anonymkode: b0e2b...1d4

Nei da😉

Var på julehandling i Stockholm før jul, og det gikk så bra atte, så tar sjansen😅

Anonymkode: 13375...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner ikke at folk har råd til å reise jeg, når alt er så dyrt. Er det så mange som er rike altså? Jeg har ikke råd til å dra til Gardermoen en gang :(  Blir sittende hjemme i sommer og se på tv. Og de få dagene det blir fint vær så drar jeg nok og bader rett ved der jeg bor. 

Anonymkode: b0e2b...1d4

Virkelig? Det skjønner du ikke? At noen har bedre råd enn deg? Du er klar over at de aller fleste i Norge er ganske velstående og har råd til en ferietur eller fler i året? De aller fleste jobber og tjener penger.

Anonymkode: 9833e...434

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal på hytta, men jeg har blitt fiskoman🎣🎣. Før var jeg globetrotter og  etterhvert ble det Spania. Tror jeg begynner å bli gammel.

Anonymkode: 8a9a3...8ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å oppdage noe (for meg) litt ukjent. De siste årene har vi tilbragt i Albania og Montenegro. I år drømmer jeg om Georgia.

Anonymkode: 9833e...434

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal til dyreparken noen dager. Koster sikkert det samme som en utenlandsferie, men minner er minner uansett hvor de lages. Gleder oss!

Anonymkode: a4d4f...ef2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykle til stranda. Har ikke penger til å reise. 

Anonymkode: ad0d1...e0c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal en uke til Fuengirola i slutten av Mai😊

Anonymkode: 39e64...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg anser at vår familie har god økonomi. Men ser ikke at vi tar oss råd til noe særlig ferie. Hvertfall ikke utlandet, hvem tar seg råd til det i disse tider? Syden koster minst 50 000 for ei uke. Ikke verdt det. Det andre folk nevner her er jo minst 100 000. Det er jo helt sjukt å bruke så mye penger på sånt. Men kanskje folk har vanvittig god råd da. 

Jeg bruker ikke i nærheten av sånne summer som du beskriver, men reiser på flere helgeturer i løpet av året. Men jeg får også sånne spørsmål fra folk som bruker mye penger på en enkelt tur. "En sånn tur koster jo xxx, hvordan har du råd?" Mens jeg feks aldri hører noen spørre folk med bil hvordan i all verden de har råd til det.

Anonymkode: ae1ef...c2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Den sydenturen vi skal på ble kostende 12100 med fly og hotell en uke i mai og bruker sikkert 8-9 tusen i "lommepenger" om ikke mindre. Har spart 1 år for å få til det 😊 Syns ikke det er så ille 😊 Det blir dyrt hvis man gjør det dyrt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Litt usikker. Jeg og datteren min har alltid vært i Sverige på camping om sommeren. Det har vært fint :) Alltid masse barn, fint vær, bading, is og lek. Fint for enebarn å feriere der det er andre barn.

Men nå er hun 13 og 1/3 så tiden for camping i Sverige er litt over. Hun har veldig lyst til å dra til typisk sydensted. Jeg er (dessverre) også vokst opp med camping og etterhvert storbyferier så "syden" er ukjent terreng for meg. Hvor drar man? Hva er bra? Familiehoteller? osv. Ikke noe kompliserte reisemål. Enkelt og greit, med hotell, basseng etc. Må finne litt ut av dette, men det ser ut til at det blir sydlige strøk på oss i år. 

Anonymkode: 6d1d4...8ff

Tips til hyggelige campingplasser å dra til som mor/datter? Gjerne der man kan leie campinghytte, har ikke vogn/bil. Ønsker at det er litt å gjøre på eller nær campingplassen. 

Anonymkode: fb478...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den sydenturen vi skal på ble kostende 12100 med fly og hotell en uke i mai og bruker sikkert 8-9 tusen i "lommepenger" om ikke mindre. Har spart 1 år for å få til det 😊 Syns ikke det er så ille 😊 Det blir dyrt hvis man gjør det dyrt. 

Hvor mange er dere?

Anonymkode: 7ea91...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange er dere?

Anonymkode: 7ea91...878

Blir 3  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...