Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som bor 5 minuttet unna meg. Hun sliter litt med helsa, så jeg hjelper henne litt av og til. Er greit å kjøre innom henne på vei hjem fra jobb. Hun er ofte i Spania pga helsen, så da tar jeg inn posten og mater gullfiskene. Noen ganger kjører jeg henne når hun skal til legen 

Men nå skal hun flytte ca 25 minutter unna hvor jeg bor og 35 minutter unna jobben.. Det er i motsatt retning som jeg jobber, så jeg vet ikke om jeg kan stille opp så mye som før. 

Hvordan si dette på en fin måte?. 

Anonymkode: 2270a...f85

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe før hun eventuelt nevner noe selv, kanskje hun skjønner selv at det blir slutt på det. 

Anonymkode: 428fd...6af

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke si noe før hun eventuelt nevner noe selv, kanskje hun skjønner selv at det blir slutt på det. 

Håper det. Var innom henne i går og da sa hun : etter jeg har flyttet så må jeg huske at du må få husnøkkel. Så regner med at hun tror fortsatt at jeg skal passe på leiligheten når hun reiser bort 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper det. Var innom henne i går og da sa hun : etter jeg har flyttet så må jeg huske at du må få husnøkkel. Så regner med at hun tror fortsatt at jeg skal passe på leiligheten når hun reiser bort 

Du må finne ut hvor mye du kan stille opp, og si det, feks om hun reiser bort kan du ha gullfiskene hos deg, posten kan holdes igjen eller adresses til deg, osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må finne ut hvor mye du kan stille opp, og si det, feks om hun reiser bort kan du ha gullfiskene hos deg, posten kan holdes igjen eller adresses til deg, osv. 

Det er lurt ja. Blir ikke uaktuelt å kjøre dit flere ganger i uken 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lurt ja. Blir ikke uaktuelt å kjøre dit flere ganger i uken 

Det skjønner jeg godt. Forbered deg med hva du kan stille opp med så blir samtalen mye lettere 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er lite sympatisk av henne å forvente dette, uten engang å ha diskutert det. Maks en gang i mnd, evt annenhver mnd kan du kanskje dra dit? Jeg er selv borte 4 mnd pga helsen, og har merket postkassen med nei takk til uadressert reklame, og så stikker en kompis som bor 5 min unna innom en gang i mnd, for å ta inn post, la vannet renne og bare sjekke at alt er i orden.

Anonymkode: 05a35...ab9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lite sympatisk av henne å forvente dette, uten engang å ha diskutert det. Maks en gang i mnd, evt annenhver mnd kan du kanskje dra dit? Jeg er selv borte 4 mnd pga helsen, og har merket postkassen med nei takk til uadressert reklame, og så stikker en kompis som bor 5 min unna innom en gang i mnd, for å ta inn post, la vannet renne og bare sjekke at alt er i orden.

Var ikke problemer å dra innom når hun bodde 5 minutter unna nei. Men blir litt verre nå når hun flytter. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tatt imot den nøkkelen. 

Anonymkode: 5fa83...187

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke tatt imot den nøkkelen. 

Anonymkode: 5fa83...187

Lurt. Og det er mye tryggere at en nabo har nøkkelen, enn noen med over en time reisevei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lurt. Og det er mye tryggere at en nabo har nøkkelen, enn noen med over en time reisevei. 

Håper hun får god kontakt med noen naboer da 

AnonymBruker
Skrevet

"Så synd at du flytter lengre unna, da får jeg ikke samme muligheten til å hjelpe deg like mye som før." Og så finne ut om hun egentlig bør ha gullfisker når hun reiser bort en del. Samt det andre sier om å takke nei til reklame, og så holder det at noen er innom 1g/mnd.

Anonymkode: 9bcbb...76c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

"Så synd at du flytter lengre unna, da får jeg ikke samme muligheten til å hjelpe deg like mye som før." Og så finne ut om hun egentlig bør ha gullfisker når hun reiser bort en del. Samt det andre sier om å takke nei til reklame, og så holder det at noen er innom 1g/mnd.

Anonymkode: 9bcbb...76c

Jeg sa det den dagen hun sa at hun skulle flytte. Sa ar da blir det ikke bare for meg å dra innom butikken for henne etter jobb lengere. Håper hun har tenkt gjennom dette. Hun har ingen i nærheten der hun flytter 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...