Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 #21 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner at det gjelder hjemløse, men vanlige folk kan da helt fint kle seg pent selv om det er kaldt. Hvis jeg skal ut og gå en tur er det ikke så viktig hvordan jeg ser ut, men på jobb, restaurant, på besøk osv. kler jeg omtrent som vanlig selv om det er kaldt. Herlighet. Anonymkode: 5d733...017 kle seg pent...ja, toxido er vel på sin plass og en sigar i munnviken...hvor har uteliggerne gardrobeskapet , vaskeriet osv...hvor er de offentlige badene.... vi klager om så mye men løsninger....man trenger hjelp , ikke fordi man er syk men fordi samfunnet ikke kan tilby nødvendige tjenester privat.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #22 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja herlighet. Du skjønner vel du og at lag på lag med ull er varmere enn en kjole🙄 en trenger ikke akkurat å være hjemløs for å kle seg etter været, de fleste gjør det og så er det noen unntak, de om det. Anonymkode: 4a73e...4e2 Men poenget mitt er at man KAN kle seg etter været og LIKEVEL gå i kjole, jeans eller pen silkebluse. Så lenge man tenker på yttertøyet og tilpasser seg aktiviteten. Det høres jo ut som om folk i denne tråden går rundt i vinterdress og finlandshette utendørs døgnet rundt… Anonymkode: 5d733...017 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #23 Skrevet 6. januar 2024 Bor er sted kulde er vanlig, og går likevel med skjørt og kjole hele året. Forskjellen er jo at på vinteren er skjørt eller kjole laget av ull. Har i tillegg ulltruse, ullstrømpebukse og leggvarmere av ull. Undertrøye av ull. Vindtett bobleskjørt er kjekt å ha over om det blåser. Og så lang boblekåpe selvsagt. Gode vintersko med plass til et ekstra par med ullsokker, gjerne også ullsåler. Her er det som regel så kaldt på vinteren at minus 5 oppleves som mildt. Anonymkode: 47d10...8b7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #24 Skrevet 6. januar 2024 Har ikke vært så kaldt i Rogaland, så her er det nok med en varm jakke, lue, skjerf og hansker. Kanskje en ullgenser om det blåser veldig. Anonymkode: 78fba...681
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #25 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men i all verden..? Her en en typisk hverdag for meg, hvor jeg har på meg f.eks. kjole, ullstrømpebukse og kåpe: 08:00, gå til jobb. Tar 15 minutter. Har på en vindbukse under kjolen. 08:15 - 16:00: jobb på skole. Ute i storefri, 30 minutter. Har på vinterdress utenpå kjolen. 16:00: gå hjem, 15 minutter. Har på vindbukse under kjolen. 16:30: kjører (eller går!) til byen, setter fra meg bilen i parkeringshuset. Har kjole, ullstrømpebukse og kåpe. Går til en café (hvor jeg på ingen måte lever livet mitt). Sitter kanskje i 40 minutter med mann eller venninne. 17:20: går innom et par butikker på vei tilbake til bilen. Kanskje en blomsterbutikk og en bokhandel, f.eks. Etter det kjører hjem hjem, går kanskje en tur (skifter da til annet tøy) eller jobber med noe inne. Middag i 19-tiden. Jeg reiser sjelden kollektivt, da tilbudet her jeg bor er dårlig. Tar tog til Oslo rett som det er, med akkurat samme type bekledning. Kan fint gå rundt i Oslo i timesvis med klærne jeg har nevnt i eksemplet over. Anonymkode: 5d733...017 Men her skisserer du faktisk yttertøy og innetøy. Og? Trur du at de som bruker bukse og ulltøy og skibukse har på seg skibukse og dunparkas inne? Den eneste forskjellen er at du bruker kjole og andre bruker bukser. Tror du virkelig at kjole er så mye finere enn bukser? Anonymkode: 4a73e...4e2 3
Gekko Skrevet 6. januar 2024 #26 Skrevet 6. januar 2024 (endret) Rundt -30 her i går, da hadde jeg på meg: T-skjorte i ull tykk ullgenser boblevest knelang dunkåpe ullstilongs fleecefooret langrennsbukse scooterstøvler tykke hansker balaklava i fleece lue Det var greit for en kort tur, men skulle jeg vært ute lenger burde jeg hatt boblebukse I dag hadde jeg på omtrent det sammen, men droppet balaklava. Var ute et par timer i -18, det var godt og varmt. Bor et sted som får -30 hver vinter, så har lært litt etterhvert. Pent tøy kan jeg ha i juli og på ferie, det er bare å glemme her om vinteren. Endret 6. januar 2024 av Gekko 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #27 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og du sitter inne på cafe hele dagen lang, rikker deg ikke ut før det er blitt vår? Lang åpningstid da. En skal alltid ut en eller annen gang. Ute er det kalt. Viss du bare lever livet ditt på cafe, i bilen og hjemme og aldri forflytter deg ut til og fra, aldri reiser kollektivt, aldri gjør noe ute men bare sitter på cafe hele dagen lang så kler du deg selvsagt etter det. Men slik lever faktisk ikke majoriteten av de jeg jobber med. Anonymkode: 4a73e...4e2 Merkelig kommentar. Det går vel an og ha på et annet antrekk om man skal være ute lenge? Lurer jo på hva du jobber med , siden du alltid er kledd for og forflytte deg ut. Inne på jobben min er det varmt. Det er det også på bussen og på cafe. Kler meg ulikt for ulike anledninger, men litt utfordrende og finne noe som passer hele dagen i denne kulden. Anonymkode: 6a9dd...568 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #28 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den eneste forskjellen er at du bruker kjole og andre bruker bukser. Tror du virkelig at kjole er så mye finere enn bukser? Anonymkode: 4a73e...4e2 Ikke meg du siterer, men ja, jeg tror at kjole er så mye finere enn bukser på meg. Kler ikke bukser. Anonymkode: 6a9dd...568
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #29 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men her skisserer du faktisk yttertøy og innetøy. Og? Trur du at de som bruker bukse og ulltøy og skibukse har på seg skibukse og dunparkas inne? Den eneste forskjellen er at du bruker kjole og andre bruker bukser. Tror du virkelig at kjole er så mye finere enn bukser? Anonymkode: 4a73e...4e2 I all verden. Hun må da vel gå med kjole om hun liker det. Anonymkode: d1360...dea 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #30 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men i all verden..? Her en en typisk hverdag for meg, hvor jeg har på meg f.eks. kjole, ullstrømpebukse og kåpe: 08:00, gå til jobb. Tar 15 minutter. Har på en vindbukse under kjolen. 08:15 - 16:00: jobb på skole. Ute i storefri, 30 minutter. Har på vinterdress utenpå kjolen. 16:00: gå hjem, 15 minutter. Har på vindbukse under kjolen. 16:30: kjører (eller går!) til byen, setter fra meg bilen i parkeringshuset. Har kjole, ullstrømpebukse og kåpe. Går til en café (hvor jeg på ingen måte lever livet mitt). Sitter kanskje i 40 minutter med mann eller venninne. 17:20: går innom et par butikker på vei tilbake til bilen. Kanskje en blomsterbutikk og en bokhandel, f.eks. Etter det kjører hjem hjem, går kanskje en tur (skifter da til annet tøy) eller jobber med noe inne. Middag i 19-tiden. Jeg reiser sjelden kollektivt, da tilbudet her jeg bor er dårlig. Tar tog til Oslo rett som det er, med akkurat samme type bekledning. Kan fint gå rundt i Oslo i timesvis med klærne jeg har nevnt i eksemplet over. Anonymkode: 5d733...017 Med andre ord så bruker du andre klær enn kjole og ullstrømpebukse når du er ute. Den du svarte sa ingenting om at det er galt å kle seg i kjole innendørs når det er kaldt ute. Hadde du derimot insistert på å være ute i langfri i kjole, ullstrømpebukse og kåpe, eller gått til jobb uten vindbukse, da hadde du vært en av de fisefine damene som bryr seg mer om utseende enn om komfort og helse. Dere er jo egentlig ganske enige. Anonymkode: 0849f...b26 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #31 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig kommentar. Det går vel an og ha på et annet antrekk om man skal være ute lenge? Lurer jo på hva du jobber med , siden du alltid er kledd for og forflytte deg ut. Inne på jobben min er det varmt. Det er det også på bussen og på cafe. Kler meg ulikt for ulike anledninger, men litt utfordrende og finne noe som passer hele dagen i denne kulden. Anonymkode: 6a9dd...568 Tja du synes kanskje det like mye som jeg synes det er merkelig å gå i miniskjørt eller kjoler i 30 minus. Anonymkode: 4a73e...4e2 3
Januar2 Skrevet 6. januar 2024 #32 Skrevet 6. januar 2024 Liker å se ok ut, men det hjelper jo mye med ei skikkelig vinterjakke, skjerf osv ellers er jeg veldig glad i produkter fra Norsk alpakka, nøytralt varmt, eller produkter fra lanullva. jeg har kjøpt fine gode votter av husflidslaget, varmer, holdbare, godt håndarbeid osv i skogen er det viktigste å ikke fryse 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #33 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja du synes kanskje det like mye som jeg synes det er merkelig å gå i miniskjørt eller kjoler i 30 minus. Anonymkode: 4a73e...4e2 Det er jo ikke 30 minus inne. Anonymkode: 6a9dd...568
sicario Skrevet 6. januar 2024 #34 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenker du mer på fremtoning eller komfort? Anonymkode: 468dc...082 100% komfort. Mye ull.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #35 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke 30 minus inne. Anonymkode: 6a9dd...568 Og igjen: du er bare inne? Går aldri ut? Gjør aldri noe ute? Du er bare hjemmeværende? Bare på cafe? 30 minus, hva, hvor, hvem.. hæææ? Har ikke jeg fått med meg 🙄 Anonymkode: 4a73e...4e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #36 Skrevet 6. januar 2024 Hvis jeg skal gå tur kler jeg på meg praktisk og varmt nok uansett hvordan jeg ender opp med å se ut. Ellers i dagliglivet kler jeg litt penere. For eksempel beige tights og langermet body i thermolite, sort ullstrømpebukse (med beige under ser det ut som bar hud), ullskjørt, ullsokker, høye boots, ullgenser, lang dunkåpe, skjerf, votter og lue i ull. Ser ganske bra ut, og er absolutt komfortabelt og varmt. Jeg kjører til/fra jobb, bor på bygda så kan alltid parkere bilen rett utenfor døra uansett hvor jeg skal. Anonymkode: 52b4b...766
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #37 Skrevet 6. januar 2024 Jeg kler på meg dyne, pledd og ullsokker og holder meg inne🥶Skal jeg ut, kler jeg meg som en polfarer🥶 Anonymkode: 4c5b1...116 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #38 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men her skisserer du faktisk yttertøy og innetøy. Og? Trur du at de som bruker bukse og ulltøy og skibukse har på seg skibukse og dunparkas inne? Den eneste forskjellen er at du bruker kjole og andre bruker bukser. Tror du virkelig at kjole er så mye finere enn bukser? Anonymkode: 4a73e...4e2 Kjole og skjørt er i alle fall med behagelig enn bukser. Anonymkode: 47d10...8b7
skreppamedleppa Skrevet 6. januar 2024 #39 Skrevet 6. januar 2024 (endret) Jeg er så glad jeg jobber med dyr og har en jobb og kolleger som faktisk har de samme verdiene som meg. Våre fin antrekk består av devold klær, Ulvang gensere for da skal vi ut å ri eller gå tur med hunden. Finantrekkene på for de fineste stunden. Og jeg har mennesker i min hverdag med disse verdiene❤️ De beste verdiene og som en kollega sa i går "jeg har 7 tonn med klær på" Jeg er så glad for at min mor lærte meg før hun døde å kle seg etter vær å vind. (Noe jeg lærte meg som 8 åring og lenge før, rart noen enda ikke har lært det..) Det absolutt dummeste jeg ser når jeg besteg skålatårnet eller andre fjell er de domriane som kommer i jeans og gjerne med paraply 😅 Sånne idioter er de som må bli hentet av Redningsselskapet... Og det værste er at det finnes slike domriane i hverdagen... 25 minus i Oslo = jeg tror jeg tar det skjørtet på jeg... må jo for all del fremstå som pen... herregud jeg ler😅 ja jeg liker å være fin jeg også men det er noe sekt lignende når fin= alltid kjole.. Da blir det litt mormoner preg over det hele om en er så tvangspreget. Ingen friske normale mennesker med et normalt sinn er så tvangspreget. Joda jeg har også noen slike i omgangskretsen Som må ha på kjole enten det er 25 minus, regner trollkjæringer eller er 30+ og så går de der.. " nei nei.. f.f.ff-f-f-fryser ikke.. Ok😅 Det er slike mennesker evolusjonen tar seg av tenker jeg, og jaggu er det godt. Jeg er så glad for at det finnes så mange måter å være fin på. Og faktisk være funksjonell samtidig som kvinne. Ja jeg ler litt av fisefine fruer nå på høye hæler og skjørt/kjole, det skal jeg ærlig innrømme men viss de trives slik så må de jo for all del gå slik de ønsker.... Verden er fri til å gjøre hva en vil. Endret 6. januar 2024 av skreppamedleppa 2
Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 #40 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis jeg sitter inne på café mens det er 25 minus ute og har på meg knelang kordfløyelkjole med ulltrøye under, tykk sort ullstrømpebukse, sorte panama jacks med pelsfor og ullkåpe og kasjmirskjerf hengende over stolen til jeg skal ut igjen, så ler du av meg og tenker at jeg ikke har kledd meg etter været..? Man KAN kle seg fint selv om det er kaldt… Anonymkode: 5d733...017 ja, sant det... en temperert klem også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå