AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Tenker du mer på fremtoning eller komfort? Anonymkode: 468dc...082
Polly Ester Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Jeg tenker alltid komfort uansett temperatur. 10 2
Leo Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Når gradestokken kryper ned mot -30 og enda lavere er det ikke snakk om komfort lenger. Da blir det ganske fort direkte farlig dersom man ikke er kledd etter forholdene. At jeg sannsynligvis ser ut som en liten gnom i lang/stor dunjakke og scooterstøvler har jeg ikke tenkt på før nå faktisk! 7 1
skreppamedleppa Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Neida... joda!! Nå bor ikke jeg på en plass med denne ekstrem kulden men det er jaggu kalt nok her også, (synes jeg), her ute på kysten hvor vi er kjent for å ikke ha vinter og vintertempraturer. Og det går mye i ull ja. I går så jeg ut som en noldus på 10 mils avstand men det brydde jeg meg ikke noe om: Jeg frøys iallefall ikke der jeg gjekk rundt i byen med den knall grønne snowboard buksen min over 2 andre bukser av ull. Så jeg konkluderer lett med at komfort triumfer enhver fremtoning her i gården ja😅 I dag hadde jeg meg en liten tur ut, men de lengste fjellturene hiver jeg meg ikke på når kulden svir i ansiktet. Da hadde jeg på meg 3 ullgenser av forskjellig tykkelse, to ullbukser og tykk boblejakke og en litt lettere skibukse, tykke sokker.... Omtrentlig såher 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Komfort er det eneste som teller på vinteren. Ull innerst, skibukse ytterst, dobbelt opp med skjerf+ buff og lue, strikka votter og fjellsko. Anonymkode: 79d64...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Ull innerst. Jeg orker ikke stillongs, under vanlig bukse, så har på meg en "utebukse". Ikke boblebulse, men 3n foret og vindtett bukse. Lett å ta av når jeg kommer på jobb osv. Lue, votter og skjerf. Tykk og god jakk, samt sko som tåler en kuldeperiode. Anonymkode: d5b6c...91e 1
Phoenix Heart Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Ullundertøy, ullsokker, ullgenser, ullbukse, tykk vinterjakke, og tykk vinterbukse, votter, lue, skjerf og gode varme vintersko. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Hvis jeg skal på jobb som vanlig bruker jeg vanlige klær, men varmere yttertøy, skjerf osv. Lang boblekåpe, minkkåpen eller lignende. Med vanlige klær mener jeg kjole med strømpebukse, olabukse og bluse, jumpsuit, bukse med topp og cardigan osv. Bruker ikke ull innerst hvis jeg bare skal på jobb, men kan f.eks. ha en fin ullcardigan over kjolen. Bruker heller ikke stilongs eller noe under bukser. I dag er det -20 her hvor jeg bor, og jeg har vært på café med lett kjole, strømpebukse, skjerf og pelskåpe. Funket som bare det 👍🏻 Skal jeg ut og gå tur eller noe bruker jeg ullundertøy, mellomlag og yttertøy som passer til aktiviteten. Bruker alltid varme vintersko når det er kaldt. Anonymkode: 5d733...017 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 Ull innerst, mellomlag etter aktivitet og boblejakke, stort sett allværsbukse (men snøbukse hvis jeg skal leke i snø med unga da). Skjerf, lue, votter, gode skinnsko med ullfor (et tynt og et tykkere par ullsokker). På jobb eller inne med kidsa blir mellomlaget stort sett bomull, evnt bomullsbukse og cardigan i ull, men ute i snøen tar jeg en ekstra ullgenser uansett og bare ulltights (tar evnt et skjørt hvis det er "fare" for at vi skal inn til noen). Anonymkode: 46748...10b
Ardwinna Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Ull, ull og ull i flere lag. Så en tjukk boblejakke og i verste fall en tykk vinterbukse. I år kjører jeg til og med ullsko Fantastiske vintersko! 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 En går ikke i kjole, skjørt, bikini, shorts og bryr seg om hvordan en fremstår med høye hæler og mini skjørt nå på lik linje med at en ikke går med dunparkas i 25+ Slike mennesker ler en gjerne litt av i lønsjen på jobb. En kler seg etter været. Og nå er været kalt da kler en seg deretter også. Så får heller fisefine fruer som ikke vet bedre heller bli ledd av. Anonymkode: 4a73e...4e2 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Jeg kler meg bare i mer ull; ullstrømpebukse, ullkjole eller ullgenser med ullskjørt. Dunparkas og Kashmirvotter, skjerf og lue. Holder meg varm og god. Anonymkode: ab343...c30
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En går ikke i kjole, skjørt, bikini, shorts og bryr seg om hvordan en fremstår med høye hæler og mini skjørt nå på lik linje med at en ikke går med dunparkas i 25+ Slike mennesker ler en gjerne litt av i lønsjen på jobb. En kler seg etter været. Og nå er været kalt da kler en seg deretter også. Så får heller fisefine fruer som ikke vet bedre heller bli ledd av. Anonymkode: 4a73e...4e2 Så hvis jeg sitter inne på café mens det er 25 minus ute og har på meg knelang kordfløyelkjole med ulltrøye under, tykk sort ullstrømpebukse, sorte panama jacks med pelsfor og ullkåpe og kasjmirskjerf hengende over stolen til jeg skal ut igjen, så ler du av meg og tenker at jeg ikke har kledd meg etter været..? Man KAN kle seg fint selv om det er kaldt… Anonymkode: 5d733...017 3
Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 nå er det bare snakk om å overleve..ikke bekledning...i temp lavere enn -20 så er man i en nødsituasjon og da gjelder det kort og greit å sørge for å pakke seg inn i noe og holde kulda ute så lenge som mulig... det å overleve i slike forhold er ikke en selvfølge. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis jeg sitter inne på café mens det er 25 minus ute og har på meg knelang kordfløyelkjole med ulltrøye under, tykk sort ullstrømpebukse, sorte panama jacks med pelsfor og ullkåpe og kasjmirskjerf hengende over stolen til jeg skal ut igjen, så ler du av meg og tenker at jeg ikke har kledd meg etter været..? Man KAN kle seg fint selv om det er kaldt… Anonymkode: 5d733...017 Og du sitter inne på cafe hele dagen lang, rikker deg ikke ut før det er blitt vår? Lang åpningstid da. En skal alltid ut en eller annen gang. Ute er det kalt. Viss du bare lever livet ditt på cafe, i bilen og hjemme og aldri forflytter deg ut til og fra, aldri reiser kollektivt, aldri gjør noe ute men bare sitter på cafe hele dagen lang så kler du deg selvsagt etter det. Men slik lever faktisk ikke majoriteten av de jeg jobber med. Anonymkode: 4a73e...4e2 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Baktus skrev (Akkurat nå): nå er det bare snakk om å overleve..ikke bekledning...i temp lavere enn -20 så er man i en nødsituasjon og da gjelder det kort og greit å sørge for å pakke seg inn i noe og holde kulda ute så lenge som mulig... det å overleve i slike forhold er ikke en selvfølge. Skjønner at det gjelder hjemløse, men vanlige folk kan da helt fint kle seg pent selv om det er kaldt. Hvis jeg skal ut og gå en tur er det ikke så viktig hvordan jeg ser ut, men på jobb, restaurant, på besøk osv. kler jeg omtrent som vanlig selv om det er kaldt. Herlighet. Anonymkode: 5d733...017 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker du mer på fremtoning eller komfort? Anonymkode: 468dc...082 fremtoning i sprengkulde sluttet jeg å tenke på etter jeg fylte 20. Her kjører jeg lag på lag,varm jakke og skikkelig boblebukse Anonymkode: c7f84...460 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner at det gjelder hjemløse, men vanlige folk kan da helt fint kle seg pent selv om det er kaldt. Hvis jeg skal ut og gå en tur er det ikke så viktig hvordan jeg ser ut, men på jobb, restaurant, på besøk osv. kler jeg omtrent som vanlig selv om det er kaldt. Herlighet. Anonymkode: 5d733...017 Ja herlighet. Du skjønner vel du og at lag på lag med ull er varmere enn en kjole🙄 en trenger ikke akkurat å være hjemløs for å kle seg etter været, de fleste gjør det og så er det noen unntak, de om det. Anonymkode: 4a73e...4e2 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #20 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du sitter inne på cafe hele dagen lang, rikker deg ikke ut før det er blitt vår? Lang åpningstid da. En skal alltid ut en eller annen gang. Ute er det kalt. Viss du bare lever livet ditt på cafe, i bilen og hjemme og aldri forflytter deg ut til og fra, aldri reiser kollektivt, aldri gjør noe ute men bare sitter på cafe hele dagen lang så kler du deg selvsagt etter det. Men slik lever faktisk ikke majoriteten av de jeg jobber med. Anonymkode: 4a73e...4e2 Men i all verden..? Her en en typisk hverdag for meg, hvor jeg har på meg f.eks. kjole, ullstrømpebukse og kåpe: 08:00, gå til jobb. Tar 15 minutter. Har på en vindbukse under kjolen. 08:15 - 16:00: jobb på skole. Ute i storefri, 30 minutter. Har på vinterdress utenpå kjolen. 16:00: gå hjem, 15 minutter. Har på vindbukse under kjolen. 16:30: kjører (eller går!) til byen, setter fra meg bilen i parkeringshuset. Har kjole, ullstrømpebukse og kåpe. Går til en café (hvor jeg på ingen måte lever livet mitt). Sitter kanskje i 40 minutter med mann eller venninne. 17:20: går innom et par butikker på vei tilbake til bilen. Kanskje en blomsterbutikk og en bokhandel, f.eks. Etter det kjører hjem hjem, går kanskje en tur (skifter da til annet tøy) eller jobber med noe inne. Middag i 19-tiden. Jeg reiser sjelden kollektivt, da tilbudet her jeg bor er dårlig. Tar tog til Oslo rett som det er, med akkurat samme type bekledning. Kan fint gå rundt i Oslo i timesvis med klærne jeg har nevnt i eksemplet over. Anonymkode: 5d733...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå