Gå til innhold

Bør man sette en stor sum på fastrenteinnskuddskonto nå? Eller tror man det kommer flere renteøkninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser renten er på 4,80% for 1 år binding. Mye bedre enn vanlig sparekonto.

Anonymkode: da864...45f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr denne kontoen egentlig? La oss si du setter 100 tusen nå på en slik konto? Om et år har du 105 tusen der. Ikke mye å juble for.  

Anonymkode: cd79f...715

Skrevet

Det kommer flere renteøkninger frem i tid. Det kommer også flere katastrofer globalistene kan legge skylden for alt på. Før har dem jo brukt covid og ukraina krigen flittig i å forklare hvorfor alt går nedover. Ingen reagerer lenger på noe, selv ikke når bensinprisene på samme bensinstasjon går opp og ned 5kr samme dag. Før sa de prisene kunne øke/minke da den fulgte hva oljeprisen lå på. Før sa de at når det regnet så fikk vi billigere strømpriser. Alt dette er bare bortforklaringer. Folk vet ikke hvor trill lurt de blir hver bidigste dag. 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørs. Jeg har over 500k, så jeg har 4,0% uten binding, men trenger tilgang iløpet av året. Men har satt inn litt til 4,6% Men vurderingen på din økonomi må du ta. Har du en sum du ikke trenger å ha tilgang til iløpet av året er det jo bare å kjøre på. 

Anonymkode: 9ebd9...a5e

Skrevet (endret)

Men for å svare på spørsmålet ditt, så må man se sammenheng med hva "ekspertene @ bankene" tror kommer til å skje. Altså bankene er styrt av globalistene også, så du må forholde deg til det at rentene ikke kommer til å gå opp mye med det første.

På lengre sikt vil de stige, men så vil bank kollapsen komme om noen år. Mest trolig 2026

Endret av frivis
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spør de som skryter av å ha fastrente lån til lav rente. Det skal visstnok være lett å spå rente langt fram i tid i følge noen av dem.

Jeg aner ikke. Har valgt flytende rente på 4.81% pr nå.

Har også satt endel penger i indeksfond og aksjer. Der har jeg 3.89% over to år pr nå.

Anonymkode: 5855e...819

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har 5,06% på høytente konto, alt jeg må gjøre er å gi 31 dagers varsel før uttak. Ikke binde 1 år. 

Sparesmart.no

Anonymkode: 8cf80...c05

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spør de som skryter av å ha fastrente lån til lav rente. Det skal visstnok være lett å spå rente langt fram i tid i følge noen av dem.

Har også satt endel penger i indeksfond og aksjer. Der har jeg 3.89% over to år pr nå.

Jeg har 10 år fastrente på boliglånet og anbefaler alle å få seg fastrente om de kan. Man kan spare mye penger på det + underkurs ved nedbetaling/avtalebrudd. 
Nå vil nok renten stabilisere seg noe, om mulig kunne gå ned en liten periode, men det er bare veldig midlertidig før den skyter fart videre opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 5,06% på høytente konto, alt jeg må gjøre er å gi 31 dagers varsel før uttak. Ikke binde 1 år. 

Sparesmart.no

Jeg har 4.81% med flytende rente og uttak på dagen (2 gebyrfrie uttak pr år). For meg er det en mer attraktiv løsning. Jeg tror at Lea bank tilbyr tilsvarende betingelser med 5% rente.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sparesmart.no

Har samme type konto, annen bank. Veldig fornøyd.

Men fondet gav litt bedre utslag.

Anonymkode: bf17b...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke noe skryt. Det er imidlertid fullstendig logisk å binde renta da stryringsrenten lå på 0. Noe annet ville vært helt vanvittig toskete, spesielt siden det ble advart i bøtter og spann et år i forveien at den skulle opp og videre opp.

Anonymkode: 0040c...497

AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (1 minutt siden):

Jeg har 10 år fastrente på boliglånet og anbefaler alle å få seg fastrente om de kan. Man kan spare mye penger på det + underkurs ved nedbetaling/avtalebrudd. 
Nå vil nok renten stabilisere seg noe, om mulig kunne gå ned en liten periode, men det er bare veldig midlertidig før den skyter fart videre opp.

Dette er en kalkulert risiko. Det finnes historier om folk som bandt renten, og tjente på å betale seg ut av avtalen 3-4 år etterpå pga rentenedgang. 

Å følge aktivt med er eneste tipset jeg vil gi. Ta sjanser med det du kan, og spill safe når du har dårlig råd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe skryt. Det er imidlertid fullstendig logisk å binde renta da stryringsrenten lå på 0. Noe annet ville vært helt vanvittig toskete, spesielt siden det ble advart i bøtter og spann et år i forveien at den skulle opp og videre opp.

Det er flott at du klapper deg selv på skuldrene. Nå, kan du gi TS et råd om han/hun bør velge fastrente på innskudd? Kan vi komme tilbake til det rådet om 5 år?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vent litt til…..ha is i magen😉 sjekker dere bankens garanti ved konkurs når dere binder pengene for en såpass lav rente?

Anonymkode: 8e6ae...382

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er flott at du klapper deg selv på skuldrene. Nå, kan du gi TS et råd om han/hun bør velge fastrente på innskudd? Kan vi komme tilbake til det rådet om 5 år?

Jeg gir ingen råd. Men forstår at å binde til 1.7% rente i 20 år er ekstremt gunstig, også historisk sett. Delen totalt som da går til renter er veldig liten. OM styringsrenta hadde gått under 0 en tid, ville likevel 1.7% vært bra totalt.

I tillegg øker inntekten min hvert år de 20 årene, mens lånet er på krona det samme i 240 mnd. Ergo bruker jeg mindre og mindre av lønna hvert år til lån og avdrag.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en kalkulert risiko. Det finnes historier om folk som bandt renten, og tjente på å betale seg ut av avtalen 3-4 år etterpå pga rentenedgang. 

Å følge aktivt med er eneste tipset jeg vil gi. Ta sjanser med det du kan, og spill safe når du har dårlig råd. 

Verdessituasjonen var en helt annen på den tiden enn nå. Nå er det katastrofer på katastrofer hvert eneste år. Og alt går nedenom og under. Ser du ikke det  så kan jeg ikke hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (1 minutt siden):

Verdessituasjonen var en helt annen på den tiden enn nå. Nå er det katastrofer på katastrofer hvert eneste år. Og alt går nedenom og under. Ser du ikke det  så kan jeg ikke hjelpe.

Jeg trenger ikke din hjelp. Jeg forstår ikke at du svarer det du svarer.

Hva vet du om min boligrente? Svaret er absolutt ingenting. For alt du vet kan jeg være gjeldfri. 

Ts spør om å spare på konto. Du snakker om boligrente. Kanskje du heller skal komme med sparetips istedenfor å fortelle om fastrenten på boliglånet ditt. 

• Liker 1
Skrevet
frivis skrev (4 minutter siden):

Vel, og i de situasjonene er penger billig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva betyr denne kontoen egentlig? La oss si du setter 100 tusen nå på en slik konto? Om et år har du 105 tusen der. Ikke mye å juble for.  

Noen som kan forklare? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trenger ikke din hjelp. Jeg forstår ikke at du svarer det du svarer.

Hva vet du om min boligrente? Svaret er absolutt ingenting. For alt du vet kan jeg være gjeldfri. 

Ts spør om å spare på konto. Du snakker om boligrente. Kanskje du heller skal komme med sparetips istedenfor å fortelle om fastrenten på boliglånet ditt. 

Et fint sparetips er å binde renten på boliglånet når den er lav. Burde være åpenbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...