Gå til innhold

Det er vel greit å låne med seg en handlevogn fra butikken hvis jeg skal frakte noe et lite stykke ​ 🙂  ​

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F. eks. hvis jeg skal levere et ødelagt bord og noen planker til BIR sin gjenvinningsstasjon som ligger ca. en halv km fra der jeg bor. Det er for stort til å bære det gående, så alternativet er å ta bilen. Den bruker bensin, så da bidrar jeg til å koke kloden med unødvendig kjøring, siden et bedre alternativ er jo å låne med seg en handlevogn fra butikken rett her borte.

Det er vel greit? Leverer den tilbake med en gang etterpå.

? 🙂 

Anonymkode: 83b81...d73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit det

Anonymkode: c6a45...296

AnonymBruker
Skrevet

Haha er det ikke is og snø hos deg? Hadde vel rista handlevogna i stykker

Anonymkode: a1611...8a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert fint, men du må spørre personalet der. Du kan ikke bare ta vognen. Det er butikken som eier den.

Anonymkode: 1eac7...283

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei. 

Anonymkode: 677d2...b88

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha er det ikke is og snø hos deg? Hadde vel rista handlevogna i stykker

BIR er i Bergen vettu 🙂 Her er det ingen snø akkurat nå 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

F. eks. hvis jeg skal levere et ødelagt bord og noen planker til BIR sin gjenvinningsstasjon som ligger ca. en halv km fra der jeg bor. Det er for stort til å bære det gående, så alternativet er å ta bilen. Den bruker bensin, så da bidrar jeg til å koke kloden med unødvendig kjøring, siden et bedre alternativ er jo å låne med seg en handlevogn fra butikken rett her borte.

? 🙂 

Når jeg jobbet i butikk så sa vi ja til dette så lenge vedkommende sa fra når vogna ble hentet og sa ifra når den ble levert tilbake :) 

Anonymkode: f1d36...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Disse handlevognene er jo laget for å kjøre inne, på flatt og jevnt underlag. Men de tåler en tur på parkeringsplassen. 

Jeg vet om en Meny som ligger ca 1,5-2 km fra en BIR. Om du bor mellom de to, er svaret mitt nei. En handlevogn er ikke laget for den turen, med et bord som er for tungt til å bære oppi. Sjansen for å ødelegge den er nærmest 100%.

Så jeg sier nei. 

Anonymkode: 97d2a...0b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

BIR er i Bergen vettu 🙂 Her er det ingen snø akkurat nå 🙂 

Jaja god tur da hehe

AnonymBruker
Skrevet

Vil si at 500 meter fra Bir i Møhlendahlsveien er no go for en tung handlevogn. Om det er den du tenker på. 

Anonymkode: 97d2a...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Slike vogner er ikke laget for å kjøre andre steder enn inne og en liten tur på gjevn parkeringsplass. Nei, da bør du spørre om å få kjøpe vognen så kan du bruke den ved neste anledning.

Anonymkode: 7b645...b9d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Null stress👍 Det er jo supert det. Bare å spørre butikken først, så får du et ja og kan trippe glad og fornøyd avgårde🔃

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Absolutt ikke greit. Herregud, hva skjer med folk? Skaff deg en sekketralle eller lignende 

Anonymkode: 8d4a0...6f3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke er greit altså…

Anonymkode: 87876...0c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

? 🙂 

Om du kjører i stykker handlevogna tviler jeg på at miljøregnskapet ditt går opp. Dessuten koster handlevogna flere tusen kroner for butikken, så ikke helt ok for å spare et par kroner for din egen del. 

Anonymkode: fcd20...c8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta bilen! Miljø, herreminjesus!🙄

Anonymkode: 3ca42...e54

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo spørre da, ellers er det jo tyveri om du bare tusler av sted med vogna, uten varer fra butikken i tillegg  

Anonymkode: e120a...96f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spare miljøet ved ikke å kjøre to km tilsammen😅😅

Anonymkode: db593...69b

• Liker 2
Skrevet

Spør, du får helt sikkert lov. Men den er som sagt beregnet på innendørs bruk. Ulendt terreng = vanskelig å manøvrere = mye slitasje på vogna. 

Fint å unngå unødvendig bilbruk. Men her er det kanskje nødvendig bilbruk. Hva hvis greiene ikke skulle vært levert på gjenvinningsstasjonen, men solgt, eller fraktet til en kompis? Ville det virket like feil å bruke bil da?

Skrevet

Sikkert lov å gjøre, men ser jo unektelig rart ut 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...