Gå til innhold

Noen som har fikset på pirenium år etter fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er litt lei meg 😔

Det er to år siden jeg fødte. Fikk en rift som ble sydd, men ikke helt igjen. Ca 1/2 cm i retning skjedeåpningen var/er en åpen glippe. Det tok noen måneder før det grodde, og det har svidd mye.

Bå har det jo gått lang tid, men jeg har plager med dette enda. Det er en fold på hver side av skjedeåpningen - de foldene var før fødsel sammengrodd. Nå er de splittet, og etter sex når penis har glidd mot disse, hovner de opp og er såre i noen dager. Jeg får også luft eller vann (hvis jeg bader) inn i skjeden spinket som bare det. Wosj, så er den full av luft eller vann.

Jeg snakket med gynekolog om dette 16 uker etter fødsel. Skjønte at de ikke fikser på noen ting hvis man ønsker flere barn, og jeg ønsker et til. Må derfor bare vente, og jeg kan jo leve med dette.

Men jeg føler meg ganske trist noen timer etter sex, sånn som i dag. Angrer på at jeg gadd å ha sex, men det er jo viktig for ekteskapet. Men nå svir og verker det 😞 

Har noen her inne opplevd liknende og fikset på det? Hvor lenge etterpå gjorde du/dere det? Hjelp det? Var det vanskelig å få hjelp? Skjønner at jeg må snakke med fagfolk, men nå føler jeg meg litt alene, siden vi planlegger siste barn om ca 1/2 år, og det er ikke noe poeng i å gå til legen før etter det.

Del gjerne erfaringer, hvis noen har 😊

Anonymkode: 022a4...8a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 🫣

Anonymkode: 022a4...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Ingen egen erfaring med dette. Men jeg vil anbefale deg å snakke med lege og få henvisning til gynekolog for dette. Det er absolutt ikke slik det skal være! Får skikkelig vondt av deg som går rundt med dette. Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt å gjøre noe med det så raskt som mulig. Uavhengig av om dere planlegger flere barn. Tenk bare så vond prøvetiden kan bli for det med dette problemet? Dette er vondt for deg både fysisk og psykisk tydeligvis, forsøk å få gjort noe med det så fort som mulig ❤️

Lykke til! 

Anonymkode: 90592...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...