AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Så var og skylte ørene mine hos legen her forrige uke. Han sjekket med sånn greie, og skylte flere omganger. Kom tydelig ut, men ennå så hører jeg betraktelig dårligere/ennå tett på det høyre øret, hva kan det være? Er det voks som har satt seg fast, vann kan vel ikke bli liggende der i flere dager? Har sendt legen mld om det. Anonymkode: 61e7d...0e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Er du flink til å bruke Revaxør ørespray et par ganger i uka? Lurt hvis du har trange øreganger. Du kan også kjøpe ørelys fra f.eks Sunkost eller på nettet. Men da må du ha hjelp. Skummelt å brenne dem alene, hvis det drysser aske mens du ligger på siden. Anonymkode: 91ebe...01a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du flink til å bruke Revaxør ørespray et par ganger i uka? Lurt hvis du har trange øreganger. Du kan også kjøpe ørelys fra f.eks Sunkost eller på nettet. Men da må du ha hjelp. Skummelt å brenne dem alene, hvis det drysser aske mens du ligger på siden. Anonymkode: 91ebe...01a Ikke ørespray, men har Revaxør øreolje, er det samme greie? Anonymkode: 61e7d...0e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke ørespray, men har Revaxør øreolje, er det samme greie? Anonymkode: 61e7d...0e2 Ja, samme. Jeg liker sprayen bedre enn dråpene. Føler at den kommer lenger inn. Anonymkode: 91ebe...01a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, samme. Jeg liker sprayen bedre enn dråpene. Føler at den kommer lenger inn. Anonymkode: 91ebe...01a Men da er jeg på samme problem igjen. For jeg må vel skylle ørene igjen? Og betale for ny legetime. Anonymkode: 61e7d...0e2
Daisy-love Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Har du trange øreganger så er det ikke alltid de på legekontoret får det helt til, og en må til spesialist og de har litt bedre utstyr. Har en i familien som har det på ene siden, og det ble skylt og skylt, og til slutt time på sykehuset. Ble dratt ut noe som minnet om en lang inntørket larve (beklager beskrivelsen), med beskjed om at om det skjedde igjen måtte vedkommende komme fast par ganger i året for å ta det på sykehuset. Selv om ofte sekretærene på legesentrene er gode på dette, så hender det at en må få en time hos spesialist. Ellers lurt å følge opp med tiltak i ørene så voksen får kommet seg ut, olje i en eller annen form. Bruker du noe i ørene (varianter av headset f,eks) så vil en ofte få mer voks. Samme med høreapparat.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Daisy-love skrev (1 minutt siden): Har du trange øreganger så er det ikke alltid de på legekontoret får det helt til, og en må til spesialist og de har litt bedre utstyr. Har en i familien som har det på ene siden, og det ble skylt og skylt, og til slutt time på sykehuset. Ble dratt ut noe som minnet om en lang inntørket larve (beklager beskrivelsen), med beskjed om at om det skjedde igjen måtte vedkommende komme fast par ganger i året for å ta det på sykehuset. Selv om ofte sekretærene på legesentrene er gode på dette, så hender det at en må få en time hos spesialist. Ellers lurt å følge opp med tiltak i ørene så voksen får kommet seg ut, olje i en eller annen form. Bruker du noe i ørene (varianter av headset f,eks) så vil en ofte få mer voks. Samme med høreapparat. Takk for svar. Det kan være, men alle de 7-8 gangene jeg har vært hos legen, så har de fått ut, uten problemer. Mistenker kanskje at noe har satt seg fast i mellomøret, enten vann eller voks, eller andre steder. Men har ikke legen mulighet og se i øret med den lille kikkerten de bruker? Anonymkode: 61e7d...0e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Det kan være, men alle de 7-8 gangene jeg har vært hos legen, så har de fått ut, uten problemer. Mistenker kanskje at noe har satt seg fast i mellomøret, enten vann eller voks, eller andre steder. Men har ikke legen mulighet og se i øret med den lille kikkerten de bruker? Anonymkode: 61e7d...0e2 Har slitt med det samme selv. Og kjører nå vaxol, samt kjøpt egen spyle ballong Anonymkode: b50e5...69e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Kan hende du burde ta en legesjekk. Kan fort ha blitt en betennelse inni der etter at du var tett. Da trenger du øredråper med antibiotika. Anonymkode: 91ebe...01a
Daisy-love Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar. Det kan være, men alle de 7-8 gangene jeg har vært hos legen, så har de fått ut, uten problemer. Mistenker kanskje at noe har satt seg fast i mellomøret, enten vann eller voks, eller andre steder. Men har ikke legen mulighet og se i øret med den lille kikkerten de bruker? Anonymkode: 61e7d...0e2 Jo de skal i utgangspunktet se det. Jeg har ikke personlig erfaring, men drev å dryppe på min (da) kjære en periode, og annen i familien som måtte til spesialist. Første fungerte det bra med øreskyll hos fastlegen. Måtte noen omganger til, men fikk visst fantastisk hørsel, og jeg var også fornøyd etter å ha forholdt meg til en mer og mer tunghørt hjemme 🤣🙈 Hun som måtte til spesialist mener jeg de så på legesenteret at noe satt fast, og så det måtte hardere lut til. Jeg er ikke selv noen spesialist på dette her, men jobbet med folk, og hatt en bestefar med høreapparat, så vet litt ifht det, og det er i nyere tid familiemedlemmet måtte til spesialist etter lengre tid med problem med særlig ene øret. (ikke høreapparat der, men merket det på hørselen som ble normal etter en tok ut «larven».) Tipper du må innom legekontoret igjen etter en tid med drypping til. Er kanskje litt for utstyr, men ellers går det jo inn mot frikort om du pleier å få det etterhvert 😊De må nok se på det, og da må du inn. Bare hyggelig det lille jeg kunne hjelpe. Endret 6. januar 2024 av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan hende du burde ta en legesjekk. Kan fort ha blitt en betennelse inni der etter at du var tett. Da trenger du øredråper med antibiotika. Anonymkode: 91ebe...01a Det jeg frykter og. Hatt det før, men da gjør det vel vondt? Anonymkode: 61e7d...0e2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har slitt med det samme selv. Og kjører nå vaxol, samt kjøpt egen spyle ballong Anonymkode: b50e5...69e Aha. Er vaxol det samme som revaxør oljen? Anonymkode: 61e7d...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå