Gå til innhold

Slo etter sønnen min da han ikke ville stoppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå sier han at jeg har slått ham og jeg er så lei meg.

Hendelsen er at han plager meg ved å stenge veien, holde meg fast hardt i en skru stikke og som nå komme bakfra å løfte meg opp når jeg skulle sitte. Det var sent på natten, jeg var skikkelig trøtt og fikk vondt og ba han stoppe. Han bare ler og fortsetter å presse hendene ned bak ryggen og begynner å dytte meg fremover så jeg får vondt. Jeg skriker stopp flere ganger, ber ham stoppe for jeg er så trett og klarer det ikke nå, men han bare fortsetter og da slår jeg hånden bak for å få ham vekk, litt i panikk. Jeg treffer ham i ansiktet og han går vekk med en gang. Nå sier han du slo meg og jeg føler meg dårlig. Skulle ikke gjort det. 

Anonymkode: 53232...8ac

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er 16 år

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere to trenger ekstern hjelp for å løse opp et dysfunksjonelt familieforhold. 
Han har null respekt for deg og det er en noe med oppdragelsen som har slått feil. 
Hvor er far ? 

Anonymkode: fefde...616

• Liker 32
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Adferden hans er ikke normal. Hva skjer når han gjør slik mot fremmede kvinner?

Anonymkode: c02e3...aec

• Liker 32
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det er jo selvforsvar. Dere trenger profesjonell hjelp, dette er helt unormal adferd av en 16 år gammel gutt. Få hjelp før han skader seg alvorlig.

Anonymkode: e435e...7ec

• Liker 27
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, det er jo selvforsvar. Dere trenger profesjonell hjelp, dette er helt unormal adferd av en 16 år gammel gutt. Få hjelp før han skader seg alvorlig.

skader DEG skulle det selvsagt stå

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han bedriver vold mot deg. Ikke har dårlig samvittighet, det var selvforsvar. 

Anonymkode: ea427...2a4

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Bor dere to alene? 

Anonymkode: 0998b...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at denne beskrivelsen om hendelsen virker ekstrem, men det er vel heller at vi nettopp har et godt forhold at det blir så vondt nå. 

Det er mye på tull han gjør av og til, vi lekeslåss, bryter, kiler, og han stopper jo, men av og til, som nå drar han det litt lengre. Han er ikke stygg på noen måte, bare veldig tøysete med mye energi. Kan f.eks, komme hjem fra skolen, hive fra seg sekken og spurte rundt nabolaget på noen sekunder. Bare for å få ut energi.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår at denne beskrivelsen om hendelsen virker ekstrem, men det er vel heller at vi nettopp har et godt forhold at det blir så vondt nå. 

Det er mye på tull han gjør av og til, vi lekeslåss, bryter, kiler, og han stopper jo, men av og til, som nå drar han det litt lengre. Han er ikke stygg på noen måte, bare veldig tøysete med mye energi. Kan f.eks, komme hjem fra skolen, hive fra seg sekken og spurte rundt nabolaget på noen sekunder. Bare for å få ut energi.

Høres unormalt ut. 

Anonymkode: 84874...4d1

• Liker 26
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si til han at det var ikke meningen å slå, men at du ble redd og kom deg ikke løs, så det var instinkt. Så sier du til han at han har blitt så stor nå at dere må slutte å lekesloss. 

Du lekesloss ikke med en unge som er sterkere enn deg. 

Anonymkode: 830f8...4a0

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Har han noen diagnoser?

Anonymkode: 9c1dc...e09

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gar fore voksne sønner, og jeg har aldri opplevd å nesten måtte slåss for å få de til å oppføre seg . 
Kan han ha ADHD siden han ikke har ro kroppen ? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere har IKKE et godt og sunt foreldre-barnforhold når han holder på slik som han gjør!!!!!

Anonymkode: 69889...8fd

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gar fore voksne sønner, og jeg har aldri opplevd å nesten måtte slåss for å få de til å oppføre seg . 
Kan han ha ADHD siden han ikke har ro kroppen ? 

* skrivefeil

Jeg har fire  voksne sønner … 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si til han at det var ikke meningen å slå, men at du ble redd og kom deg ikke løs, så det var instinkt. Så sier du til han at han har blitt så stor nå at dere må slutte å lekesloss. 

Hva er galt med å lekesloss med u ger som er sterkere enn deg selv??

Lekesloss med ungdommene mine ofte, jeg, men de stopper jo når jeg sier fra! Det er ekstremt viktig å lære de tidlig å respektere andre sine grenser!

Anonymkode: 37d3e...3ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, men da må ungen respektere et nei! 

Jeg bryter og lekesloss med mine også, vi går på kampsport hele familien, men INGEN fortsetter på den måten ts beskriver at sønnen gjorde, da går det fra lek til overgrep.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes veldig sårt ut for deg ts. Fortell ham at det var ikke meningen å «slå», mer det å vifte han vekk. At du aldri ville slått han med vilje. Også kanskje dere i samme slengen burde snakke om at når du sier nei i det tonefallet så mener du det, og at det ikke er greit å fortsette. Håper det ordner seg ❤️

Anonymkode: 64477...7f0

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å lekesloss med u ger som er sterkere enn deg selv??

Lekesloss med ungdommene mine ofte, jeg, men de stopper jo når jeg sier fra! Det er ekstremt viktig å lære de tidlig å respektere andre sine grenser!

Anonymkode: 37d3e...3ab

Akkurat dette. Det er en del av utviklingen og ganske normalt. Noen har søsken å bryne seg på, andre har mor og kompisene

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva da når han ikke lytter til at en jevnaldrende jente skriker nei til han? Skal du unnskylde det også med at han har for mye energi? 

Nei, søk hjelp nå. Før det er for sent, og han ender opp med et skikkelig lovbrudd.

Anonymkode: 011d0...afa

• Liker 12
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...