Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har termin i mai og kommer ikke til å få arrangert babyshower - er snart 35 år og alle venninnene mine har småbarn og travelt med sitt. hadde håpet litt på det siden de har så mye kunnskap og litt stæsj vi kan så lite om kunne vært fantastisk i starten, men full forståelse for at ingen har anledning til å påta seg det ansvaret nå.

Dette er mitt første barn og jeg lurer på om noen har noen ideer til hvordan jeg kan gjøre noe minneverdig som alternativ til babyshower? Vil ikke invitere til babyshower «please shower me with gifts» liksom, da må det heller være en lunsj eller noe. Noen som har vært i lignende situasjon og løst det på en kul måte? Jeg har en mann - kan godt markere noe alene med han isåfall også, men ideer til hvordan?

hilsen førstegangsgravid

Anonymkode: d7fb5...99b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjett? Baby moon er en greie - en liten ferie før babyen kommer. Vi gikk ut og spanderte på oss en stor og fin middag. Feiret at det var vår siste som ikke-foreldre og bare oss. Det var kjempehyggelig. Fikk snakket litt om alt og ingenting, barndom, forventninger osv. Da kjøpte vi også en vin som skal stå i 10 år som vi kan kose oss med når barnet blir 10 år. Når barnet ble 1 år gjorde vi det samme, at vi var foreldre i 1 år, fremfor å ha en meningsløs fest de ikke forstod noe av :) (for her er det vanlig man inviterer til lokale med kaker og venner). 

Anonymkode: 0f629...327

AnonymBruker
Skrevet

Barselgrøt

Anonymkode: 8fc3f...71d

AnonymBruker
Skrevet

Dra på shopping for å kjøpe babyklær osv med en venninne? Inkludert kafebesøk e.l. 

Anonymkode: a57d8...641

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for veldig gode tips, dette var gode ideer😊

ts

Anonymkode: d7fb5...99b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

babyshower er tåpelig. Tradisjonene i Norge er besøk etter fødsel, når man vet at mor og barn har overlevd, og da tar med med gave til baby og gjerne noe til mo7foreldrene. Sats heller på besøk i etterkant. 

Anonymkode: 22e3f...357

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

babyshower er tåpelig. Tradisjonene i Norge er besøk etter fødsel, når man vet at mor og barn har overlevd, og da tar med med gave til baby og gjerne noe til mo7foreldrene. Sats heller på besøk i etterkant. 

Anonymkode: 22e3f...357

Enhver sin preferanse. Jeg ville helst ikke ha det, men jeg arrangerer gjerne for de jeg vet syns det er veldig stas. 

Anonymkode: 0f629...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...