AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg betaler barnebidrag for min datter på 15, vi har samvær annahver helg og ferier. Til høsten skal hun flytte fra sin mor, for å gå skole på i en annen by. Skal jeg fortsatt betale mor bidrag? Er jo snakk om 5000 kr i mnd.. Anonymkode: 126cc...a2c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Dere har fremdeles forsørgeransvar ja. Hvem som skal motta pengene av mor eller datter kommer vel ann på hvem som betaler regningene? Dersom mor betaler for hybel / klær / mat etc så betaler du til henne. Dersom datter ( mot formodning) nå skal begynne å betale regninger etc selv går det rett til henne. Dere må nesten snakke sammen 😊 Anonymkode: 5a36a...627 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Du har forsørgingsplikt helt til barnet er ferdig med videregående skole. Anonymkode: 4b39c...3e8 2
Gjest jegerrinne Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Vet flere betaler rett til ungdommen når de flytter på hybel pga skole
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Siden mor har hovedomsorgen, så syntes jeg du skal ta en prat med henneom du skal betale direkte til barnet, eller mora. Mulig mor ikke vil at 15 åringen skal rote seg bort i økonomi ennå. Evnt se om du bør bidra med mer. Det kan være hjelp i flyting betale en tjeneste, noe sosialt, som feks abo på en ungdomsklubb , streaming tjeneste eller noe i den duren. Anonymkode: 1f783...def 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Reglene sier du skal betale til mor/den med hovedomsorgen frem til barnet er 18år. Men dere kan fint ordne dette selv, velge annerledes, om alle parter er enige. Anonymkode: 6c366...9b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå