AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Noen som har forslag til alternativt garn å bruke til bystrikk sin lusefin og/eller lusefin chunky? synes garn er så dyrt så ønsker å prøve finne noe på salg Anonymkode: 9fde1...c7c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Grunnen til at garn er "dyrt" er fordi det kommer fra en råvare. Et behandlet produkt som går gjennom flere faser, fra et dyr med laaange tradisjoner i dette landet. Billig garn består gjerne av nylon, polyester og akryl, og er PLAST. Plast = billig. Ull = dyrere. personlig er betalingsvilligheten min på garn skyhøy. Heller et godt og varmt ferdig produkt, enn et produkt bestående av plast og lite varmende. Å bytte til et billigere garn kan gjøre at plagget ditt varer kortere, ikke tåler vask, ikke varmer nok og/eller alle over. Å spare inn penger på garnet, gjør at du også går ned i kvalitet, og at produktet ikke lenger innehar de egenskapene det er ment å ha. Jeg vil anbefale deg å lese på magebåndet til garnalternativet du finner eller blir anbefalt, nettopp for å unngå st kvaliteten på produktet holder seg på det samme som det originale garnet i oppskriften. Anonymkode: d28ef...ef3 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grunnen til at garn er "dyrt" er fordi det kommer fra en råvare. Et behandlet produkt som går gjennom flere faser, fra et dyr med laaange tradisjoner i dette landet. Billig garn består gjerne av nylon, polyester og akryl, og er PLAST. Plast = billig. Ull = dyrere. personlig er betalingsvilligheten min på garn skyhøy. Heller et godt og varmt ferdig produkt, enn et produkt bestående av plast og lite varmende. Å bytte til et billigere garn kan gjøre at plagget ditt varer kortere, ikke tåler vask, ikke varmer nok og/eller alle over. Å spare inn penger på garnet, gjør at du også går ned i kvalitet, og at produktet ikke lenger innehar de egenskapene det er ment å ha. Jeg vil anbefale deg å lese på magebåndet til garnalternativet du finner eller blir anbefalt, nettopp for å unngå st kvaliteten på produktet holder seg på det samme som det originale garnet i oppskriften. Anonymkode: d28ef...ef3 Her mener jeg altså for å unngå at kvaliteten FORANDRER SEG…. 😂😂😂 Anonymkode: d28ef...ef3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Grunnen til at garn er "dyrt" er fordi det kommer fra en råvare. Et behandlet produkt som går gjennom flere faser, fra et dyr med laaange tradisjoner i dette landet. Billig garn består gjerne av nylon, polyester og akryl, og er PLAST. Plast = billig. Ull = dyrere. personlig er betalingsvilligheten min på garn skyhøy. Heller et godt og varmt ferdig produkt, enn et produkt bestående av plast og lite varmende. Å bytte til et billigere garn kan gjøre at plagget ditt varer kortere, ikke tåler vask, ikke varmer nok og/eller alle over. Å spare inn penger på garnet, gjør at du også går ned i kvalitet, og at produktet ikke lenger innehar de egenskapene det er ment å ha. Jeg vil anbefale deg å lese på magebåndet til garnalternativet du finner eller blir anbefalt, nettopp for å unngå st kvaliteten på produktet holder seg på det samme som det originale garnet i oppskriften. Anonymkode: d28ef...ef3 Jeg forstår veldig godt hvorfor garn er dyrt. Å har ikke tenkt å strikke med verken plast eller akryl! MEN det er ofte mye tilbud på garn, også ull garn. Jeg lurer derfor på alternativer slik at jeg kan være på utkikk når det er salg. Anonymkode: 9fde1...c7c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Lettere å svare om du skriver hvilket garn som blir brukt. Lusefin strikkes visst i Alpakka forte fra Dalegarn. Den bør tilsvare f.eks Drops alpaca. Anonymkode: 49a42...e4d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lettere å svare om du skriver hvilket garn som blir brukt. Lusefin strikkes visst i Alpakka forte fra Dalegarn. Den bør tilsvare f.eks Drops alpaca. Anonymkode: 49a42...e4d Takk! Var slik jeg tenkte. Chunky strikkes i bystrikk urban. Har ikke kjennskap til bystrikk sitt garn Anonymkode: 9fde1...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå