Gå til innhold

En halv kinesisk hvitløk, er det det samme som ett fedd hvitløk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står i oppskriften at jeg skal bruke en halv kinesisk hvitløk. Har bare vanlig hvitløk. Hvor mange fedd skal jeg bruke?

Anonymkode: 4e369...9f1

Skrevet

To ville jeg tatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (6 minutter siden):

To ville jeg tatt. 

Takk! Da gjør jeg det. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk! Da gjør jeg det. Ts

Lykke til! 
ps ; fedd varierer veldig men to normalt store☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en gjeng. Men jeg bruker aldri en halv kinesisk heller, kun hele. Hvitløk er digg!

Anonymkode: a8206...cb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et helt kinesisk hvitløkfedd tilsvarer 3 -4 fedd fra vanlig hvitløk :) 

Anonymkode: 34c4d...bca

• Liker 1
Skrevet

1 hel er 4-5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et helt kinesisk hvitløkfedd tilsvarer 3 -4 fedd fra vanlig hvitløk :) 

Anonymkode: 34c4d...bca

Er ikke hele poenget med kinesisk hvitløk at den ikke er delt inn i fedd? :klo:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (12 minutter siden):

Er ikke hele poenget med kinesisk hvitløk at den ikke er delt inn i fedd? :klo:

Hva er poenget ditt? Man bruker jo det man har, og da må man nødvendigvis forsøke å tilpasse mengden på en eller annen måte. 

Anonymkode: 4a89e...44e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva er poenget ditt? Man bruker jo det man har, og da må man nødvendigvis forsøke å tilpasse mengden på en eller annen måte. 

Anonymkode: 4a89e...44e

Fordi vedkommende skrev kinesisk hvitløksfedd, går jeg ut i fra. Og kinesisk hvitløk er ikke delt i fedd. Er i så fall det jeg leser er poenget til @Brunhilde

Tror ikke poenget var at ts ikke kan bruke hvitløksfedd og kinesisk hvitløk om hverandre, litt usikker på hvordan du klarte å koble det dit hen?

Anonymkode: 57536...490

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten all hvitløken man får kjøpt i Norge er fra Kina.

Den er bleket i klorin og røttene er kappet av så den ikke skal vokse under transport. 

Anonymkode: 86f72...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Samma det vel, hvitløk er hvitløk uansett om den er fra Kina, Norge, Pakistan eller Swaziland 

Anonymkode: 81a51...c6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nesten all hvitløken man får kjøpt i Norge er fra Kina.

Den er bleket i klorin og røttene er kappet av så den ikke skal vokse under transport. 

Anonymkode: 86f72...9cd

Stemmer dette?

Anonymkode: cd053...ec7

Gjest vintersolverv
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Stemmer dette?

Anonymkode: cd053...ec7

Det stemmer at nesten all hvitløken i butikken er fra Kina ja, men det er de uten fedd som blir kalt kinesisk hvitløk. Hva de gjør med Kinesisk hvitløk eller andre matvarer vet jeg ikke detaljene rundt, men jeg har fått inntrykk av at Kina et land der matvarene er veldig sprøytet både under dyrking og etter de er høstet.. Det er også en ekstrem lang import, så vitsen skjønner jeg ikke med å importere derfra. Vil man unngå hvitløk fra Kina, så er det bare å se etter om røttene er helt skjært bort eller ikke. De Spanske har fortsatt litt av rota igjen, og samme med en del av hvitløken  på internasjonale butikker, jeg pleier å bruke disse.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
vintersolverv skrev (12 timer siden):

Det stemmer at nesten all hvitløken i butikken er fra Kina ja, men det er de uten fedd som blir kalt kinesisk hvitløk. Hva de gjør med Kinesisk hvitløk eller andre matvarer vet jeg ikke detaljene rundt, men jeg har fått inntrykk av at Kina et land der matvarene er veldig sprøytet både under dyrking og etter de er høstet.. Det er også en ekstrem lang import, så vitsen skjønner jeg ikke med å importere derfra. Vil man unngå hvitløk fra Kina, så er det bare å se etter om røttene er helt skjært bort eller ikke. De Spanske har fortsatt litt av rota igjen, og samme med en del av hvitløken  på internasjonale butikker, jeg pleier å bruke disse.

Takk for oppklaring! Dette skal jeg tenke mer over i fremtiden. 

Anonymkode: fc132...cad

Skrevet

De kinesiske hvitløkene er en del mildere enn vanlig hvitløk, så det kan være lurt å ha i bakhodet :jepp: ellers er det vel sjelden litt fra eller til har så mye å si når det kommer til hvitløk? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt/brukerforfølgelse, brukerangrep og svar til dette 

+ ryddet for avsporinger.

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Oppskriften sa 1/2 kinesisk hvitløk. Jeg brukte noe under 3 hvitløksfedd. 2 hvitløksfedd hadde vært passe.

• Liker 1
Skrevet

"Fedd" er et ganske ubrukelig mål i alle tilfeller, så mye de varierer i størrelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...