Blueberrymuffin Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Prøvde å selge noe på Facebook Market Place. Fikk først et bud fra en kjøper, men så kommer ei annen dame som har bestemt seg for å ha det jeg selger, så hun byr litt over. Vi avtaler kjøp og at hun skal komme og hente varen. Så kommer dagen, men ingen kommer og hun svarer ikke. Jeg prøver derfor å kontakte den andre kjøperen, men da har den personen funnet noe annet. Så jeg mister salget. Da skriver jeg følgende melding til hun som jeg hadde en avtale med: Føler den meldingen er ganske ryddig, da har jeg allerede skrevet to ganger og spurt «skal du ha varen, eller skal jeg selge til noen andre». I dag, tre dager senere får jeg denne ubehagelige meldinger: Etter det forlater hun chatten. Jeg gikk inn på facebook profil, og finner ut at dette er en voksen dame som er bosatt i Norge. Jeg blir egentlig bare satt ut. Er dette virkelig normal oppførsel, når vi først hadde en helt vanlig chat hvor vi avtaler kjøp og at hun skal komme å hente den. Dette kom jo helt fra ingen steds. Har solgt mange ting på Facebbok Market Place og finn.no, men aldri opplevd lignende. Synes dette var både ufint, frekt og ganske ubehagelig. Noen andre som har hatt like ekstreme tilfeller?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Tenker at dette er en person som er i manisk eller psykotisk tilstand. Blokker, evt rapporter, legg ut for salg igjen. Nei,det er ikke normalt. Anonymkode: 984cd...21b 4 11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Du vet vel selv at dette ikke er normal oppførsel?? Anonymkode: f6778...ea8 3 1
Blueberrymuffin Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2024 La ut for salg på nytt i går, da hun ikke hadde svart på to dager. Har blokkert, men synes dette var en ganske ekkel opplevelse. Kjipt også da den kunne vært solgt alt om det ikke var for denne brukeren.
Blueberrymuffin Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet vel selv at dette ikke er normal oppførsel?? Anonymkode: f6778...ea8 Ja, men måtte bare lufte ut et sted. Er bare litt i sjokk tilstand over at voksne folk med fullt navn kan skrive slik til andre. Synes bare det er så unødvendig når man bare kunne skrevet kort «skal ikke ha det likevell». 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Kan det hende at denne brukeren har blitt hacket? Det kan også være en ustabil person. Ubehagelig uansett. Legg det ut for salg igjen og prøv å legg dette bak deg. Det vil alltid være enkelte som ikke kan oppføre seg dessverre. Anonymkode: 280d6...882 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Man oppdager virkelig hvor mange idioter, drittsekker og gale mennesker det er her i landet når man selger på facebook og finn 😅 Når folk oppfører seg dårlig og ikke stiller eller lignende så må du bare drite i det, legg det bak deg og gå videre i livet. Det er NULL poeng i å sende en sånn melding som du gjorde. Ikke at jeg mener det var dårlig gjort av deg altså. Det er bare noe du rett og slett oppnår lite og ingenting med, så for din egen del, bare legg det bak deg nesten gang du treffer på en dust. Det er bare bortkastet negativ energi. Du må også være obs på at det er mye hacking og scamming på facebook. Anonymkode: 82073...dfd 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Jeg har opplevd mye rart på finn.no og fb, men har tilgode å få slik hets sent min vei, jeg ville kontaktet admin i fb for å få denne personen bannlyst fra gruppa, stemmer med at dette høres ut som en person som ikke er helt god i nøtta, ikke ta det personlig og blokker vedkommende asap. Anonymkode: 2e329...b0c 1 1
Bacteria Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Hvis profilen tilhører en voksen normal dame og du får meldinger ala de der, hadde jeg tenkt at dette er en falsk eller hacka profil. Enig med #7 her. En sjelden gang legger jeg ut noe på fb-marketplace. Det som da umiddelbart skjer er at jeg får 2-3 meldinger med rart språk fra div personer som oppretta FB i 2023. Hvis jeg svarer de, blir det masse prat om forskjellige firma de vil jeg skal bruke for å sende varen, selv om jeg skriver at det må hentes. Det skal sendes bud for å hente varen og det er kontanter og fandens oldemor. Er helt håpløst med svindel og hacka/falske profiler. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 Om jeg hadde fått slike meldinger, så hadde jeg bare blokkert etter første meldingen, og ignorert det. Jeg gidder ikke legge mer energi i dustete folk. Men jeg hadde heller ikke giddet sende en klagemelding til en person som ikke har svart på de siste meldingene. Ja det er skikkelig dust å bare droppe ut av en avtale om kjøp/salg, men jeg går videre uten å bruke masse energi på å prøve oppdra fremmede. Anonymkode: 58b0c...545
Blueberrymuffin Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #11 Skrevet 9. januar 2024 Begynner å gå så lei Facebook Marketplace. Får jo så mange rare meldinger av typen «jeg har ikke pengene nå, så jeg kan ikke betale når jeg henter». Og «jeg glemte å si at jeg ble nylig skilt, kan jeg derfor få det mye billigere det vi avtalte» eller «vi er fra Ukraina og lurte på om vi derfor kan få det gratis». Jeg mener, ingen topper den fra hovedinnlegget, men fortsatt? Synes det er så uhøflig og frekt. Det jeg selger er kun vært åpnet, men ellers nytt og koster ganske mye nytt, så noe penger vil jeg jo ha for det. Hvor er folkeskikken? Hvor er respekten for de som kun ønsker å selge noe? Andre som har noen lignende historier fra Marketplace eller andre salgsplattformer?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 Rart ingen her har nevnt at et kjøp som er avtalt er bindende. Du har rett på å få solgt varen, bare skaff deg en advokat så betaler den sure kjøperen regningen når du vinner saken. Anonymkode: 69637...b1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå