AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg har hatt dette problemet i ett års tid nå. Hver gang jeg tenker at jeg bør gå til legen forsvinner det, men så kommer det tilbake. Noen som har det samme? Det er verre etter alkohol (bare ett glass vin), men skjer uten alkohol også. I natt prikket begge armene og det var veldig vanskelig å finne en liggestilling som fikk det til å gi seg. Må opp og bevege på armene osv, midt på natta. Har ikke funnet noen liggestilling som forhindrer dette, men kan ikke ligge på siden når det først begynner. Nå har jeg sittet med en kopp kaffe i senga en halv time og det prikker fortsatt. Anonymkode: e429f...214
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Er det hele armen, eller kun i deler av hånda? Jeg slet liknende med dovning og pricking, hovedsaklig i hendene, og fikk påvist carpal tunnel syndrom etter en henvisning til nevrolog. Fikk et stikk med kortison i håndleddet, og problemet ble bedre etter kort tid. Har fått delvis tilbakefall flere ganger, spesielt når jeg sover, men sover nå fast med støtteskinner på begge hendene, noe som hjelper mye. Det stod mellom kortisonsprøyte eller operasjon, og jeg tenkte det var best å prøve sprøyten først. Ta det med til fastlegen, det er det beste. Ikke føl at det ikke er et stort nok problem, eller at det er tilfeldigvis blitt bedre før timen, for du kan mest sannsynlig få hjelp for dette uansett hva det er. 🙂 Anonymkode: 46cb7...b79
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er det hele armen, eller kun i deler av hånda? Jeg slet liknende med dovning og pricking, hovedsaklig i hendene, og fikk påvist carpal tunnel syndrom etter en henvisning til nevrolog. Fikk et stikk med kortison i håndleddet, og problemet ble bedre etter kort tid. Har fått delvis tilbakefall flere ganger, spesielt når jeg sover, men sover nå fast med støtteskinner på begge hendene, noe som hjelper mye. Det stod mellom kortisonsprøyte eller operasjon, og jeg tenkte det var best å prøve sprøyten først. Ta det med til fastlegen, det er det beste. Ikke føl at det ikke er et stort nok problem, eller at det er tilfeldigvis blitt bedre før timen, for du kan mest sannsynlig få hjelp for dette uansett hva det er. 🙂 Anonymkode: 46cb7...b79 Hele armen, inkludert hendene . Jeg har mistenkt karpal tunnel, men siden det er hele armen har jeg gått litt bort fra det. Men hadde karpal tunnel under svangerskapene. Ja du har helt rett, bør oppsøke lege. Likevel interessant å høre andre sine erfaringer. Anonymkode: e429f...214
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Sover du på skuldra? Ligger på siden altså... Anonymkode: 14c8c...a15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Sover du på skuldra? Ligger på siden altså... Anonymkode: 14c8c...a15 Både ja og nei. Jeg snur meg jo over i søvne. Umulig å vurdere om det utløser det, men vanskelig å unngå? Anonymkode: e429f...214
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Nyter du nikotin? Anonymkode: b3551...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå