AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Har et problem i forholdet mitt som har begynt å eskalere. Jeg og min samboer kjøpte hus sammen i høst, og han har så mange gode kvaliteter. Han har frem til nå tatt godt vare på mitt barn fra før, og nå venter vi en liten en sammen. Han har nå blitt arbeidsledig, og sitter og gamer hele natten. Vi snakker ikke om til klokken 02, men han legger seg når jeg og mini står opp. I hverdagene har jeg ikke brydd meg så mye om det, fordi jeg uansett er på jobb. Men nå skjedde det nå også. I det jeg og mini står opp, kommer han ned fra kontoret og skal legge seg. jeg har prøvd å ta det opp uten å være angripende, men prøvd å si at jeg syns det er synd når jeg først har fri fra jobb, at han skal stå opp klokken 1500, og være med oss et par timer før det er opp og game igjen. jeg har begynt å bli urolig for hvordan dette skal bli når babyen kommer, men han mener selv at det vil bli et annet fokus da. Han mener også at han må få lov å dyrke sine hobbyer, og at han ikke ønsker at jeg skal legge føringer på spillingen. Noen som har råd? Vil jo gjerne ha et velfungerende samliv sammen. Anonymkode: 06e18...5d1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 De som endrer personlighet over natta når barn blir født er de som er som samboeren din, de blir enda verre!! Du er i ferd med å bli singel mamma. Du burde spare deg mellomspillet med å forsøke å oppdra han med alle de motbakkene og nedturene det medfører. Bare kutt momentant og få han ut av huset... Anonymkode: ef476...e79 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har et problem i forholdet mitt som har begynt å eskalere. Jeg og min samboer kjøpte hus sammen i høst, og han har så mange gode kvaliteter. Han har frem til nå tatt godt vare på mitt barn fra før, og nå venter vi en liten en sammen. Han har nå blitt arbeidsledig, og sitter og gamer hele natten. Vi snakker ikke om til klokken 02, men han legger seg når jeg og mini står opp. I hverdagene har jeg ikke brydd meg så mye om det, fordi jeg uansett er på jobb. Men nå skjedde det nå også. I det jeg og mini står opp, kommer han ned fra kontoret og skal legge seg. jeg har prøvd å ta det opp uten å være angripende, men prøvd å si at jeg syns det er synd når jeg først har fri fra jobb, at han skal stå opp klokken 1500, og være med oss et par timer før det er opp og game igjen. jeg har begynt å bli urolig for hvordan dette skal bli når babyen kommer, men han mener selv at det vil bli et annet fokus da. Han mener også at han må få lov å dyrke sine hobbyer, og at han ikke ønsker at jeg skal legge føringer på spillingen. Noen som har råd? Vil jo gjerne ha et velfungerende samliv sammen. Anonymkode: 06e18...5d1 Hadde faktisk satt ned foten… Nei, de færreste som driver på sånn endrer seg over natten. Han er jo ikke interessert i å være med dere å ha tid med deg? Søker han i det hele tatt på jobber? Hva med husarbeid, tar han ansvar for det? Anonymkode: 51f0e...8e6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 "Dyrke sine hobbyer" 😂 Hva hadde han sagt om du satt og gamet hele natten? Anonymkode: 4234b...7a4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Dette er en av grunnene til at jeg aldri kunne blitt sammen med en gamer eller en som dyrker en hobby så intenst. Han er fremdeles ett barn som gamer og du får ikke endret han. Forbered deg på å være alenemor mens han ligger i senga og sover. Begynn å forbered hvordan du skal komme ut av forholdet og få solgt boligen dere eier sammen. Alenemor blir du uansett hvor mye han lover endring. Enten alenemor med han i hus eller alenemor med bare barna dine i hus. Anonymkode: e2830...5bf 1
Coachshinny Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har et problem i forholdet mitt som har begynt å eskalere. Jeg og min samboer kjøpte hus sammen i høst, og han har så mange gode kvaliteter. Han har frem til nå tatt godt vare på mitt barn fra før, og nå venter vi en liten en sammen. Han har nå blitt arbeidsledig, og sitter og gamer hele natten. Vi snakker ikke om til klokken 02, men han legger seg når jeg og mini står opp. I hverdagene har jeg ikke brydd meg så mye om det, fordi jeg uansett er på jobb. Men nå skjedde det nå også. I det jeg og mini står opp, kommer han ned fra kontoret og skal legge seg. jeg har prøvd å ta det opp uten å være angripende, men prøvd å si at jeg syns det er synd når jeg først har fri fra jobb, at han skal stå opp klokken 1500, og være med oss et par timer før det er opp og game igjen. jeg har begynt å bli urolig for hvordan dette skal bli når babyen kommer, men han mener selv at det vil bli et annet fokus da. Han mener også at han må få lov å dyrke sine hobbyer, og at han ikke ønsker at jeg skal legge føringer på spillingen. Noen som har råd? Vil jo gjerne ha et velfungerende samliv sammen. Anonymkode: 06e18...5d1 Dette er alvorlig og du må ta dette med en gang. Søker han jobber? Dette er en personlighets endring som kan ligge dypere enn at han bare har mistet jobben. Han må ta dette på alvor og det må han og, eller så er han en som har oppheng på gaming og sluttet å tenke på deg og ditt barn og etter hvert deres felles barn. Gamle er dere? Hva svarer han da du har tatt det litt sånn forsiktig opp ?
Troyamin Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Hvis han har gjort dette hele veien, kan du ikke begynne å klage nå. Du har valgt å få barn med en slik mann, med slike rutiner og interesser. Da må du nå ta konsekvensene av det. Som ei skrev over her, du må forberede deg på å bli en slags alenemor i forholdet.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Dere må snakke sammen. Hva ser du for deg/håper du han gjør i løpet av arbeidsdagen? Jeg synes det er naturlig å bli enig om en ny fordeling av husarbeid nå han har mer fri. Hva mener han? Mange blir deprimert når de blir arbeidet. Spør hva du kan bidra med. Spør hvilke tilbud han kan få gjennom NAV. Mange trenger faste avtaler for å være motivert for å søke jobber og kontakte potensielle arbeidsgivere. Jeg ville uansett ikke akseptert at han ikke bidro. Anonymkode: 35251...b4f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå