AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Ser enkelte på Linkedin skrive innlegg om sin fantastiske tid hos arbeidsgiver X og alt de har oppnådd sammen for så å avslutte innlegget med "Jeg har likevel funnet ut at det er best å gå videre og jeg gleder meg til veien videre og til å finne ut hva og hvor jeg skal jobbe etter dette". De skriver ikke at de har fått sparken, men de skriver jo at de ikke lenger vil jobbe der og at de ikke har fått et nytt jobbtilbud. Synes det er spesielt å skryte jobben man hadde opp i skyene og fortelle om alt man har oppnådd i jobben, for så å si at man skal slutte uten å ha noe å gå til. Anonymkode: 796ff...704 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Ikke nødvendigvis sparken. Noen har økonomi til å gå fra steder de ikke får noe ut av lenger og lete etter noe nytt i stedet for å stagnere. Anonymkode: 346cd...4fb 13 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke nødvendigvis sparken. Noen har økonomi til å gå fra steder de ikke får noe ut av lenger og lete etter noe nytt i stedet for å stagnere. Anonymkode: 346cd...4fb Dette! Anonymkode: 587b1...715 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Jeg gikk fra jobben min frivillig fordi det var mentalt ødeleggende å bli. Mulig det ser ut som jeg fikk sparken/ ble bedt om å slutte. Det har jeg tenkt mye på i etterkant. Anonymkode: 85117...1ba
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Hvorfor annonsere det på LinkedIn?? Anonymkode: 32ac3...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Jeg har gjort det to ganger. En gang fordi jeg skulle studere, og en gang fordi jeg mistrivdes i byen og ville flytte. Anonymkode: b77ad...11d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor annonsere det på LinkedIn?? Anonymkode: 32ac3...1b4 For å få annonsere i markedet at man er ledig, og dermed få jobbtilbud. Anonymkode: d401a...d79 14
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Jeg sluttet i jobben før jeg hadde en ny, verken sparken eller konflikter som var årsaken; jeg var bare lei, kjedet meg og klar for noe nytt. Økonomisk greier jeg meg fint uten jobb en stund og videre er jeg såpass attraktiv på arbeidsmarkedet at jeg finner meg alltids noe. Anonymkode: bbd5d...89c 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For å få annonsere i markedet at man er ledig, og dermed få jobbtilbud. Anonymkode: d401a...d79 Da er man ganske arrogant hvis man tror at det blir sånn "wooooow hun der er ledig, still dere i køen!" Anonymkode: 32ac3...1b4 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette! Anonymkode: 587b1...715 Dette Anonymkode: 702a1...e6b
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er man ganske arrogant hvis man tror at det blir sånn "wooooow hun der er ledig, still dere i køen!" Anonymkode: 32ac3...1b4 Det fungerer faktisk litt sånn. Kanskje ikke for alle yrkesgrupper, men for noen av oss.
Ulla Ullsokk Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er man ganske arrogant hvis man tror at det blir sånn "wooooow hun der er ledig, still dere i køen!" Anonymkode: 32ac3...1b4 For en innstilling! Er vel lov å håpe at noen trenger en som deg uten å tro at folk skal si «wooow!»… Hvorfor er folk så nedlatende og fordømmende? 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Vikarsykepleier skrev (6 minutter siden): Det fungerer faktisk litt sånn. Kanskje ikke for alle yrkesgrupper, men for noen av oss. Men om man var veldig ettertraktet, ville man jo blitt headhuntet uten slike annonseringer, tror du ikke? Anonymkode: 32ac3...1b4 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Ulla Ullsokk skrev (6 minutter siden): For en innstilling! Er vel lov å håpe at noen trenger en som deg uten å tro at folk skal si «wooow!»… Hvorfor er folk så nedlatende og fordømmende? Det var jeg ikke. Slutt å overdrive. Anonymkode: 32ac3...1b4 2
Olive_North Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var jeg ikke. Slutt å overdrive. Anonymkode: 32ac3...1b4 Jo, det var det faktisk. Nå har ikke jeg gjort det som beskrives i HI, men jeg har blitt kontaktet av tre forskjellige bedrifter som har sett min LinkedIn. 4
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men om man var veldig ettertraktet, ville man jo blitt headhuntet uten slike annonseringer, tror du ikke? Anonymkode: 32ac3...1b4 Bare for å svare på det. Jeg er bemanningsvikar og blir kontaktet av forskjellige byråer via LinkedIn. Jeg blir også ringt opp av tidligere arbeidsgivere, en slags headhunting antar jeg, men siden jeg er interessert i at flere skal sloss om arbeidskraften min er nettopp forespørsel via LinkedIn perfekt for meg.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Jeg gikk fra jobben min på grunn av ett elendig arbeidsmiljø for nærmere to år siden. Det var flere som faktisk sluttet på dagen. Altså de gikk i løpet av skiftet deres, eller aldri kom tilbake. 32 stykker sluttet på to år! Jeg var sykemeldt en del måneder på grunn av angst og depresjon, og jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle tilbake dit. Jeg hadde ingen annen jobb å gå til, men jeg måtte sette min mentale helse først. Nå på Aap. Anonymkode: c7bb6...49f 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 Hvordan oppdaget du det ts? Tviler på at du er arbeidsgiver. Stalket du noen? Anonymkode: 4a8fa...178
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Da er man ganske arrogant hvis man tror at det blir sånn "wooooow hun der er ledig, still dere i køen!" Anonymkode: 32ac3...1b4 Hvorfor mener du det er arrogant? Jeg får jevnlig jobbtilbud via LinkedIn, hadde jeg satt status til at jeg søker jobb og at jeg er ledig på markedet VET jeg at det hadde kommet flere tilbud ila noen dager. Noen av oss har faktisk en så attraktiv kompetanse at folk gir jobbtilbud fremfor at man trenger å søke selv. Misunnelig eller? Anonymkode: d401a...d79 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #20 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor mener du det er arrogant? Jeg får jevnlig jobbtilbud via LinkedIn, hadde jeg satt status til at jeg søker jobb og at jeg er ledig på markedet VET jeg at det hadde kommet flere tilbud ila noen dager. Noen av oss har faktisk en så attraktiv kompetanse at folk gir jobbtilbud fremfor at man trenger å søke selv. Misunnelig eller? Anonymkode: d401a...d79 Les kommentar 13 Anonymkode: 32ac3...1b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå