Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å holde seg unna hvis man ikke har menneskelig nok innsikt til selv å forstå hvordan man skal håndtere folk.

Anonymkode: eda6d...38c

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde ingen av disse. Det var synd. 

Anonymkode: 2f339...4b7

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis du ønkser å gjøre en annens liv elendig eller straffe en annen person, bør du gå i deg selv og finne dine egne narsissistiske sider. 

AnonymBruker
Skrevet

Hørte en podcast om narsissister, hvor flere psykologer snakket om temaet. Og de summerte opp alt med at det er to ting man bør unngå i forhold til narsissister: "don't praise and don't provoke". Narsissisten næres av å bli forgudet/hyllet, og næres av å bli provosert (slik at vedkommende kan avfyre masse dritt tilbake). Klarer man å holde seg nøytral i stedet, har ikke narsissisten noe å gå på. Jeg har prøvd ut dette med min narsissistiske far, og det funket som fy.

Anonymkode: 2e55c...d50

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det fungerer med narsissister men en ting som trigger selvhøytidelige folk er å si navnet deres feil, vanlige folk lar slikt passere og tenker ikke så mye over det, men selvhøytidelige folk blir rasende hvis du sier navnet deres feil. 

Anonymkode: a0267...27f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 10.45):

Vet ikke om det fungerer med narsissister men en ting som trigger selvhøytidelige folk er å si navnet deres feil, vanlige folk lar slikt passere og tenker ikke så mye over det, men selvhøytidelige folk blir rasende hvis du sier navnet deres feil. 

Anonymkode: a0267...27f

Men da kan de vel klage over at folk ikke klager å si navnet deres korrekt, og så klage over a t folk er dumme / hjerneskadet fjols / små drittunger, og så videre. 

Så kan de selvfølgelig "vinne" over sånne folk, ved å føle at de er flinkere, mer kunnskapsrike, og så videre. 

Anonymkode: a4428...b4d

AnonymBruker
Skrevet
On 1/6/2024 at 4:33 AM, Fighter83 said:

Noen som har prøvd å bruke disse tiltakene mot narsisiten? Har dere noen eksempler på situasjoner der dere har brukt noen av dem? Hvordan gikk det? 

https://kimsaeed.com/2020/08/12/how-to-make-a-narcissist-miserable-12-things-they-hate/

Jeg tror det i alle tilfeller ikke er hensiktsmessig å provosere narsissisten. Om det er en nær relasjon slår det tilbake på deg, og om det ikke er det er det bedre å skygge banen.

Om man har en man må forholde seg til anbefaler jeg grey rock. Og det er det motsatte av hva som står i linken din.

Anonymkode: e7346...1ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær avkoblet følelsesmessig i dialog med dem. Overfladisk og hold det kort. Aldri la de få se følelser som sinne , sorg ,redsel osv.  

Anonymkode: d8353...244

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...