Celine.ea Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Jeg er nok bare overbeskyttende men, er det veldig vondt for han? Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe han? De ble bare noe brent i tuppene, mesteparten er igjen av de. Han gikk for nære ett stakelys, han har aldri gjort det før. Han virker normal er bare redd han har det vondt
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Det er ikke farlig. Det gjør ikke vondt, men det er litt vanskeligere å orientere seg for ham om han skal gå gjennom små åpninger. min pus har ikke øyenbrynsværhår siden søsteren var pica, og han får ikke vondt av det. Anonymkode: d4256...a16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke farlig. Det gjør ikke vondt, men det er litt vanskeligere å orientere seg for ham om han skal gå gjennom små åpninger. min pus har ikke øyenbrynsværhår siden søsteren var pica, og han får ikke vondt av det. Anonymkode: d4256...a16 Hvordan vet du det? Er du katt? Har du vært katt? Anonymkode: 37daa...98c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet du det? Er du katt? Har du vært katt? Anonymkode: 37daa...98c 🙄 nei, jeg er ikke katt. Og jeg har ikke vært katt. Men det er hår, og jeg har hår. De er stivere enn mitt hår, og de får mer informasjon fra dem, og kan bli overstimulerte via dem, men da er der sanseorganene i huden som omligger hårets rot som irriterer. Som kanskje kan sammenlignes med når man slipper håret ut fra en stram hestehale, men siden jeg ikke har den erfaringen direkte ka. Jeg ikke si det sikkert. Anonymkode: d4256...a16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🙄 nei, jeg er ikke katt. Og jeg har ikke vært katt. Men det er hår, og jeg har hår. De er stivere enn mitt hår, og de får mer informasjon fra dem, og kan bli overstimulerte via dem, men da er der sanseorganene i huden som omligger hårets rot som irriterer. Som kanskje kan sammenlignes med når man slipper håret ut fra en stram hestehale, men siden jeg ikke har den erfaringen direkte ka. Jeg ikke si det sikkert. Anonymkode: d4256...a16 Nei, du kan ikke det nei. Da bør du ikke være så skråsikker. Anonymkode: 37daa...98c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Det er ingen nerveceller i selve hårene, men i området rundt hårsekken (i huden). Så det gjør nok ikke vondt å få svidd av tuppene av værhårene. De vokser ut igjen. Anonymkode: 1b421...730 1
Myrmica Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei, du kan ikke det nei. Da bør du ikke være så skråsikker. Anonymkode: 37daa...98c Det er ikke noe problem å være sikker når man har litt kunnskap. Å brenne av eller klippe over værhår gjør ikke vondt. Det er et hår, alle nervecellene sitter ved hårsekken. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvordan vet du det? Er du katt? Har du vært katt? Anonymkode: 37daa...98c Så lenge katten bare fikk tuppen av hårene svidd, og ikke huden, så kan a07 være helt sikker på at det ikke gjorde vondt for katten. Du kan jo prøve å svi hårtuppene dine og se om du får vondt. Hvis du har følelse i hårene dine er du et medisinsk unikum. Anonymkode: 3bad4...516 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Det skjedde med vår katt også. Fikk beskjed av veterinæren at de vokser ut igjen. Det er nok ikke helt gunstig å ikke ha værhår, da den bruker det til å orientere seg i mørket. Anonymkode: 85f54...211
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 Det er ingen nerver i værhår, og derfor er det heller ikke vondt å få de svidd, klippet eller bitt av. Det er som når du klipper neglene eller håret ditt. Det er bare hår som er tykkere enn vanlig hår. Det er absolutt ikke vondt for katten, og de vil vokse ut igjen. Om tuppene er runde etter å ha blitt svidd, kan du klippe av tuppene. Anonymkode: bab85...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Det gjorde den ene vår også. De gror ut igjen. Anonymkode: ac363...256
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvordan vet du det? Er du katt? Har du vært katt? Anonymkode: 37daa...98c Har du kunnskap om katt? Anonymkode: c7e48...76f
Gliffy Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Har skjedd med min katt også. Det er ikke farlig, de gror ut igjen og det er ikke vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå