Kkkkaru Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Jeg skadet meg hardt av fall fra hest for et par år siden og måtte gjennom mye sykehus og kontroller pga skade i kneet. En ting jeg lurer mye på er; når jeg kom inn på akutten med mange skader, - blandt annet i kneet, kom legen på vakt frem til at jeg hadde røket leddbåndene og kom til å bli bra igjen snart etter noen uker med skinne. Senere når jeg skulle på kontroll gikk jeg fortsatt på krykker og fysio på sykehuset sendte meg til MR. Der fikk jeg vite at korsbånd var røket og minisken var røket på 2 steder. Siden det hadde gått noen uker siden ulykken måtte jeg vente flere måneder på operasjon fordi muskler i området måtte trenes opp kontra hvis de hadde sett det med en gang kunne det blitt operert umiddelbart. (Har forsikring så kunne uansett hvert gjennomførtbart) Dette har skjedd med meg 2 ganger, på begge knær. En gang sa de at det bare var en vidring og andre gang, nå sist, at det bare var leddbånd. Skjønner at det åpenbart er vanskelig å sjekke ved å rive og røske i det skadde kneet, men, får lengene vite at de har tatt feil?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Leger vet at de noen ganger tar feil, ja. Anonymkode: 58765...de0 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Nei, med mindre de tilfeldigvis hører det fra kollega. De kan ikke gå inn å sjekke gamle pasienters journal. De får ikke ny informasjon mao Anonymkode: 78405...111
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Tipper de vet at de gjør feil/gjetter. Min lege sa at min adhd/asd kom til å gå over.🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 7c2e5...dfb 1
Daisy-love Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tipper de vet at de gjør feil/gjetter. Min lege sa at min adhd/asd kom til å gå over.🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 7c2e5...dfb Så «Drikk litt camomillete, gjør litt yoga, og ta en liten ferie, så blir du snart bedre» har ikke hjulpet på adhd/asd? Shocker 🤣🤣🙈🙈
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Daisy-love skrev (2 minutter siden): Så «Drikk litt camomillete, gjør litt yoga, og ta en liten ferie, så blir du snart bedre» har ikke hjulpet på adhd/asd? Shocker 🤣🤣🙈🙈 🤣 nei. Du kan meditere og ta en kopp te i fred og ro. Gå en kveldstur 🤣 Virket ikke. Anonymkode: 7c2e5...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 Nei, de får ikke oppdatert informasjon om deg og de kan ikke gå inn i journalen din i etterkant. De glemmer deg nok raskt også om du ikke kommer inn ofte. Jeg leste en gang om ambulansepersonell som ønsket å få vite om de tok feil avgjørelser, dette for å lære av det. Slik systemet er i dag får de ikke vite noen ting. Anonymkode: dd09d...e9e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Mange leger tror de er guder og er arrogante Anonymkode: 44877...8cc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Mange leger tror de er guder og er arrogante Anonymkode: 44877...8cc Og mange med doktorgrad fra livets harde skole tror de vet bedre Anonymkode: 14299...6fb 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 En akuttlege ser 10 pluss nye pasienter per vakt. Gang det med ca 200 arbeidsdager og du har 2000 pasienter. Da kan du jo tenke deg muligheten for å sette seg inn i hva som skjedde med dem. Ikke er det tillatt med unødvendig journallesing heller. Anonymkode: 54ffc...af4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå