AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Vi har kjent hverandre siden vinter i fjor, men har nå gradvis forstått at sex er mindre viktig for henne og føler det er en ubalanse. Men jeg har blitt emosjonelt tilknyttet til henne, så ingen anelse hva jeg bør gjøre? Er ikke så lett å bare gjøre det slutt da, men sex er veldig viktig for meg i ett forhold. Nevnte det for henne tidlig, men hva hun sier spiller ikke så stor rolle, da det ikke samsvarer helt med hennes handlinger. Tar lite initiativ osv og virker som hun bare er fornøyd med mye kos og massasje. Noen tips og råd? Anonymkode: f3678...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Venn deg til det. Anonymkode: 7994d...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Ikke bli sammen med noen som ikke matcher deg seksuelt. Anonymkode: bfb75...193 9 4
Erixon Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Kommer aldri til å slutte bra det der hvis det er stor forskjell i sexlysten. Du kommer at gå rundt å være seksuelt frustrert og hun kommer være irritert og stressa over at du vil ha sex når hun ikke har lyst. 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi har kjent hverandre siden vinter i fjor, men har nå gradvis forstått at sex er mindre viktig for henne og føler det er en ubalanse. Men jeg har blitt emosjonelt tilknyttet til henne, så ingen anelse hva jeg bør gjøre? Er ikke så lett å bare gjøre det slutt da, men sex er veldig viktig for meg i ett forhold. Nevnte det for henne tidlig, men hva hun sier spiller ikke så stor rolle, da det ikke samsvarer helt med hennes handlinger. Tar lite initiativ osv og virker som hun bare er fornøyd med mye kos og massasje. Noen tips og råd? Anonymkode: f3678...cbf Jeg har det motsatte, treffer en mann med lite sexbehov. Jeg derimot.....🙄 Anonymkode: 31746...796 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke bli sammen med noen som ikke matcher deg seksuelt. Anonymkode: bfb75...193 ikke så enkelt, har gitt henne tid da hun mener at hun trenge tid på å bli 100% trygg osv. Men har nå forstått at det etter all sannsynlighet var en form for unnskyldning. Men er lov å håpe om at det bare er en dårlig periode nå. Er jo mørketid. Anonymkode: f3678...cbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 Vær blodig ærlig med henne og ta det derfra. Si alt hva du tenker og føler. Ikke sikkert hun ønsker å satse på forholdet når behovene er så ulike. Anonymkode: 8203c...709 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har kjent hverandre siden vinter i fjor, men har nå gradvis forstått at sex er mindre viktig for henne og føler det er en ubalanse. Men jeg har blitt emosjonelt tilknyttet til henne, så ingen anelse hva jeg bør gjøre? Er ikke så lett å bare gjøre det slutt da, men sex er veldig viktig for meg i ett forhold. Nevnte det for henne tidlig, men hva hun sier spiller ikke så stor rolle, da det ikke samsvarer helt med hennes handlinger. Tar lite initiativ osv og virker som hun bare er fornøyd med mye kos og massasje. Noen tips og råd? Anonymkode: f3678...cbf Å ha ca noenlunde samme sexdrift i et forhold er blant de fem viktigste tingene i et forhold syns jeg. Sammen med god kommunikasjon, felles interesser, samme humor og gjensidig tiltrekning. Er sexdriften for ulik funker ikke forholdet i lengden er min erfaring. K43 Anonymkode: 9988b...c10 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ha ca noenlunde samme sexdrift i et forhold er blant de fem viktigste tingene i et forhold syns jeg. Sammen med god kommunikasjon, felles interesser, samme humor og gjensidig tiltrekning. Er sexdriften for ulik funker ikke forholdet i lengden er min erfaring. K43 Anonymkode: 9988b...c10 Sexdriften kan jo også endre seg etterhvert…. I starten kan mange ha lik… og så går det litt tid, 1-2 år, og driften synker hos den ene. Hva gjør man da? Anonymkode: db4cc...56e 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 Å passe sammen seksuelt synes jeg er viktig, men så er det også viktig å ha en viss realisme i sine ønsker og krav. Om ønsket/kravet er type sex hver dag vil man legge lista der at svært få til ingen vil kunne møte kravet over tid. Etter to forhold til menn som "var så kåte hele tiden ", men i realiteten ikke orket å ha sex met enn en gang i uka og sjeldnere satte jeg meg ned og tenkte godt gjennom hva jeg ideelt sett ønsket, og hva som var minstekrav for å være fornøyd med et sexliv på sikt. For meg. Med et fokus på hva som er realistisk også i lengden. Altså ikke å være nyforelsket og som kaniner resten av livet, for det er ikke realistisk. Jeg kan gjerne ha sex hver dag når jeg er forelsket og opplagt, men slik er det jo ikke bestandig, så hva var mine absolutte behov? Dem jeg måtte ta innover meg slik at jeg styrte unna å havne i forhold med mann som hadde det mest i kjeften igjen, men avsluttet om mannen ikke var innen det jeg trenger. Altså ikke ideelt sett ønsker og synes er fantastisk når livet svever, men trener jevnt over. Da kom jeg frem til at mitt grunnbehov for seksuell tilfredsstillelse er: Sex minst to ganger i uka. Mann som ikke er ego seksuelt, men forstår at begge har seksuelle behov. Mye fysisk kos, også når det ikke blir sex. Sex skulle alltid være ønsket av begge to. Basert på lyst, ikke plikt. Dette er grunnleggende behov, og så er det supert om det er mer, men mindre ble jeg enig med meg selv om at jeg ikke kan leve med, så uten dette var det bare å avslutte først som sist. Når det ble avslørt at mannen ikke var i henhold til dette, eller bedre. Jeg har gjerne også sex oftere enn dette, opp til hver dag, men noen anmasende "avtale/forventning" om sex hver dag, uansett liksom, ble for mye av det gode. For meg var det veldig nyttig å spikre en slik avtale med meg selv, for når man holder på med noen og begynner å få følelser er det så lett for å inngå kompromisser ovenfor seg selv, og så er man plutselig etablert med en man egentlig ikke kan ha det bra sammen med. Å være veldig bevisst på hva som er minimumskrav og gjøre en skikkelig avtale med meg selv om at slik er det medførte at jeg ble hard på dette også. Bestemt. Såpass at jeg ikke vaklet når det viste seg at "kåt hele tiden " var oppi mannens hode bare, eller han etter en tid bare la seg på rygg for å få sitt/forventet noe han ikke ga. Da ble det takk for meg, for isåfall visste jeg jo hvordan det ville utvikle seg videre. Ikke bedre! Jeg endte opp med mann som innfrir kravene, og mer. Selvfølgelig må jeg jo si, for det var bevisste krav. Ikke urealistiske krav heller. Altså jeg kunne jo satt dem på sex minst 5 ganger i uka, fordi det er mer ideelt under ideelle forhold (alt bra i forholdet, ingen slitne, evig litt forelsket i hverandre), men det er jo ideelt, ikke mine absolutte behov. I realiteten har vi hatt sex 2- 5 ganger i uka, etter at forelskelse la seg. Jeg er glad for at jeg ikke satte kravet så høyt at jeg har ansett det som krise å bare ha sex 2 ganger i uka, men var realistisk med tanke på at livet svinger. For det gjør det. Hva man forventer gjør nemlig noe med deg, i forhold til hvor lista for å bli skuffet og misfornøyd er. Vanskelig å vite ut fra det du forteller om du har grunn for å være misfornøyd. Altså, legger du kravet/forventningene på sex hver dag legger du lista til å bli misfornøyd. De fleste har ikke det. De fleste lever ikke opp til det. Ikke i lengden. Er minstekravet ditt derimot sex to ganger i uka er det svært mange som kan bli din varige partner. Ikke alle, men urealistisk å finne en som har et minimumsbehov på det selv er det ikke. Jo høyere kravet er dess vanskeligere vil det bli å finne en som lever opp til det naturligvis, men selv om du ønsker sex hver dag er det ikke det som er mest vesentlig. Det vesentlige er hva kan leve med, og hva du ikke kan leve med. Det er ut fra det du må vurdere hver partner. Ikke det absolutt ideelle, dersom dere begge svever på rosa skyer, for slik er ikke livet konstant. Anonymkode: 76233...ee7 3 4
Anonym11223344 Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Jepp, krev to ganger i uka. Vær tydelig og kompromissløs.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Anonym11223344 skrev (5 minutter siden): Jepp, krev to ganger i uka. Vær tydelig og kompromissløs. Om det var tilsvar på det jeg skrev misforsto du alt. Anonymkode: 76233...ee7 2
Hill83 Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Kommer ikke til å ende bra. Ettersom årene går blir det mer og mer vanskelig å leve i et slikt forhold 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Det er jo de første årene at man er nyforelsket, at hverdagens plikter, mas og bekymringer ikke har inntruffet ennå. Dersom dere er en mismatch på sex allerede nå i startfasen, så er det bare å gjøre det slutt. Hvis hun ikke ønsker sex som nyforelsket, hvordan tror du det blir om 5 år når hun sliter med søvnunderskudd og skrikebaby, eller om ti år når du har fått mage og ikke gidder å rydde opp etter deg selv lenger? Anonymkode: 422da...01f 3 1
Gjest Raphael Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Vi har kjent hverandre siden vinter i fjor, men har nå gradvis forstått at sex er mindre viktig for henne (med deg) og føler det er en ubalanse. Men jeg har blitt emosjonelt tilknyttet til henne, så ingen anelse hva jeg bør gjøre? Er ikke så lett å bare gjøre det slutt da, men sex er veldig viktig for meg i ett forhold. Nevnte det for henne tidlig, men hva hun sier spiller ikke så stor rolle (med deg), da det ikke samsvarer helt med hennes handlinger (med deg). Tar lite initiativ osv (med deg) og virker som hun bare er fornøyd med mye kos og massasje (med deg). Noen tips og råd? Anonymkode: f3678...cbf Ja, finn deg heller noen som er genuint kåt på deg. Endret 6. januar 2024 av Raphael
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Husets dame måtte også bli 100% trygg før hun turde slippe seg helt fri, var ekstremt mye sex i starten. Men hun var uerfaren og usikker så det var ikke "bra" sex. Ettersom årene har gått har hun blitt tryggere og tryggere å villere i senga, sjeldnere sex men ekstremt heftig sex når vi har det. Er mere fornøyd med 3-4 ganger i måneden med bra og vill sex enn 3-4-8 ganger om dagen med dårlig sex. Anonymkode: 4977a...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå