Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tok dere tilskudd av folat og eventuelt andre vitaminer/mineraler? 

jeg er nå uke 12, og lurer på om jeg bør kjøpe mer 

Anonymkode: 72b4f...0ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte folat i første trimester. Ellers holder det å ha et fornuftig kosthold. Alle de «gravid vitaminene» osv er bare tull om man spiser sunn mat (kan være mer aktuelt for de som feks ikke får i seg mat). 

Anonymkode: b753c...880

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke ta folat lenger nå. Tok aldri noe multi/gravidvitaminer, det er bare fjas. Jeg sjekker B12, D og jern (alle) ved blodprøver i svangerskap ettersom jeg erfaringsmessig er litt lav der, og tar tilskudd etter behov av de spesifike. 

Anonymkode: a3349...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Tok multivitamin og omega 3 hele svangerskapet etter anbefaling fra jordmor (og folat til ca uke 12).

Anonymkode: b096c...543

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar gravidvitaminer hele svangerskapet. Synes det er en liten investering for å være sikker på at jeg og baby får alt vi trenger😊

Anonymkode: d3a98...6a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar også multivitaminer inkl folat og omega-3 gjennom hele graviditeten. Pga en feil gjort av legen ble det ikke tatt blodprøve for vitaminer/mineraler hos meg i uke 12, bare de andre testene. Så hør hva blodprøven i uke 12 sier. Jeg er førstegangs og trodde alt var ok siden jeg ikke hørte noe, men de hadde glemt å ta prøvene. Fant ut senere at jeg har nesten tomt jernlager, så nå tar jeg det i tillegg.

Anonymkode: a52a7...f36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...