AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Del Skrevet 5. januar 2024 Hei håper det er noen flinke excellere som er våkne her inne🤓 Jeg har laget et regnskapsark i excel med formelen autosum i nederste cellerad under hver måned. Slik at jeg ser totalene på hver av kontoene pr måned. Jeg forsøker å legge inn formel helt nederst i arket for å finne løpende total for hele året, men da må jeg utelukke den siste celleraden per måned, som jo allerede har formelen autosum. Har prøvd å bruke formelen jeg fant på nett =summer(a2:a10,a15:a25) men da får jeg opp feilbeskjeden "prøver du å skrive en formel?". Hvordan kan jeg løse dette, blir snart helt kokt😄 På forhånd takk!! Anonymkode: e620b...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 5. januar 2024 #2 Del Skrevet 5. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hei håper det er noen flinke excellere som er våkne her inne🤓 Jeg har laget et regnskapsark i excel med formelen autosum i nederste cellerad under hver måned. Slik at jeg ser totalene på hver av kontoene pr måned. Jeg forsøker å legge inn formel helt nederst i arket for å finne løpende total for hele året, men da må jeg utelukke den siste celleraden per måned, som jo allerede har formelen autosum. Har prøvd å bruke formelen jeg fant på nett =summer(a2:a10,a15:a25) men da får jeg opp feilbeskjeden "prøver du å skrive en formel?". Hvordan kan jeg løse dette, blir snart helt kokt😄 På forhånd takk!! Anonymkode: e620b...af3 Vanskelig å hjelpe utan å sjå reknearket. Men eg trur ikkje du kan ha komma der. Uansett enklast å bruke formelvelgerfunksjonen og velge celler med musa, ikkje skrive inn formelen manuelt, då blir det fort småfeil😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Del Skrevet 5. januar 2024 Summer del for del. Summer (a1:a7) + summer(a9:a87) osv Anonymkode: fa824...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 Prøv å bytte det kommaet med semikolon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. januar 2024 #5 Del Skrevet 5. januar 2024 Den veiledningen du har funnet passer muligens på engelskspråklig Excel, men ikke på norsk. Det du må gjøre er å skille "gruppene" dine med semikolon istedenfor kolon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Del Skrevet 5. januar 2024 Feilen var visst at jeg skrev formelen selv og ikke trykte på "autosummer" knappen..🤔 Det var visst ikke lov. Funket å skille gruppene med semikolon og bruke musen til å merke cellene nedover🙌 Tusen takk for hjelpen!! Nå kan jeg sove rolig i natt😄🙏🙏 Anonymkode: e620b...af3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå