Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør for vedkommende, da hun er sta og egen. Vil ikke dra til legevakt før hun evt blir dårlig i morgen.

Fikk ikke mensen som forventet for noen dager siden. Fikk smerter nedenfor litt på en side, i dag, kjennes mest når hoster eller bøyer seg.

Har vært i urven form noen dager.

Hun er sterilisert og bruker hormonspiral, så kan ikke bli gravid. Bor 1 time unna apotek som er åpent i morgen. Jeg jobber medleverturnus og kommer ikke hjem før mandag. 

Andre som har opplevd dette?

Anonymkode: f1bd4...5d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du på - «før hun evt blir dårlig i morgen»? Jeg antar hun er såpass i form at hun vurderer at det ikke er så vondt?

Anonymkode: 9b164...b87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du på - «før hun evt blir dårlig i morgen»? Jeg antar hun er såpass i form at hun vurderer at det ikke er så vondt?

Tror det var nokså vondt av og til, når hun bøyer seg. Men at d ikke var vondt når sitter. Jeg fikk av en eller annen grunn sånn flashbacks fra når hun var gravid sist når jeg var hjemme for 2 dager siden. Med tanke på urven form.

Jeg vet ikke helt hva hun mente med dårlig i morgen. Rekner med hun tror det går over til da 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det var nokså vondt av og til, når hun bøyer seg. Men at d ikke var vondt når sitter. Jeg fikk av en eller annen grunn sånn flashbacks fra når hun var gravid sist når jeg var hjemme for 2 dager siden. Med tanke på urven form.

Jeg vet ikke helt hva hun mente med dårlig i morgen. Rekner med hun tror det går over til da 

Jeg tenker det er ikke så mye å gjøre med det hvis vedkommende ikke vurderer det til å være kritisk. Man får ikke gjort noe med det heller, annet enn å se det an. Jeg er litt usikker på hvordan du mener det er graviditet utenfor livmoren hvis vedkommende er sterilisert? Eller mener du de mangler egglederne? Tenker det man kan gjøre er å følge med og ringe legevakten hvis det forverrer seg, men en graviditet utenfor livmoren er stort sett ikke «litt vondt når jeg bøyer meg». Jeg tror også ikke legevakten tar deg imot ved slike tilfeller, hvor det er ikke helt tydelig smerter engang, men det er jo lov å råde til å ringe og høre for å få råd hvis personen er bekymret. Men per nå, virker det jo som om det er greit uten særlig smerter , bare at du er veldig bekymret? 

Skrevet

Sterilisert og spiral?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Topsi said:

Sterilisert og spiral?

Jeg skjønner ikke helt tråden, mest sannsynlig for den er skrevet av en tredjepart. Når man er sterilisert, så fjernes egglederene slik at egg ikke kan bli befruktet. Så hvordan er man blitt gravid?… Eller kun en eggleder fjernet for det har vært en graviditet utenfor livmoren, og man har den andre i behold? Tenker uansett at man klarer fint selv å vurdere om man trenger helsehjelp eller ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...