AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Hei! Jeg eier et hus som jeg holder på å selge, det er ikke solgt etter noen mnd og virker ikke som det blir solgt med det første, verdens dårligste tidspunkt å selge på nå! Men hvertfall, jeg tenker på å leie ut dette huset nå for å få inn noe av summen som jeg må betale for å eie det. Har allerede kjøpt nytt hus og det er dyrt å sitte med begge husene nå, spesielt nå med den sinnsyke renta. Spørsmålet mitt er hvordan det blir i forhold til uføretrygd å leie ut det ene huset mitt, vil den leieinntekten regnes som vanlig inntekt og gjøre at jeg mister deler av min uføretrygd? Vet jeg må skatte 22 prosent av leieinntekten. Jeg håper noen vet og kan svare meg. På forhånd tusen takk! Anonymkode: bf073...5cf
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Leieinntekter er finansinntekter og ikke vanlig inntekt. Anonymkode: a649f...f6e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Er banken involvert med lån? Du må avklare med banken at du kan sitte på og leie ut. Anonymkode: d4d29...712 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Tviler sterkt på at banken din godtar utleie i en salgsprosess. Anonymkode: 14793...6d4
Schmuhu Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg eier et hus som jeg holder på å selge, det er ikke solgt etter noen mnd og virker ikke som det blir solgt med det første, verdens dårligste tidspunkt å selge på nå! Tidspunktet for salg er faktisk bra med tanke på at mange selgere holder tilbake objektene sine og med tanke på at mange kjøpere leter etter gode tilbud og bruker tid på å finne de. Om du ikke får solgt, så er du for dyrt. Jeg foreslår konkret at du regner på din alternativkostnad (https://snl.no/alternativkostnad) når det gjelder å vente med salg vs. å gå betydelig ned i pris. Schmuhju
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er banken involvert med lån? Du må avklare med banken at du kan sitte på og leie ut. Anonymkode: d4d29...712 Det skal ikke være noe problem, vet mange leier ut bolig de ikke får solgt. Men skal selvfølgelig forhøre meg for å være på den sikre siden Anonymkode: bf073...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå