Gå til innhold

Katte pass. Hva er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 innekatter på 2 år. Vi bor i et stort hus med 3 etg. Nå skal vi for første gang bort hele storfamilien i ca 17 dager. Men er veldig usikker med pass. Sett på katte hotell,men der syns jeg de har så små bur😥 Andre er at noen kommer innom en gang i døgnet og gir de fersk vann,tømmer doene og fyller på mat. (de er Britisk korthår så de vil ikke kose folk) Men da er de alene nesten hele tiden😥

Hva hadde dere valgt? 

Anonymkode: 8ffc8...9d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men vet hva kattepass er. Eventuelt kattepiss.

Anonymkode: 015d6...88e

Skrevet

Jeg tror at de kun er i de burene på natten og så går de fritt rundt og leker / utegård om dagen. Det er slik iallefall slik på de som jeg følger på FB og ser stadig innlegg. Syns d ser veldig greit ut. Så har de sin egen hule dersom de ønsker å være for seg selv. Tror jeg hadde valgt det, syns 17 dager er lenge for de med kun tilsyn/mating.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut andre kattehotell?
Nå bor jeg riktignok i Sverige, og der jeg har mine har de eget «rom» som de er i på natta, egen utgang til inngjerdet uteområde for katter som liker en tur ut. De er også ute av «rommet» sitt på dagtid. Det er også webkamera i hvert rom, sånn at eier kan sjekke katten om en vil det. Finnes ikke noe lignende hotell nær der dere bor? 

Ellers så får dere spørre noen venner om de har mulighet til å sjekke de to ganger i døgnet? Gi de mat, drikke og tømme kassene.

Anonymkode: 43aca...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt at de er hjemme og får tilsyn en gang i døgnet. Hvis du har mulighet til å la noen bo i huset med dem, er jo det enda bedre. Vi har løst det med en student (barn av venner) som har satt pris på å ha bedre plass, hage etc.

Anonymkode: fb1f1...cfc

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville valgt at de er hjemme og får tilsyn en gang i døgnet. Hvis du har mulighet til å la noen bo i huset med dem, er jo det enda bedre. Vi har løst det med en student (barn av venner) som har satt pris på å ha bedre plass, hage etc.

Anonymkode: fb1f1...cfc

Samme her. 

Hadde katten min på kattehotell en gang og gjør det ikke igjen. Ingenting galt med stedet, men det passet ikke for katten min. 

Anonymkode: a7040...0af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tilsyn 2 ganger i døgnet 😊

Anonymkode: 0804d...a3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tilsyn 2 ganger i døgnet 😊

Anonymkode: 0804d...a3b

Ts her

Min datter har venninde som kan komme innom å være her noen timer hver dag evnt

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Katte pass strenger du hvis du skal til utlandet.

Anonymkode: 023ab...113

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Syns det høres bedre ut. Da slipper de stresset med å bo et annet sted. Og siden de er 3 stk så har de jo selskap av hverandre 😊

Anonymkode: caac2...064

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Katte pass strenger du hvis du skal til utlandet.

Anonymkode: 023ab...113

Ironien

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Kanskje hun kan overnatte 1-2 netter underveis også? Eventuelt sammen med en annen? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet for å ha noen boende hos deg? Har flere bekjente som låner ut leiligheten gratis til dyrevenner når de selv er utenlands i flere uker. 

Anonymkode: 10454...ba3

AnonymBruker
Skrevet
mefe skrev (1 time siden):

Jeg tror at de kun er i de burene på natten og så går de fritt rundt og leker / utegård om dagen. Det er slik iallefall slik på de som jeg følger på FB og ser stadig innlegg. Syns d ser veldig greit ut. Så har de sin egen hule dersom de ønsker å være for seg selv. Tror jeg hadde valgt det, syns 17 dager er lenge for de med kun tilsyn/mating.

Slipper de fremmede katter sammen? Katter og hunder er svært ulike når det gjelder å leke med ukjente dyr... Hadde aldri hatt kattene mine på et sånt sted. Her har vi kattevakt hjemme. Enten så bor noen her, eller de har tilsyn to ganger daglig. 

Anonymkode: 46167...a55

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier kattepass 4 uker hver sommer som er innom hver dag. Men, vi har utekatt som kan gå inn og ut.

Anonymkode: 68f99...512

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt å ha de hjemme. Mine katter liker ikke å kjøre bil, og ville blitt veldig stresset av å være på kattehotell. Kjenne lukten av fremmede folk og andre katter, høre mjauingen fra andre.. Det kan jo være okey for en del katter så klart, vet jo ikke hva dine føler rundt dette. Men sånn generelt så tror jeg katter har best av å få være hjemme. 17 dager er lenge da.. Du har ingen som du stoler på og som du kan overtale til å bo i huset, i det minste noen av de dagene, og som kattene kan tilvennes litt før dere reiser?

Anonymkode: 5d505...154

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her

Høres bra ut. 

Anonymkode: 5d505...154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...