Gå til innhold

En ting som er bra med kulden er at det er mye sol. Dagslys er bra for humøret. Kom dere ut i morgen folkens!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ihvertfall være ute i minst 30 minutter når det er midt på dagen. Har ikke vært bortskjemt Med sol og dagslys akkurat. 

Anonymkode: ee349...91a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sol? Her er det ikke sol på ennå noen uker...

Anonymkode: 552cd...33c

• Liker 4
Skrevet

Skal sitte inne i varmen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lungene mine liker ikke kald luft, så jeg blir inne til gradestokken kryper over -6.

Jeg gleder meg til det blir overskyet så jeg kan komme meg ut og få litt dagslys!

(Ja, jeg holder på å gå på veggen her inne)

Anonymkode: 66655...5b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er dette alt annet enn bra! Dårlig pust og smerter i kroppen pga kulden. Kvinne i 40-årene, sliter med jobb, barn og hund :(  

Anonymkode: c6468...78e

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er virkelig motsatt av de fleste. Personlig blir jeg mer pigg av dette kaldet fine været. Oppnår bedre tider på gåturer,føler meg friskere og raskere. 

Liker jeg kaldt vær ? Så absolutt ikke. Men som en motsetning til de som sier de ikke tåler det for lungene,så er jeg motsatt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sol? Her er det ikke sol på ennå noen uker...

Anonymkode: 552cd...33c

Snakker om måneder før det er mer sol en 2 min på en kirketrapp på disse breddegradene. Mars/April, kanskje.

Anonymkode: 42278...29d

AnonymBruker
Skrevet

Sorry har astma og sliter med å puste i kulden. Men det er veldig flott når det er 30 blå og blå himmel da. 

Anonymkode: 0ab47...34c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg skal ihvertfall være ute i minst 30 minutter når det er midt på dagen. Har ikke vært bortskjemt Med sol og dagslys akkurat. 

Anonymkode: ee349...91a

Samme her! Var i sola i 3 kvarter i dag, og skal jammen ut i morgen også :)

Anonymkode: e91b6...007

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk tur på 2 timer i dag. Varme klær på, bra helse så er det ikke noe problem å være ute. Men nå skal være temmelig dårlig vær før vi ikke går en tur, men ikke alltid vi får gått i dagslys på denne tiden av året. Og vi går heller ikke 2 timer hver dag, men 30-45 minutter blir det i tillegg til det vi går til og fra jobben.

Anonymkode: 29966...74f

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (9 minutter siden):

Jeg er virkelig motsatt av de fleste. Personlig blir jeg mer pigg av dette kaldet fine været. Oppnår bedre tider på gåturer,føler meg friskere og raskere. 

Liker jeg kaldt vær ? Så absolutt ikke. Men som en motsetning til de som sier de ikke tåler det for lungene,så er jeg motsatt. 

Heldiggrisen 🥳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi gikk tur på 2 timer i dag. Varme klær på, bra helse så er det ikke noe problem å være ute. Men nå skal være temmelig dårlig vær før vi ikke går en tur, men ikke alltid vi får gått i dagslys på denne tiden av året. Og vi går heller ikke 2 timer hver dag, men 30-45 minutter blir det i tillegg til det vi går til og fra jobben.

Har også bra helse, men takler kulde dårlig. Ellers er jeg ute hele året slik du beskriver. De er kun den ekstreme kulden min kropp ikke trivdes i. 

AnonymBruker
Skrevet

Ellers takk! Jeg har ikke tenkt å være ute så mye som et sekund, før jeg skal på jobb på mandag. Det gjør fysisk vondt å være ute nå. Temperaturen er en ting, men vinden, den kjennes ut som den er i stand til å drepe deg.

Anonymkode: 5884c...3d9

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (31 minutter siden):

Samme her. Føler meg også bedre og friskere på denne tiden av året og sover med vinduet litt åpent om natten. Tåler ikke sommer og varme, blir helt utslitt av det. 

Anonymkode: 1dd0e...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Dagslys er nå så, men når det er rundt -10 blir jeg bare stiv i kroppen, det stikker i ansiktet, og der jeg allerede ikke fryser er jeg bare redd for å begynne å fryse.

Er ute og får dagslys i forbindelse med jobb, og synes det er en fryd å endelig få være inne i sånn temp når det er helg. 

Anonymkode: 7e091...fa9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har også bra helse, men takler kulde dårlig. Ellers er jeg ute hele året slik du beskriver. De er kun den ekstreme kulden min kropp ikke trivdes i. 

Nei, da er det bedre å droppe det når en ikke takler kulda.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tåler ikke sommer og varme, blir helt utslitt av det. 

Der sa du det, bare at for meg gjelder dette for kulde og vinter. Jeg blir utslitt av det. Har ikke mørketidsdepresjon, i alle fall ikke på høsten og i førjulstida. Men har vinterdepresjon, og blir så sliten av kuldegrader, snø, blankis, stiv hud osv.

Trøndelag får varmegrader til uka, og det skal bli en lettelse.

Anonymkode: 7e091...fa9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk 🥶🥶🥶

Anonymkode: c6c4e...e2c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

SÅ mange pingler samla på et sted ! For de som ikke har astma eller reumatiske plager som gjør at det er umulig å være ute i kulda er det bare å kle seg. Dobbelt ull og en varmedress, god varm lue og skikkelige votter, tjukke sokker og store varme sko ; ingen tar skade da! Trenger ikke være timesvis, en halvtime er nok til at du føler deg bra. OG så godt kakaoen smaker når man kommer inn da! :)

Anonymkode: 27c35...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å få dagslys når det er mørketid dessverre. 

Anonymkode: 395bd...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...