AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg spiller fotball og går på ski innimellom, men da blir jeg støl i flere dager etterpå. Er dette noe som til vanlig går over hvis man trener flere dager i uka? At det ikke blir så vondt og langvarig? Innimellom vil da si en gang hver andre mnd😅 Anonymkode: 13360...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spiller fotball og går på ski innimellom, men da blir jeg støl i flere dager etterpå. Er dette noe som til vanlig går over hvis man trener flere dager i uka? At det ikke blir så vondt og langvarig? Innimellom vil da si en gang hver andre mnd😅 Anonymkode: 13360...fd9 Ja! Anonymkode: 161dc...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja! Anonymkode: 161dc...5bf Takk, da håper jeg ingen svarer nei! 😅 trenger motivasjon, og tanken på at jeg ikke skal være støl i flere dager etter trening gir meg håp 😄🤩 Anonymkode: 13360...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 Det er bare er tegn på at du bruker andre muskler når du går på ski kontra fotballtrening. Veldig god kombinasjon , og det er bare gangsperre du kjenner. Det går over, og resultatet er at du blir bedre trent Anonymkode: 65ad5...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Del Skrevet 6. januar 2024 Dette vil gå over så fort du kommer inn i en god trenings rutine der du trener jevnlig (2-3 ggr uken). Går gjerne noen uker før stølheten og vondtene går over. Men den kommer fort tilbake hvis du tar for lang pause fra treningen dessverre. Iallfall etter min erfaring 😊 Anonymkode: 6e6e4...b2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Del Skrevet 6. januar 2024 Hvis du tøyer etter trening kan du redusere stølheten. Har trent i over 10 år og blir fremdeles støl til tider. Noen ganger vondt for å gå. Men jeg er i 50 årene så ting tar tid. Anonymkode: 3311f...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #7 Del Skrevet 6. januar 2024 Takker for alle svar! Har prøvd å tøye, spesielt etter fotballtrening, men syns ikke det hjelper... Kanskje jeg ikke gjør det riktig. Anonymkode: 13360...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Del Skrevet 6. januar 2024 Jeg trener flere ganger i uka og blir fortsatt støl. Ikke hver gang, men ofte. Men prøver å øke vekter jevnlig og varierer i øvelser, så mulig det er derfor. Selvfølgelig ekstra støl hvis det er en stund siden jeg har trena. Søstra mi er akkurat lik, så kanskje vi bare er sånn. Men vil tro det blir bedre hvis du øker hyppigheten. Anonymkode: 01860...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Del Skrevet 6. januar 2024 Hvis du trener en gang annenhver måned er det ikke rart du blir støl. Anonymkode: 59f81...cbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Del Skrevet 6. januar 2024 Ja, når man trener hyppig tolererer muskulaturen det bedre. Med det sagt kan man fint få skikkelig gangsperr om man f.eks trener alternativt selv om man er godt trent. Kulde og stress kan og gjøre vondt verre. Anonymkode: a3f38...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Del Skrevet 6. januar 2024 Du utsetter nå musklene for ekstrem belastning en sjelden gang. Selvfølgelig vil det bli bedre om du belaster musklene jevnere, både i intensitet og i hyppighet. Nå gir du musklene dine absolutt ingen mulighet til å forberede seg på belastningen, og du gir dem ett "sjokk" hver gang. Klart de også protesterer da. Jeg blir støl om jeg gjør uvante bevegelser. Jeg blir støl hver eneste vinter etter første snømåkkingen. I februar når kroppen er godt vant til snømåking kan jeg måkke hver eneste dag, og blir knapt sliten og aldri støl. Jeg trener styrke 2-5 dager i uken uten å bli støl, jeg løper lett 5-7 km uten å bli støl. Anonymkode: bb464...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Del Skrevet 6. januar 2024 Stemmer i det de andre her sier, den eneste grunnen til at du blir så fryktelig støl er fordi du gjør det for sjeldent. Gjør det oftere, så vil du slippe det. Anonymkode: d9f0e...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 6. januar 2024 #13 Del Skrevet 6. januar 2024 Derfor man starte med lavt volum, og noen økter med holde kraftig igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Del Skrevet 6. januar 2024 Det går over, men du må trene jevnlig (noen ganger i uka). Tøying hjelper ikke. Anonymkode: 468f7...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #15 Del Skrevet 6. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Takker for alle svar! Har prøvd å tøye, spesielt etter fotballtrening, men syns ikke det hjelper... Kanskje jeg ikke gjør det riktig. Anonymkode: 13360...fd9 Neida, tøying hjelper ikke mot stølhet. Anonymkode: 8fcb6...e1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #16 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg trener 3-4-5 dager i uken og blir normalt aldri støl. Kun den første gangen jeg gjør noe nytt evnt. Anonymkode: 12e1f...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #17 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 19.10): Neida, tøying hjelper ikke mot stølhet. Anonymkode: 8fcb6...e1b Dette, av og til kan det til og med gjøre det verre fordi man strekker muskler som allerede har fått bank av trening. Anonymkode: 89e88...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 12. januar 2024 #18 Del Skrevet 12. januar 2024 Ny belastning =støl. Det vil si at regelmessig trening gjør deg mindre støl. Men med en gang du øker belastning, blir du støl igjen. Det er en evig syklus, men du blir ikke klarer-ikke-å-gå-støl da. Cluet er å gå mer jevnlig på ski. Tøying hjelper ikke en dritt på stølhet, men å gå deg en rask tur, hjelper etter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 12. januar 2024 #19 Del Skrevet 12. januar 2024 Prøv så får du svaret rimelig raskt:) se også på hvile og kosthold om du avviker fra normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå