AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Jeg ser etter en brukt Leaf til poden. Sørlandet bruktbil er ganske nærme meg, men de sier ingenting om batteritilstand og har ikke en gang bilde av det med bilene sine, som denne. Da gidder jeg da ikke å ringe en gang hvis de ikke kan publisere den mest opplagte infoen! Og så har du private selgere som tar med all info som denne, men den er selvsagt for langt unna. Kunne tenkt meg tilsvarende bil mer lokalt. Men han siste tar også med en oversikt som viser at bilen er kjøpt for 65000 for fem år siden, og lagt ut for 48000 nå. Det er bare litt over 2000 kr i verditap per år. Kan det være riktig? Vår Outlander har tapt minst 20000 kr per år, Golfen enda mer. Skulle vi ha kjøpt elbil tidligere, virker det som? Anonymkode: 00ebc...6ce
Silvia515 Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Du kan ikke bruke en eneste annonse fra bransjen som referanse på hele bilmarkedet. Nissan Leaf er populære i den laveste prisklassen av flere årsaker. Svært mange er eksportert til Ukraina. Mitsubishi Outlander har tapt seg uvanlig mye til å være en SUV. Tilsvarende CR-V, CX-5 og RAV4 holder seg veldig mye bedre. Hvorfor vet jeg ikke. Hilsen tidligere bilselger 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Naboen min solgte sin liv 11 000 dyrere enn han kjøpte den ny 6 år tidligere, men den var lite kjørt av ham, han var mye hjemme og bilen hadde bare gått ca 50.000 totalt de 6 årene, men likevel. Anonymkode: d7d8f...777 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Hva med en sånn da?: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334293445 Ny lader koster noen tusenlapper. Må bare få den hjem. Er det noen som har prøvd? Anonymkode: 00ebc...6ce
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med en sånn da?: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334293445 Ny lader koster noen tusenlapper. Må bare få den hjem. Er det noen som har prøvd? Anonymkode: 00ebc...6ce Verre er det at det nevnes rust... Anonymkode: d7d8f...777 1
Lunda Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva med en sånn da?: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334293445 Ny lader koster noen tusenlapper. Må bare få den hjem. Er det noen som har prøvd? Anonymkode: 00ebc...6ce Høres bra ut, men alltid ta NAF test når man kjøper en bruktbil, samt sjekk for heftelser på bilen. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Verre er det at det nevnes rust... Anonymkode: d7d8f...777 Men alle disse ruster jo. Igjen er jeg gørrfrustrert over manglende info...ja, ombordladeren er ødelagt - men hvor lenge har den vært det? Hva er batteritilstanden? Bilen er gått så lite, så skulle tro den har et supert batteri. Anonymkode: 00ebc...6ce
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 18.30): Sørlandet bruktbil er ganske nærme meg, men de sier ingenting om batteritilstand og har ikke en gang bilde av det med bilene sine, som denne. Da gidder jeg da ikke å ringe en gang hvis de ikke kan publisere den mest opplagte infoen! Send de en kjapp medling og be de sende bilde av instrumenpanelet når bilen er påslått. At de faktisk ikke gjør det i utgangspunktet er igrunn et 🚩da det avslører mye om batteriet. Til denne prisen bør den ha mistet maks en strek, aller helst ingen, men tipper den har mistet to siden bilde mangler. AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 18.30): private selgere som tar med all info som denne, men den er selvsagt for langt unna. Batteriet høres bra ut, men det har mistet 2 streker, da har den ikke mange mil kjøring igjen. Jag hadde en nesten lik, like gammel og utrolig godt behandlet batteri, som hadde mistet 1 strek. Den hadde kun 11 mil fulladet, med to tapte streker tipper jeg den har 9 mil maks. Den kanalrusten var dessutten utrolig stygg. Eldre Leafe er utrolig ettertraktet, min ble solgt på 3 minutter. At de har ligget ute i 2 og nesten 1 uke er i seg selv et dårlig tegn. Anonymkode: 4af65...0d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Det var godt analysert, full-info-duden skriver selv at bilen har 9 mil igjen. Jeg ringte han og han fikk umiddelbart noen ukrainske bud som han er avventende til. Den er likevel rimelig priset pga rust og slikt sammenlignet med andre biler. Forhandleren som ikke opplyser om noe som helst, egentlig, har jeg ikke snakket med. Men jeg fant også denne direkte fantastiske annonsen, særlig mtp. bilens pris, inkl. video: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=335512891 Dessverre er batteriet dårlig. Hva fikk du for din og når solgte du den? Anonymkode: 00ebc...6ce
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 18.30): Jeg ser etter en brukt Leaf til poden. Sørlandet bruktbil er ganske nærme meg, men de sier ingenting om batteritilstand og har ikke en gang bilde av det med bilene sine, som denne. Da gidder jeg da ikke å ringe en gang hvis de ikke kan publisere den mest opplagte infoen! Og så har du private selgere som tar med all info som denne, men den er selvsagt for langt unna. Kunne tenkt meg tilsvarende bil mer lokalt. Men han siste tar også med en oversikt som viser at bilen er kjøpt for 65000 for fem år siden, og lagt ut for 48000 nå. Det er bare litt over 2000 kr i verditap per år. Kan det være riktig? Vår Outlander har tapt minst 20000 kr per år, Golfen enda mer. Skulle vi ha kjøpt elbil tidligere, virker det som? Anonymkode: 00ebc...6ce Angående verditap så er det størst i starten, også stabiliserer det seg, og da taper den seg ikke så veldig mye i året. En Leaf er i tillegg en populær «billig elbil», og det påvirker selvsagt. Anonymkode: 30891...cae 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var godt analysert, full-info-duden skriver selv at bilen har 9 mil igjen. Jeg ringte han og han fikk umiddelbart noen ukrainske bud som han er avventende til. Den er likevel rimelig priset pga rust og slikt sammenlignet med andre biler. Forhandleren som ikke opplyser om noe som helst, egentlig, har jeg ikke snakket med. Men jeg fant også denne direkte fantastiske annonsen, særlig mtp. bilens pris, inkl. video: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=335512891 Dessverre er batteriet dårlig. Hva fikk du for din og når solgte du den? Anonymkode: 00ebc...6ce Den hadde jeg aldri kjøpt uansett. Bjørn Nyland herjer mega med bilene sine, så det er en grunn til at den er så rimelig. Bare det at han har klart å miste 4 streker viser at den har vært kjørt hardt og vært mye hurtig-ladet. Anonymkode: 4af65...0d3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den hadde jeg aldri kjøpt uansett. Bjørn Nyland herjer mega med bilene sine, så det er en grunn til at den er så rimelig. Bare det at han har klart å miste 4 streker viser at den har vært kjørt hardt og vært mye hurtig-ladet. Anonymkode: 4af65...0d3 Hvem er Bjørn Nyland og hvordan vet du at det er hans bil? Ble litt forvirra av denne kommentaren. Anonymkode: 00ebc...6ce
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er Bjørn Nyland og hvordan vet du at det er hans bil? Ble litt forvirra av denne kommentaren. Anonymkode: 00ebc...6ce At den har vært eid av Bjørn Nyland står i annonsen. Bjørn er bedre kjent som Tesla-Bjørn. Han har blitt kjent for å utføre alle mulige tester en kan være nysgjerrig på med elbiler, men aller mest Tesla. Han promoterte Tesla så mye over hele verden at han fikk en X i gave av Musk da den ble lansert. Testene har ikke alltid vært til bilenes beste, for å si det mildt. Er bare å google TeslaBjørn. Anonymkode: 4af65...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvem er Bjørn Nyland og hvordan vet du at det er hans bil? Ble litt forvirra av denne kommentaren. Anonymkode: 00ebc...6ce AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At den har vært eid av Bjørn Nyland står i annonsen. Bjørn er bedre kjent som Tesla-Bjørn. Han har blitt kjent for å utføre alle mulige tester en kan være nysgjerrig på med elbiler, men aller mest Tesla. Han promoterte Tesla så mye over hele verden at han fikk en X i gave av Musk da den ble lansert. Testene har ikke alltid vært til bilenes beste, for å si det mildt. Er bare å google TeslaBjørn. Anonymkode: 4af65...0d3 Her har du en av mange videoer med den bilen i annonsen. Anonymkode: 4af65...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her har du en av mange videoer med den bilen i annonsen. Anonymkode: 4af65...0d3 Hvordan klarte jeg å overse dette... Takk! Artig video, men så hardt på batteriet, jøss. Anonymkode: 00ebc...6ce
Pelle1358 Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 Bjørn Nyland eide bilen bare i 6 mnd. Før det var det forhandleren som eide den. Så å late som den er brukt mye av Bjørn Nyland er ikke riktig..
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 Pelle1358 skrev (9 timer siden): Bjørn Nyland eide bilen bare i 6 mnd. Før det var det forhandleren som eide den. Så å late som den er brukt mye av Bjørn Nyland er ikke riktig.. 6mnd er lenge i Tesla-Bjørn verden. Anonymkode: 4af65...0d3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 Nå skal jeg uansett ikke ha den. Synes også at komboen lyst interiør med svarte seter er meget underlig. Anonymkode: 00ebc...6ce
Pelle1358 Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 Nyland var forøvrig ærlig i sin test av bilen: Shitty range and shitty charging speed! Løp og kjøp!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 Pelle1358 skrev (20 minutter siden): Nyland var forøvrig ærlig i sin test av bilen: Shitty range and shitty charging speed! Løp og kjøp! På Leafen? Ja dette er ikke den bilens sterkeste sider, men den har mye annet bra. Eldre Leaf er ikke en bil for de som kjører mye langt, men det er en knallgod bil til småkjøring. Anonymkode: 4af65...0d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå