Gå til innhold

Forslag til jobber jeg kan utføre hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne starte et AS der jeg kan jobbe hjemmefra. Syntes det er vanskelig å finne ut hva det kan være. Jeg er ufør men har så lyst til å prøve meg ut. Så lenge det kan generere noen få tusen ekstra pr mnd så er jeg fornøyd inntil videre :D 

Noen som har noen forslag? Har ingen relevant utdanning.

Anonymkode: 45639...9aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

OnlyFans eller ta masse sånne spørreundersøkelser. Er du flink med språk kan du bli oversetter av tekst eller teksting av tv/film med relativt dårlig lønn. 

Anonymkode: 5e1ed...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Kva interesser har du, TS? :)

Anonymkode: df64b...236

Skrevet

Eneste som betaler bra er OnlyFans. Men da skal du se bra ut,og være villig til å ofre privatlivet ditt. 

Sexchat

Spørreundersøkelser

Online tjenester som oversetting av alt mellom himmel og jord. 

Alle er ting som gir SVÆRT dårlige lønnsforhold. Du skal holde på MYE for å tjene noe gode penger her.

Det er også dørgende kjedelig arbeid. Motiverende kun første uka.

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å være så dramatisk som only fans eller så kjedelig som spørreundersøkelse.

Hva med oversetting, om du har flere språk? Bygge på interesser? Treningsgrupper kan holdes hjemmefra via onlinetrening, photografering for å selge i database, Instagram konto for sponsorer og reklameinntekter?

kanskje tilegne deg ny kompetanse f.eks bygge nettsider for andre, finne produkter som du kan selge via nettbutikk? 

Anonymkode: 0fea6...ba1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du noe?

Er du god til å lære bort - leksehjelp.

Kjenner noen som tjener en god slant på små reparasjoner av klær. Bytte glidelås, legge opp bukse, sy i knapper, fikse småhull og slikt.

Anonymkode: da978...5f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke kan noe, anbefaler jeg deg å lære deg noe. Ikke noe MBA😝men noe kurs? feks wordpress? lage nettsider til bedrifter, blogg etc? Skal ikke komme ned anbfaling om redesign av møbler, da det krever en noenlunde grei kropp å frakte på tunge ting(med mindre man aksepterer å gå i minus fordi man må leie hjelp).

Anonymkode: 15051...11c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ufattelig hvor gjentagende svarene er i slike tråder😂😂😂

Anonymkode: 8405e...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går mest i OF og sexchat😝

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre realistisk. Uføretrygdede folk uten utdanning forventer at et nettforum skal trylle frem en jobbmulighet man ikke har hørt om før som betaler godt. Glem det.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil gjerne starte et AS der jeg kan jobbe hjemmefra. Syntes det er vanskelig å finne ut hva det kan være. Jeg er ufør men har så lyst til å prøve meg ut. Så lenge det kan generere noen få tusen ekstra pr mnd så er jeg fornøyd inntil videre :D 

Noen som har noen forslag? Har ingen relevant utdanning.

Anonymkode: 45639...9aa

Er du sosial av deg og har plass, hva med å leie ut et rom via airbnb. Det var jo sånn airbnb begynte så vidt jeg skjønner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du starte et AS? Og hvordan vil opprettelse av et AS eller ENK påvirke ytelsene du får fra samfunnet?

Du starter litt i feil ende her tror jeg...

Du har ingen relevant utdanning, fair nok. Men du har kanskje noe du interesserer deg for som kan være nyttig å bygge videre på? Skal en starte med noe helt fra scratch bør det være noe du kan engasjere deg i og brenne litt for.

Glad i dyr? Hundelufter.

Kjøp og salg på Finn? Fordrer at du a) Har nisjekunnskap på et eller annet felt. Vintage klær, spesielt nipps, utstyr innen et spesielt område, smykker og bijouteri, retro eller andre samleobjekter etc etc. Du må vite hva som er attraktivt, kunne skille skitt og kanel, og du må opparbeide deg kunnskap rundt realistiske priser. b) Har tilgang på varer, og det hjelper sikkert veldig hvis du bor slik til at du har en bruktbutikk eller tre i nærheten.

Glad i i bake, og flink til det? Det er et marked for hjemmebakte fine og gode kaker de fleste steder.

Som en over nevnte: Er du god til å sy så er det absolutt noen kroner å tjene på dette.

Du behøver ikke surre det til med noe selskap for å teste ut ut ting som dette.

Anonymkode: c6d65...9c2

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det store spørsmålet er jo om det er noe du kan? Å klare å tjene litt ekstra uten noen spesielle ferdigheter er sjelden, ellers hadde alle gjort det.

Anonymkode: d7016...669

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

OnlyFans eller ta masse sånne spørreundersøkelser. Er du flink med språk kan du bli oversetter av tekst eller teksting av tv/film med relativt dårlig lønn. 

For å jobbe med teksting  av tv-program og film trenger man opplæring og dyrt utstyr. 

Anonymkode: 01c5d...6fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Programmering! Alle kan lære seg å kode, der er gøy og du kan potensielt kjenne noen kroner. Ikke over natta selvsagt, men du kan begynne med noen egne prosjekter og se om du finner jobber på f.eks UpWork etterhvert som du bli god.

Anonymkode: 8cf9c...4ea

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager vil du starte et AS? Og hvordan vil opprettelse av et AS eller ENK påvirke ytelsene du får fra samfunnet?

Du starter litt i feil ende her tror jeg...

Du har ingen relevant utdanning, fair nok. Men du har kanskje noe du interesserer deg for som kan være nyttig å bygge videre på? Skal en starte med noe helt fra scratch bør det være noe du kan engasjere deg i og brenne litt for.

Glad i dyr? Hundelufter.

Kjøp og salg på Finn? Fordrer at du a) Har nisjekunnskap på et eller annet felt. Vintage klær, spesielt nipps, utstyr innen et spesielt område, smykker og bijouteri, retro eller andre samleobjekter etc etc. Du må vite hva som er attraktivt, kunne skille skitt og kanel, og du må opparbeide deg kunnskap rundt realistiske priser. b) Har tilgang på varer, og det hjelper sikkert veldig hvis du bor slik til at du har en bruktbutikk eller tre i nærheten.

Glad i i bake, og flink til det? Det er et marked for hjemmebakte fine og gode kaker de fleste steder.

Som en over nevnte: Er du god til å sy så er det absolutt noen kroner å tjene på dette.

Du behøver ikke surre det til med noe selskap for å teste ut ut ting som dette.

Tipper at man går i minus hvis man skal prøve å selge hjemmebakst. Hvor mye er folk villig til å betale? 

AnonymBruker
Skrevet

Programmering! Alle kan lære seg å kode, der er gøy og du kan potensielt kjenne noen kroner. Ikke over natta selvsagt, men du kan begynne med noen egne prosjekter og se om du finner jobber på f.eks UpWork etterhvert som du bli god.

Anonymkode: 8cf9c...4ea

Ikke alle😆Jeg er digital analfabet😭(Ikke ts)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper at man går i minus hvis man skal prøve å selge hjemmebakst. Hvor mye er folk villig til å betale? 

Kan godt hende du har rett, det er lett å lure seg selv. I denne casen må man selvsagt gjøre en kostnadskalkyle på varianter av div standard kaker, ha en håndfull basiskaker, ta i betraktning tid og ressurser som går med til å skaffe råvarer, skaffe seg oversikt over konkurransesituasjonen inkl prisnivå lokalt og generelt. SÅ kan man vurdere om dette er noe å tjene litt penger på. Sånn jeg ser det er det bedre å tjene et par hundrelapper netto på et par timer enn å sitte og glo på TV – hvis man virkelig trenger pengene. Og igjen: man må være litt over snittet god til å bake... 😉

AnonymBruker
Skrevet

Oversettelser trenger ikke å være dårlig betalt, men i starten kan det gå litt trått. Med erfaring kommer inntekt. Jeg har oversatt en del, men skriver også en del selv. Men jeg har et enk, ikke as. Jeg jobber hovedsaklig for svenske selskaper.

Der er også mulig å gjøre andre skrivejobber, som å legge til tekst på tale. Om man er effektiv kan det bli litt i lengden. Men freelance kan gi mange muligheter.

Anonymkode: e33a3...971

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mor og en venninne som tjener noen tusen i mnd på å strikke på bestilling. Venninnen min jobber i kommunen og mamma er pensjonert.

Anonymkode: 21ea0...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...