Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble du strippet? Anbefales det? Hadde det effekt? Virker jo som det er sykt vondt🤯

Har termin imårra og vurderer å bestille time hos jordmor for å bli strippet, er lite som tyder på at fødselen er rett rundt hjørnet og jeg begynner å bli passe klar for å få ut denne ungen🤣 

Anonymkode: e6de2...d3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble strippet på overtidskontroll 41+3, det gjorde kjempevondt og hadde ingen effekt😅 Endte opp med å bli igangsatt 42+0.

Anonymkode: 8b87b...d5e

Gjest Kanino
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ble du strippet? Anbefales det? Hadde det effekt? Virker jo som det er sykt vondt🤯

Har termin imårra og vurderer å bestille time hos jordmor for å bli strippet, er lite som tyder på at fødselen er rett rundt hjørnet og jeg begynner å bli passe klar for å få ut denne ungen🤣 

Ikke for og skremme deg men det er det verste jeg noen gang har vært med på. Effekt hadde det

Endret av Kanino
AnonymBruker
Skrevet

Kjente ingenting :) Ble strippet 16:00, aktiv fødsel 20:30 og barnet var ute 00:27. 

Anonymkode: 2c9c5...44e

AnonymBruker
Skrevet
Kanino skrev (27 minutter siden):

Ikke for og skremme deg men det er det verste jeg noen gang har vært med på. Effekt hadde det

Oi shit🤣 nå frista det jo veeeldig😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kjente ingenting :) Ble strippet 16:00, aktiv fødsel 20:30 og barnet var ute 00:27. 

Anonymkode: 2c9c5...44e

Ååå så godt å høre! 

AnonymBruker
Skrevet

Ble strippet, gjorde kjempe vondt. Jordmor sa om en strippes skikkelig skulle det gjøre vondt. Fødsel startet noen timer senere. 

Anonymkode: 2e56b...a00

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fødte 4 dager etter stripping. 1 dag etter termin. Det var vondt, men ikke like vondt som fødsel😆

slimproppen gikk samme dag jeg ble strippet. 

Anonymkode: b13b0...dda

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente ingenting,  hadde ingen effekt.  Måtte settes i gang da jeg var på overtid. 

Anonymkode: 0be24...d87

AnonymBruker
Skrevet

Ble strippet 3x om dagen i forbindelse med igansetting. Verken det eller andre tiltak funket for å få i gang fødselen. 😅

Jeg synes ikke det var så ille vondt i seg selv, mest ubehagelig. Tok ikke lang tid, da. 

Anonymkode: caf1e...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.. hvor vondt hadde dere etter selve strippingen? Jordmor er et stykke unna så kan kanskje være greit å få noen til å kjøre meg, eller går det fort over?🙈 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hmmm.. hvor vondt hadde dere etter selve strippingen? Jordmor er et stykke unna så kan kanskje være greit å få noen til å kjøre meg, eller går det fort over?🙈 

Jeg ville personlig blitt kjørt :P 

Anonymkode: dd4ac...e02

Skrevet

Eneste som skjedde med både meg og alle vennene mine: Maserier og ubehag 1 uke +- etterpå. Styr unna. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble strippet da jeg var på kontroll hos jordmor 40+3. Det var ikke spesielt vondt. Det var "modne forhold og tøyelig til 4 cm", og hvor modent det er, har nok en del å si for opplevelsen. Jordmor sa også at det kunne medføre plagsomme kynnere og maserier, men det var jeg alt plaget av, så vi konkluderte med at akkurat det ikke kunne bli verre, så det var verdt forsøket. 

Jeg begynte å skjelve og riste veldig kort tid etter strippingen, på samme måte som jeg bare har gjort en gang tidligere i livet, og det var under første fødsel. Så da regnet jeg med at det hadde effekt. Vannet gikk og fødselsriene startet noen timer senere. Jeg var jo på termindato, så det kan godt hende det hadde skjedd uten strippingen også. 

Anonymkode: 9d9c5...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble veldig usikker på hva jeg skal gjøre, på en måte så ble jeg veldig sikker på at jeg ikke ønsker stripping når jeg hører deres erfaringer😆 men på den andre siden så er jeg overbevist om at denne fødselen ikke skjer spontant av seg selv og vil dermed forsøke alt for å få fortgang på ting

AnonymBruker
Skrevet
Odine skrev (7 timer siden):

Eneste som skjedde med både meg og alle vennene mine: Maserier og ubehag 1 uke +- etterpå. Styr unna. 

Det betyr ikke at ts kommer til å oppleve det:)  jeg fødte 4 dager etterpå, hadde ikke maserier eller ubehag rett etterpå:)  men hadde en venninne som sa at hun ikke anbefalte det pga det. Alle er forskjellige ☺️

Anonymkode: b13b0...dda

AnonymBruker
Skrevet

Kan man nekte? 

Anonymkode: 8832c...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen effekt her i det hele tatt

Anonymkode: ecd90...ced

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan man nekte? 

Anonymkode: 8832c...730

Man må jo ikke settes i gang ved termin med mindre det er noe spesielt som tilsier det trengs. Finnes også andre metoder. Ballong, riedrypp osv. 

Anonymkode: dd4ac...e02

Skrevet

Jeg ble strippet med nr 1 og 2. Syntes ikke det var vondt i det hele tatt, men det var tydelig at jordmor forventet at det ville være smertefullt for hun roste meg for å være så rolig underveis. :knegg: Men ville altså bare si at det er ikke alle som synes det gjør vondt. :)  Det hadde for øvrig null effekt. Med nr 2 fikk jeg vonde maserier i et par timer etterpå, mens med nr 1 merket jeg ingenting i ettertid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...