AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Ble du strippet? Anbefales det? Hadde det effekt? Virker jo som det er sykt vondt🤯 Har termin imårra og vurderer å bestille time hos jordmor for å bli strippet, er lite som tyder på at fødselen er rett rundt hjørnet og jeg begynner å bli passe klar for å få ut denne ungen🤣 Anonymkode: e6de2...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Ble strippet på overtidskontroll 41+3, det gjorde kjempevondt og hadde ingen effekt😅 Endte opp med å bli igangsatt 42+0. Anonymkode: 8b87b...d5e
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ble du strippet? Anbefales det? Hadde det effekt? Virker jo som det er sykt vondt🤯 Har termin imårra og vurderer å bestille time hos jordmor for å bli strippet, er lite som tyder på at fødselen er rett rundt hjørnet og jeg begynner å bli passe klar for å få ut denne ungen🤣 Anonymkode: e6de2...d3b Ikke for og skremme deg men det er det verste jeg noen gang har vært med på. Effekt hadde det Endret 5. januar 2024 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Kjente ingenting Ble strippet 16:00, aktiv fødsel 20:30 og barnet var ute 00:27. Anonymkode: 2c9c5...44e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (27 minutter siden): Ikke for og skremme deg men det er det verste jeg noen gang har vært med på. Effekt hadde det Oi shit🤣 nå frista det jo veeeldig😂 Anonymkode: e6de2...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjente ingenting Ble strippet 16:00, aktiv fødsel 20:30 og barnet var ute 00:27. Anonymkode: 2c9c5...44e Ååå så godt å høre! Anonymkode: e6de2...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 Ble strippet, gjorde kjempe vondt. Jordmor sa om en strippes skikkelig skulle det gjøre vondt. Fødsel startet noen timer senere. Anonymkode: 2e56b...a00
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 Ja, fødte 4 dager etter stripping. 1 dag etter termin. Det var vondt, men ikke like vondt som fødsel😆 slimproppen gikk samme dag jeg ble strippet. Anonymkode: b13b0...dda
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Jeg kjente ingenting, hadde ingen effekt. Måtte settes i gang da jeg var på overtid. Anonymkode: 0be24...d87
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Ble strippet 3x om dagen i forbindelse med igansetting. Verken det eller andre tiltak funket for å få i gang fødselen. 😅 Jeg synes ikke det var så ille vondt i seg selv, mest ubehagelig. Tok ikke lang tid, da. Anonymkode: caf1e...7e6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 Hmmm.. hvor vondt hadde dere etter selve strippingen? Jordmor er et stykke unna så kan kanskje være greit å få noen til å kjøre meg, eller går det fort over?🙈 Anonymkode: e6de2...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hmmm.. hvor vondt hadde dere etter selve strippingen? Jordmor er et stykke unna så kan kanskje være greit å få noen til å kjøre meg, eller går det fort over?🙈 Anonymkode: e6de2...d3b Jeg ville personlig blitt kjørt Anonymkode: dd4ac...e02
Odine Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Eneste som skjedde med både meg og alle vennene mine: Maserier og ubehag 1 uke +- etterpå. Styr unna.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Jeg ble strippet da jeg var på kontroll hos jordmor 40+3. Det var ikke spesielt vondt. Det var "modne forhold og tøyelig til 4 cm", og hvor modent det er, har nok en del å si for opplevelsen. Jordmor sa også at det kunne medføre plagsomme kynnere og maserier, men det var jeg alt plaget av, så vi konkluderte med at akkurat det ikke kunne bli verre, så det var verdt forsøket. Jeg begynte å skjelve og riste veldig kort tid etter strippingen, på samme måte som jeg bare har gjort en gang tidligere i livet, og det var under første fødsel. Så da regnet jeg med at det hadde effekt. Vannet gikk og fødselsriene startet noen timer senere. Jeg var jo på termindato, så det kan godt hende det hadde skjedd uten strippingen også. Anonymkode: 9d9c5...5ae
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 Jeg ble veldig usikker på hva jeg skal gjøre, på en måte så ble jeg veldig sikker på at jeg ikke ønsker stripping når jeg hører deres erfaringer😆 men på den andre siden så er jeg overbevist om at denne fødselen ikke skjer spontant av seg selv og vil dermed forsøke alt for å få fortgang på ting Anonymkode: e6de2...d3b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Odine skrev (7 timer siden): Eneste som skjedde med både meg og alle vennene mine: Maserier og ubehag 1 uke +- etterpå. Styr unna. Det betyr ikke at ts kommer til å oppleve det:) jeg fødte 4 dager etterpå, hadde ikke maserier eller ubehag rett etterpå:) men hadde en venninne som sa at hun ikke anbefalte det pga det. Alle er forskjellige ☺️ Anonymkode: b13b0...dda
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Kan man nekte? Anonymkode: 8832c...730 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 Ingen effekt her i det hele tatt Anonymkode: ecd90...ced
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan man nekte? Anonymkode: 8832c...730 Man må jo ikke settes i gang ved termin med mindre det er noe spesielt som tilsier det trengs. Finnes også andre metoder. Ballong, riedrypp osv. Anonymkode: dd4ac...e02
Arkana Skrevet 7. januar 2024 #20 Skrevet 7. januar 2024 Jeg ble strippet med nr 1 og 2. Syntes ikke det var vondt i det hele tatt, men det var tydelig at jordmor forventet at det ville være smertefullt for hun roste meg for å være så rolig underveis. Men ville altså bare si at det er ikke alle som synes det gjør vondt. Det hadde for øvrig null effekt. Med nr 2 fikk jeg vonde maserier i et par timer etterpå, mens med nr 1 merket jeg ingenting i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå