AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg tok clearblue sin eggløsningstest dagen etter sist mensen og fikk høy på monitoren allerede da. Nå har det gått 6 dager, og jeg får fortsatt opp høy på monitoren. Noen andre som har opplevd det samme? Anonymkode: 9b949...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Del Skrevet 5. januar 2024 Det er vel ikke uvanlig. Jeg har normalt sett høy i 5-6 dager hver syklus. Hvis man har det mer enn 10 dager og det skjer i flere sykluser er det kanskje et tegn på at ting ikke er helt som de skal. Anonymkode: ccc14...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel ikke uvanlig. Jeg har normalt sett høy i 5-6 dager hver syklus. Hvis man har det mer enn 10 dager og det skjer i flere sykluser er det kanskje et tegn på at ting ikke er helt som de skal. Anonymkode: ccc14...37e Når får du høy? Pleier du å få det rett etter mensen? Det er første gang jeg bruker den Anonymkode: 9b949...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. januar 2024 #4 Del Skrevet 5. januar 2024 LH skal jo ikke være på et høyt nivå etter mensen? Den skal jo være på et lavt nivå og gradvis øke i mengde frem mot EL. Hvor tidlig i syklus - kommer an på hvor lang syklus man har etc. Ville kansje bedt om en hormonprøve hos lege for å sjekke ståa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når får du høy? Pleier du å få det rett etter mensen? Det er første gang jeg bruker den Anonymkode: 9b949...09a Nei, jeg får høy på ca CD 14 og EL på CD 20-21 med letrozol. Da jeg ikke brukte letrozol hadde jeg "høy" hele tiden fordi jeg visstnok har PCOS og for mye østrogen for tidlig i syklus som jo monitoren slår ut på. Med letrozol har jeg helt vanlige sykluser. Helene90 skrev (1 time siden): LH skal jo ikke være på et høyt nivå etter mensen? Den skal jo være på et lavt nivå og gradvis øke i mengde frem mot EL. Hvor tidlig i syklus - kommer an på hvor lang syklus man har etc. Ville kansje bedt om en hormonprøve hos lege for å sjekke ståa.. Monitoren viser høy ved stigning i østrogen. Ved stigning i LH viser den maksimal. Anonymkode: ccc14...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. januar 2024 #6 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tok clearblue sin eggløsningstest dagen etter sist mensen og fikk høy på monitoren allerede da. Nå har det gått 6 dager, og jeg får fortsatt opp høy på monitoren. Noen andre som har opplevd det samme? Anonymkode: 9b949...09a Har du pcos? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Del Skrevet 5. januar 2024 Ts her Jeg har ikke PCOS. Jeg tok en innvendig ultralyd og alt så normalt ut. I tillegg så har jeg tatt blodprøve og hormonnivåene mine var normale. Anonymkode: 9b949...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. januar 2024 #8 Del Skrevet 5. januar 2024 Har du stabil syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Del Skrevet 5. januar 2024 Ja med variasjon på kanskje 1-3 dager Anonymkode: 9b949...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. januar 2024 #10 Del Skrevet 5. januar 2024 En test vil jo bare vise at man kan få eggløsning.. ikke at det vil skje..og jeg vet at mange får positive eggløsning dager før mens...så det kan hende at du da får falsk positiv eggløsning tester dager etter mens. Hvorfor begynner du så tidlig? Hvor lang er syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Del Skrevet 5. januar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): En test vil jo bare vise at man kan få eggløsning.. ikke at det vil skje..og jeg vet at mange får positive eggløsning dager før mens...så det kan hende at du da får falsk positiv eggløsning tester dager etter mens. Hvorfor begynner du så tidlig? Hvor lang er syklus? Dette er min første gang jeg bruker en slik test så har ingen aning om når man skal starte med det Anonymkode: 9b949...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 5. januar 2024 #12 Del Skrevet 5. januar 2024 Hvor lang er syklus din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 18.26): Dette er min første gang jeg bruker en slik test så har ingen aning om når man skal starte med det Anonymkode: 9b949...09a Clearblue monitoren foreslår selv når du skal starte med den, og det er vanlig i begynnelsen å starte tidlig i syklus. Man må jo også i alle fall starte å teste en uke før EL for å fange opp stigning i østrogen. Det er ikke alle som har erfaring med fertilitetsmonitor og vet hvordan man bruker den, så de svarer gjerne bare basert på erfaring med vanlig EL-teststrimler som er noe helt annet enn monitor. Anonymkode: ccc14...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå