Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere bleie på barna i barnehagen? Dere som jobber det..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To faste skift  til faste klokkeslett og ellers ved behov. Ofte et skift på flere før vi går ut, særlig på vinteren. Blir kaldt med full bleie ute i kulda. 
Vi noterer alt en uke av gangen. 

Anonymkode: f1565...f5e

Meg igjen. Alle barn har egen hylle med bleier. Har de med flere pakker(kun plass til en pakke i hvert skap)  legger vi det i et skap på badet, men skriver navn med tusj på pakka. 

Vi unngår å låne bleier av andre barn. Vi har kjøpt inn en pakke med lånebleier. Har egentlig ikke lov av kommunen, men det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. 😇

Anonymkode: f1565...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De skifter fast x 2 om dagen + ekstra ved behov. Det er en egen liste hvor det skrives opp om barnet har hatt avføring.

Jeg leverer en pakke bleie ca hver andre uke. Er 22 bleier i pakken, så det stemmer jo veldig bra med to ganger om dagen og evt litt ekstra.

Anonymkode: d0c64...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har i rutinene å skifte bleie 2 ganger daglig. Etter 10-maten og etter 14-maten. I tillegg så skiftervi ved behov.

Anonymkode: cc81d...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

44 bleier i hver pakke

Anonymkode: 5a406...6ee

Dvs at barnet ditt skiftes på minst 8 ganger per barnehagedag. Det ville jeg absolutt tatt opp med dem, spør om det er behov for et skift i timen eller mer  

Anonymkode: 21c9b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud.

Klarer du ikle snakke med barnehagen?

Anonymkode: 66ac0...79a

I blant vil man sjekke fakta før man går etter en barnehage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnet mitt har alltid brukt 1.5 bleiepakke per måned. Dette er en 2 åring som ikke sover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barnet leveres i tørr bleie kl 08.00. Sover fr 11.00- 13.00. Hentes 16.00. Stort sett ny bleie når hun hentes, de har akkurat skiftet på barnet. 

Har dere rutiner på bleieskift eller kun ved behov? 

Vi har to faste bleieskift og ellers ved behov. Er bleia helt tørr, skifter vi ikke den, men registrerer "tørr". Viktig å tenke litt på miljøet også.

Anonymkode: 369b0...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I blant vil man sjekke fakta før man går etter en barnehage  

Hvorfor skal man gå etter bhg???

Anonymkode: bde73...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal man gå etter bhg???

Beklager, det var bare en måte å si det på. Slapp av. Hun sjekket fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I barnehagen til ungen vår loggføres det i app når de skifter bæsjebleie. I tillegg skiftes de før de legges for dupp. Jeg vet ikke om de har faste rutiner på skifting etter dupp, men ofte har han lite tiss i den bleia, andre ganger mye.

Anonymkode: c8d17...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor spør du ikke bare barnehagen. Og hvis økonomien din er god, gjør det noe om andre barn får noen bleier? 

Anonymkode: b9d11...946

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor spør du ikke bare barnehagen. Og hvis økonomien din er god, gjør det noe om andre barn får noen bleier? 

Anonymkode: b9d11...946

Noen bleier? Her har det tydeligvis halvparten eller flere gått til andre barn. Da kan heller andre foreldre få meldinger om å kjøpe inn bleier til egne barn. Det handler ikke om penger, men om at jeg mister oversikt over tingene til barnet mitt

Drittlei av denne mentaliteten av at foreldre som har ting på stell, skal ordne opp for sløve foreldre. Vi må tross alt tenke på barna. Jeg er lærer, merker det hele tiden på skolen 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen bleier? Her har det tydeligvis halvparten eller flere gått til andre barn. Da kan heller andre foreldre få meldinger om å kjøpe inn bleier til egne barn. Det handler ikke om penger, men om at jeg mister oversikt over tingene til barnet mitt

Drittlei av denne mentaliteten av at foreldre som har ting på stell, skal ordne opp for sløve foreldre. Vi må tross alt tenke på barna. Jeg er lærer, merker det hele tiden på skolen 

Det vet du Io ikke noe om, du bare antar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg la pakkene første pakke i skapet til barnet, denne ble flyttet inn på stellerommet av de ansatte. Uken etter la jeg to nye pakker i skapet til barnet, disse forsvant fra skapet etter noen dager. Jeg antok da at de ble flyttet til barnets hylleplass på stellerommet..

Er det et åpent skap? Høres litt ut som at andre foreldre har tatt bleiene. Ville absolutt ha sendt en melding til barnehagen om barnet virkelig har brukt så mange bleier på 1 måned. Hos oss har de knapt brukt en bleiepakke med 44 bleier i på en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FeraVera skrev (1 time siden):

Er det et åpent skap? Høres litt ut som at andre foreldre har tatt bleiene. Ville absolutt ha sendt en melding til barnehagen om barnet virkelig har brukt så mange bleier på 1 måned. Hos oss har de knapt brukt en bleiepakke med 44 bleier i på en måned.

Det er lukket skap i garderoben og lukket stellerom der barna skiftes på. Jeg har beregnet ca 1,5 pakker (60- 70 bleier)/ måned, så fikk litt sjokk da jeg fikk melding fra barnehagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hatt barn i barnehagen i 1,5 mnd, og har levert 1,5 pakke (26 bleier i hver pakke). Vårt barn hadde korte sager i starten, men er der nå i 7 timer. 3x44 høres helt vilt ut!

Anonymkode: 3da2f...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt barn i barnehagen i 1,5 mnd, og har levert 1,5 pakke (26 bleier i hver pakke). Vårt barn hadde korte sager i starten, men er der nå i 7 timer. 3x44 høres helt vilt ut!

Levert to pakker mener jeg. Brukt 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skifter vi etter lunsj og etter frukt - og selvfølgelig etter behov. Skifter ikke tørre bleier selv om det er skiftetid. Oppfordrer heller barnet til en tur på potte/do. 

Jeg tenker at bleiene deres finnes et sted, men at person 1 (som sendte melding) ikke vet at person 2 har satt deres pakker et annet sted. For det er lite sannsynlig at barnehagen har plass til tre store pakker bleier på den lille hylla som er dedikert ditt barn på stellerommet. Og i skapet i garderoben er det upraktisk at de står fordi de tar opp plassen til skiftetøy, votter etc. Ta derfor bare med ny pakke når dere får melding om at det nærmer seg tomt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts her

når jeg leser her, så skjønner jeg hvor vilt dette virkelig er ja

Barnet mitt har som sagt helt normalt urin- og avf- mønster 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har «skifterunder» ca kl 9, 12 og 15 (etter frokost, lunsj og frukt). Bleiene sjekkes før utetid, før dupp og når barna våkner og skiftes da ved behov. Ellers skifter vi selvfølgelig om de bæsjer, eller om vi ser at bleien henger/lukter.

Det varierer egentlig veldig fra barn til barn, noen tisser litt «hele tiden» og da skifter vi ikke med en gang de tisser litt. Andre tisser 2 ganger om dagen og da henger bleia på knærne…

Ser i tråden at ts opplever at bleiepakkene forsvinner fort: snakk med barnehagen. Om de låner bleier til andre barn er det jo en selvfølge at ditt barn får samme antall tilbake når det andre barnet (som har lånt) får påfyll av bleier. Kanskje de har trodd at deres bleier var noen andres? Jeg skriver alltid mitt barns navn på bleiepakken før jeg legger den i bhg.

Anonymkode: 0bfc2...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...