Gå til innhold

Ken noen legge kort på dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har en fritidsinteresse jeg lenge har måttet være borte fra nå pga helse/kroniske smerter. Kommer jeg noen gang til å klare å begynne på igjen og få gode opplevelser der igjen? Hva sier kortene? Takk for hjelpen til den/de som vil se❤️

Anonymkode: 8d64d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

❤️ Hvilken fritidsinteresse er det? Hest, strikking? Hvor lenge har du vært syk?

Anonymkode: 13fdf...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp at du kom ganske langt i aktiviteten din, du har oppnådd mye, men nå er det ganske fastlåst. Det er som en stein fallt ned i veien du var på, du må finne veier rundt så du kan fortsette å drive med interessen din utfra hva du kan gjøre nå, jeg tror du holdes veldig tilbake av at hvis det ikke blir på det nivået det var før, så er det kanskje ikke verdt det eller vits i?

Jeg ville startet på nytt, med de ressursene og den kroppen du har nå, se hva som funker, be om hjelp, jeg ser hverken at det er over eller forbi, men at det stopper med deg, og da gjerne mest med tankene og følelsene dine egentlig. Du kan mer enn du tror. 

Lykke til. 

Anonymkode: 48545...13c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg får opp at du kom ganske langt i aktiviteten din, du har oppnådd mye, men nå er det ganske fastlåst. Det er som en stein fallt ned i veien du var på, du må finne veier rundt så du kan fortsette å drive med interessen din utfra hva du kan gjøre nå, jeg tror du holdes veldig tilbake av at hvis det ikke blir på det nivået det var før, så er det kanskje ikke verdt det eller vits i?

Jeg ville startet på nytt, med de ressursene og den kroppen du har nå, se hva som funker, be om hjelp, jeg ser hverken at det er over eller forbi, men at det stopper med deg, og da gjerne mest med tankene og følelsene dine egentlig. Du kan mer enn du tror. 

Lykke til. 

Dette stemmer veldig! Spesielt det du skrev om at at det er vanskelig å fortsette på et lavere nivå, når jeg var på et mye høyere nivå tidligere. Jeg har store ambisjoner i utgangspunktet, og «klarer ikke» tanken på å ikke være den dyktige, både for meg selv, og sett utenfra. Det stemmer nok også at det er mye egne tanker og følelser som stopper meg nå. Jeg skjønner at jeg har en stor jobb å gjøre her, hvis jeg skal klare å fortsette på et lavere nivå. Har bare lyst å gråte høyt når jeg tenker på at jeg ikke skal klare å prestere godt lenger. Følte virkelig du var spot on her! Tusen takk!

Jeg grubler også mye på at jeg har blitt en sånn person som stadig må avlyse de dagene vi møtes i den interessen, det har jeg måttet lenge nå pga smertenivået. Men det hjelper ikke kroppen at jeg blir gående å gruble på om de andre blir drittlei av alt styret med meg, avlysninger og forklaringer.. Det er ikke meg, jeg liker ikke bidra til tung energi, vil helst være glad og lett, og være med på det som skjer. Kan jeg spørre om du ser hvordan de andre ser på denne situasjonen, og om de har forståelse, eller om de er drittlei av styret mitt med at jeg uteblir og forklarer hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

❤️ Hvilken fritidsinteresse er det? Hest, strikking? Hvor lenge har du vært syk?

Takk for svar😊 Ønsker ikke spesifisere så mye, i frykt for å bli gjenkjent😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Takk for svar😊 Ønsker ikke spesifisere så mye, i frykt for å bli gjenkjent😊

Jeg la noen kort før jeg spurte og det kom opp veldig negative kort og ville spørre før jeg sa noe mer, men ser at noen andre plukket dette opp og fikk beskjeden levert ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg la noen kort før jeg spurte og det kom opp veldig negative kort og ville spørre før jeg sa noe mer, men ser at noen andre plukket dette opp og fikk beskjeden levert ❤️

Så snilt av deg, tusen takk❤️ Negative kort her og nå, det med å være fastlåst? Eller negative kort for tiden fremover? Kan jeg spørre hvilke kort du trakk? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så snilt av deg, tusen takk❤️ Negative kort her og nå, det med å være fastlåst? Eller negative kort for tiden fremover? Kan jeg spørre hvilke kort du trakk? ❤️

Jeg tror kanskje den andre brukeren skal svare deg da brukeren formidlet beskjeden på en veldig bra måte og connecta meg deg først ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer veldig! Spesielt det du skrev om at at det er vanskelig å fortsette på et lavere nivå, når jeg var på et mye høyere nivå tidligere. Jeg har store ambisjoner i utgangspunktet, og «klarer ikke» tanken på å ikke være den dyktige, både for meg selv, og sett utenfra. Det stemmer nok også at det er mye egne tanker og følelser som stopper meg nå. Jeg skjønner at jeg har en stor jobb å gjøre her, hvis jeg skal klare å fortsette på et lavere nivå. Har bare lyst å gråte høyt når jeg tenker på at jeg ikke skal klare å prestere godt lenger. Følte virkelig du var spot on her! Tusen takk!

Jeg grubler også mye på at jeg har blitt en sånn person som stadig må avlyse de dagene vi møtes i den interessen, det har jeg måttet lenge nå pga smertenivået. Men det hjelper ikke kroppen at jeg blir gående å gruble på om de andre blir drittlei av alt styret med meg, avlysninger og forklaringer.. Det er ikke meg, jeg liker ikke bidra til tung energi, vil helst være glad og lett, og være med på det som skjer. Kan jeg spørre om du ser hvordan de andre ser på denne situasjonen, og om de har forståelse, eller om de er drittlei av styret mitt med at jeg uteblir og forklarer hvorfor?

Her kan du kanskje spørre dem rett ut hva de synes så slipper du å bekymre deg over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare i ditt hode og folk har empati for deg. Du må høre på meg og kjenne etter, hvorfor er du så streng med deg selv og har så høye krav at du ikke når opp og så straffer deg selv for det? Jeg ser deg og jeg synes det er veldig trist at du måtte avbryte noe du var så god til, og likte så godt, og ga deg så mye, men jeg synes det er mer trist at du nekter deg selv å begynne på nytt fordi det på en eller annen måte er dårligere eller skamfullt. Jeg skal si deg at det står folk klar på sidelinjen til å heie deg frem når du kommer tilbake. Ingen i denne situasjonen er så slem med seg selv som du er, du er så låst fast i de negative tankene i ditt hode at du selv ikke ser en løsning. Veldig trist, for du har så mye styrke og kunnskap i deg, du kan lære og dele med andre, du kan utvikle deg på en helt ny måte som person ved å ta opp igjen aktiviteten din med det nye utgangspunktet ditt.

Jeg lover deg, den eneste som er streng og ser ned på deg her, er deg. Jeg vet hvordan det føles, du lager regler og mål du ikke kan nå opp så da prøver du ikke en gang.

Selv om du ikke blir så god som du var den gang, så kan du bli bedre på andre måter nå, skjønner du? Ny start gir nye muligheter. Bare prøv. Gi deg selv litt tid til å gjøre deg mentalt klar. Så deler du med en god venn eller kamerat du stoler på, få støtte og hjelp til å komme i gang. Det er stor styrke i å starte på nytt. Jeg ønsker deg virkelig lykke til og jeg ser stor potensial for å lykkes, veldig stor. Du kommer til å være tilfreds og glad på måter du ikke har følt på lenge

Glem det som var, start en ny vei og prøv igjen. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er bare i ditt hode og folk har empati for deg. Du må høre på meg og kjenne etter, hvorfor er du så streng med deg selv og har så høye krav at du ikke når opp og så straffer deg selv for det? Jeg ser deg og jeg synes det er veldig trist at du måtte avbryte noe du var så god til, og likte så godt, og ga deg så mye, men jeg synes det er mer trist at du nekter deg selv å begynne på nytt fordi det på en eller annen måte er dårligere eller skamfullt. Jeg skal si deg at det står folk klar på sidelinjen til å heie deg frem når du kommer tilbake. Ingen i denne situasjonen er så slem med seg selv som du er, du er så låst fast i de negative tankene i ditt hode at du selv ikke ser en løsning. Veldig trist, for du har så mye styrke og kunnskap i deg, du kan lære og dele med andre, du kan utvikle deg på en helt ny måte som person ved å ta opp igjen aktiviteten din med det nye utgangspunktet ditt.

Jeg lover deg, den eneste som er streng og ser ned på deg her, er deg. Jeg vet hvordan det føles, du lager regler og mål du ikke kan nå opp så da prøver du ikke en gang.

Selv om du ikke blir så god som du var den gang, så kan du bli bedre på andre måter nå, skjønner du? Ny start gir nye muligheter. Bare prøv. Gi deg selv litt tid til å gjøre deg mentalt klar. Så deler du med en god venn eller kamerat du stoler på, få støtte og hjelp til å komme i gang. Det er stor styrke i å starte på nytt. Jeg ønsker deg virkelig lykke til og jeg ser stor potensial for å lykkes, veldig stor. Du kommer til å være tilfreds og glad på måter du ikke har følt på lenge

Glem det som var, start en ny vei og prøv igjen. 

Jeg gråter mine modige tårer her, du traff et sted inni meg som utløste et slaget lite sammenbrudd her, og det føles godt å få ut mye innestengte, vanskelig følelser. Tusen takk! Skamfullt ja, det er det rette ordet, tror jeg. Og ja, jeg vet egentlig veldig godt at jeg er veldig streng med meg selv, både ang dette og på andre arenaer i livet. Jeg har alltid vært så sensitiv og usikker på meg selv, har ofte vært flink til å skjule usikkerheten, så det er kanskje ikke så lett å se utenfra. Men det har nok vært med på å føle at jeg må kjempe for å bli sett og likt, og på denne arenaen gjorde jeg det alltid så bra, fikk mye positiv oppmerksomhet pga det, som igjen gjorde meg sterkere. Jeg livnærte meg litt på gode skussmål. Og det ble en identitet. Så ja, jeg tror jeg kjenner på skam når jeg ikke er på det samme stedet lenger. Og en enorm følelse av å være mislykket. Jeg vet at andre ikke bryr seg om jeg gjør det bra eller ei, og at det ikke endrer meg som person om jeg gjør det bra eller ei, men det er en skikkelig vond følelse der jeg ikke klarer å få bort. Men jeg skal ta til meg ordene dine, først bli mental klar, og deretter prøve meg igjen❤️ Jeg har en partner i samme interesse, (det er et ganske nytt forhold), har prøvd å snakke litt med han om det, men tør ikke være såpass åpen som jeg har vært her. Føler ikke helt han forstår, eller vet hva han skal si, selv om jeg vet han har empati for meg. Er også redd for at han har blitt litt lei av meg og dette styret frem og tilbake, og følelsene jeg prøver å dele med han rundt dette.

Jeg er så glad for å lese at du skriver at du ser stort potensiale for å lykkes på sikt, at jeg kommer til å bli glad og tilfreds igjen❤️ Tusen hjertelig takk for god hjelp❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Her kan du kanskje spørre dem rett ut hva de synes så slipper du å bekymre deg over det :)

Det tør jeg nok ikke, og det tror jeg ikke har noe for seg😊 Jeg tenker generelt at man egentlig ikke kan få ærlige svar på et sånt spørsmål, med mindre svarene er positive. Har de noe negativt å si, så sier de det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker å late som de har evner og det gjør det ikke sant. Dette hadde man sluppet om det ikke fantes et supernaivt publikum.

Lurer på hvor mange menn som tror på sånt sprøyt vs ensomme, naive, uutdannete, kunnskapsløse,  vitenskapsblinde eller lignende kvinner. 

Anonymkode: 2fb64...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tør jeg nok ikke, og det tror jeg ikke har noe for seg😊 Jeg tenker generelt at man egentlig ikke kan få ærlige svar på et sånt spørsmål, med mindre svarene er positive. Har de noe negativt å si, så sier de det ikke.

Dersom man selv er intuitiv ser man på dem dette. Kan høre det i toneleie, på øynene og kroppsspråket. Noen sier det rett ut hva de tenker. Har du spurt om legg før her inne? Du minner meg om noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dersom man selv er intuitiv ser man på dem dette. Kan høre det i toneleie, på øynene og kroppsspråket. Noen sier det rett ut hva de tenker. Har du spurt om legg før her inne? Du minner meg om noen

Ja man kan kanskje se det på dem, på noen muligens. Ja jeg deltok og spurte litt i en klarsynttråd her inne for noen år siden, da var det en klarsynt om opprettet tråden og svarte alle som hadde spørsmål. Veldig fin tråd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja man kan kanskje se det på dem, på noen muligens. Ja jeg deltok og spurte litt i en klarsynttråd her inne for noen år siden, da var det en klarsynt om opprettet tråden og svarte alle som hadde spørsmål. Veldig fin tråd😊

Du har ikke opprettet flere tråder det siste halvåret?

Jeg ser hva du skriver og det jeg tenker er best for deg er å snakke med en skikkelig psykolog. Du sliter med mye vi på kg ikke kan hjelpe deg med. Spesielt ikke slike tråder som dette. Det er ikke sunt når du heller ønsker at noen randoms på kg legger kort for hva andre tenker om deg heller enn at du spør dem rett ut. De som kjenner deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke opprettet flere tråder det siste halvåret?

Jeg ser hva du skriver og det jeg tenker er best for deg er å snakke med en skikkelig psykolog. Du sliter med mye vi på kg ikke kan hjelpe deg med. Spesielt ikke slike tråder som dette. Det er ikke sunt når du heller ønsker at noen randoms på kg legger kort for hva andre tenker om deg heller enn at du spør dem rett ut. De som kjenner deg.

Jeg har ikke skrevet noe mer siste halvåret nei. Og jeg må si jeg fikk veldig god hjelp lenger opp her, så jeg er takknemlig og fornøyd med det. Ønsker deg en fin kveld.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke skrevet noe mer siste halvåret nei. Og jeg må si jeg fikk veldig god hjelp lenger opp her, så jeg er takknemlig og fornøyd med det. Ønsker deg en fin kveld.

Jeg er glad brukeren tok seg tid til deg og var tålmodig med deg :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 20.41):

Noen liker å late som de har evner og det gjør det ikke sant. Dette hadde man sluppet om det ikke fantes et supernaivt publikum.

Var vi på samme amatørforestilling? Som publikummere? 

Jeg så ts inviterte til empatioppvisning, fikk hun ikke det? 

Nei, har noen evner har det ingenting med empati å gjøre - absolutt ingenting! Medfølelse med andre er egenskap som alle har, men evne til å analysere en person eller situasjon krever et kritisk blikk og en evne til å være objektiv - for å kunne hjelpe en person som ikke klarer det selv. Det er noe personen velger å be om og evne til å skille hvem som ber om empati eller hvem som ber om hjelp er åpenbar for en klarsynt. Tarotkortene er til for det samme; få klarhet! De er ikke ment for å fortelle eventyr, men vekke noen opp fra dvale slik at dem kan bevege seg fremover. SELV!

Kanskje du ikke leste at hver setning handlet om hvor viktig å bli sett og få empati var. Til og med når ts takker må det spilles på leserens følelser. Sammenbrudd og gråt. Da er det problemet som må bort, ikke fores ved å fortelle ts at det fungerer i lengden! Selvmedlitenhet skal ikke dyrkes!

Neste gang du leser om noen som du får sympati for bør du se etter fordi når alle triks i boken blir brukt for å få svar fra sympatisører og spør dem om hva som skal skje - og følger sjeldent råd og forblir i Limbo. De søker bare nye mennesker som skal se for dem..

Mange later ikke som de har evner, de empatiserer og den spørrende bekrefter deres tro på at de har evner - fordi de tror de har møtt en klarsynt da - og får bekreftelsene de ønsker å få på tankene sine.... De fleste mennesker er velmenende, men ikke alltid til hjelp... Forskjell kan noen ganger være subtil. Klarsynte er mer irriterende individer fordi de ikke snakker noen etter munnen, men har protester mot skadelig adferd De leter etter potensialet og ikke etter valium!

Endret av Lawyam
Tilføyd 1 ord; skje
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 timer siden):

Var vi på samme amatørforestilling? Som publikummere? 

Jeg så ts inviterte til empatioppvisning, fikk hun ikke det? 

Nei, har noen evner har det ingenting med empati å gjøre - absolutt ingenting! Medfølelse med andre er egenskap som alle har, men evne til å analysere en person eller situasjon krever et kritisk blikk og en evne til å være objektiv - for å kunne hjelpe en person som ikke klarer det selv. Det er noe personen velger å be om og evne til å skille hvem som ber om empati eller hvem som ber om hjelp er åpenbar for en klarsynt. Tarotkortene er til for det samme; få klarhet! De er ikke ment for å fortelle eventyr, men vekke noen opp fra dvale slik at dem kan bevege seg fremover. SELV!

Kanskje du ikke leste at hver setning handlet om hvor viktig å bli sett og få empati var. Til og med når ts takker må det spilles på leserens følelser. Sammenbrudd og gråt. Da er det problemet som må bort, ikke fores ved å fortelle ts at det fungerer i lengden! Selvmedlitenhet skal ikke dyrkes!

Neste gang du leser om noen som du får sympati for bør du se etter fordi når alle triks i boken blir brukt for å få svar fra sympatisører og spør dem om hva som skal skje - og følger sjeldent råd og forblir i Limbo. De søker bare nye mennesker som skal se for dem..

Mange later ikke som de har evner, de empatiserer og den spørrende bekrefter deres tro på at de har evner - fordi de tror de har møtt en klarsynt da - og får bekreftelsene de ønsker å få på tankene sine.... De fleste mennesker er velmenende, men ikke alltid til hjelp... Forskjell kan noen ganger være subtil. Klarsynte er mer irriterende individer fordi de ikke snakker noen etter munnen, men har protester mot skadelig adferd De leter etter potensialet og ikke etter valium!

Du har iallefall rett i en ting; klarsynte trenger absolutt ikke være empatiske, det har du gang på gang bevist selv. Ja, hvis du faktisk er klarsynt da, det er det vel ingen her som vet. Men empati, det ser det ikke helt ut til at du innehar kvaliteten av.

Jeg sitter og leser en del her, men pleier ikke svare. Nå klarte jeg ikke dy meg. Jeg lurer så mange ganger på hva det er som er formålet ditt med alle disse kvasse svarene dine? For du bruker jo faktisk litt tid og energi på dette, siden du stadig viser deg i tråder som dette? Hva får du ut av det? Jeg lurer oppriktig. Får du kanskje energi av å trykke andre ned? Av å finne det sårbare punktet hos andre, og røre litt i gryta der? Bare se hvor langt du kan tøye strikken, se om de biter på og blir provosert, sånn som du ønsker? Også sitter du der og godter deg litt da, når de biter på?

Mange av de som starter tråder i dette underforumet, og spør spørsmål om kjærligheten de sliter med eller andre temaer som er vanskelig for dem, spør kanskje fordi de er litt sårbare og følsomme i øyeblikket. Er det noe galt i det? Er det noe galt i å søke litt hjelp? Søke litt trøst og forståelse? Og er det noe galt i at noen velger å svare med empati? Jeg skal love deg at empati og forståelse er til svært god hjelp for mange, både her inne og ute i det virkelige liv. Man kommer langt med det. Det heter medmenneskelighet, om du skulle lure.

Klarsynte er også ulike mennesker, som alle andre. Alle klarsynte er ikke irriterende, kyniske mennesker, selv om du kanskje er det. Jeg har møtt mange klarsynte i mitt liv, og alle har ulike kvaliteter og formidlingsevner, og jobber på ulike måter. Om jeg skulle valgt en klarsynt å få hjelp fra selv, hadde jeg definitivt valgt en klarsynt som var empatisk og som hadde litt kunnskaper om hvordan man snakker til mennesker som trenger hjelp og råd.

Jeg håper ikke ts leser det du skrev her. Det er mange dager siden tråden har vært aktiv, ts sa selv at hun var veldig glad for hjelpen hun fikk, og gikk nok ut av denne tråden med en bedre følelse enn når hun gikk inn i den. Men leser hun dette, kan det hende de ubehagelige ordene dine setter i gang en unødvendig vond reaksjon hos henne. Bare så du er klar over det. Jeg ber deg være så snill å være varsom med hva du skriver i fortsettelsen, for det kan påvirke andre på en svært uheldig måte.

Og til ts, hvis du leser dette, vær så snill å la det prelle av. Lukk denne tråden for godt, også håper jeg alt ordner seg til det beste for deg. 

Anonymkode: acd59...9a5

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...