Gå til innhold

Er dette huset virkelig verdt 10 mill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NRK omtaler at et hus er vanskelig å selge i Bergen Paradis:

https://www.nrk.no/vestland/bustadpristala-for-2023_-steig-med-0_5-prosent-1.16701554

Her er finn annonsen:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=323338337&ci=6

Paret som omtales i NRK artikkelen kjøpte huset for 7,35 mill i 2016.

Mulig at 8 mill kan være en greie, men hele rundt 9,95 mill totalt virker jo litt drøyt. 

Er det virkelig verdt det?

Eller er dette meglere som pusher helt ekstremt og overvurderer markefet?

Anonymkode: 739a4...017

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig stort hus. Vet ikke noe om Paradis som område. Men hadde dette huset ligget på Stovner( billig til å være Oslo) i Oslo hadde det kostet minst 13 millioner. Slemdal 20 millioner +++

Så jeg synes ikke dette var så aller verst. Ligger det ikke på en høyde relativt nærme sentrum? 

Anonymkode: db8b5...70c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Etter en rask kikk reagerer jeg ikke på prisen for området størrelsen og standarden. 

I motsetning til Magnus fra den andre tråden tror jeg at disse bare har utfordringer med å selge fordi totalprisen er veldig høy med dagens rente. Og at dyre objekter er vanskeligere å selge enn de opp mot 5 millioner. 

Har du litt boligformue fra før kan du bo ganske billig her om en leier ut treromsen.

Anonymkode: 2c134...68c

• Nyttig 2
Skrevet

Uten at jeg kjenner området annet enn av omtale, synes jeg ikke dette virker helt urimelig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Gammelt og mye slitte flater. Sliten tomt, med mye bakker, den kan ikke brukes til noe slik den er nå. Selv om adressen Paradis er bra, hadde jeg forventet høyre standard enn det der til den prisen.

Anonymkode: 65350...b72

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg reagerer på er standard på bad, og en veldig merkelig kjøkkenløsning. Der vilke det ha fungert bedre med en langsgående øy, enn det utstikket og med komfyr på andre siden av utstikket. I tillegg en særdeles dårlig arbeidstrekant, som neppe er tegnet av profesjonelle. Jeg hadde blitt oasse irritert på daglig kjøkkendrift der

Anonymkode: 397dc...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tveiterås er et av de dyreste strøkene i Bergen. Rundt ti mill for en enebolig i bedre strøk i Bergen er dessverre ganske vanlig. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gammelt og mye slitte flater. Sliten tomt, med mye bakker, den kan ikke brukes til noe slik den er nå. Selv om adressen Paradis er bra, hadde jeg forventet høyre standard enn det der til den prisen.

Brakkene er fra bygging av Tveiterås skole, ikke en del av tomta. De er fjerna nå

Anonymkode: 94327...980

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Eneste jeg reagerer på er standard på bad, og en veldig merkelig kjøkkenløsning. Der vilke det ha fungert bedre med en langsgående øy, enn det utstikket og med komfyr på andre siden av utstikket. I tillegg en særdeles dårlig arbeidstrekant, som neppe er tegnet av profesjonelle. Jeg hadde blitt oasse irritert på daglig kjøkkendrift der

Anonymkode: 397dc...ba9

Jeg tenkte ikke over dette da jeg så annonsen første gang. Og tenkte «så ille kan ikke det kjøkkenet være». Du har helt rett! Utrolig merkelig kjøkkenløsning. Man må gå rundt den ene øyen for å ta ting inn og ut av ovnen. Skikkelig merkelig. 

Anonymkode: 4578b...e6b

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ganske åpenbart at folk ikke synes huset er verdt 9,7 mill. Da ville det jo allerede vært kjøpt? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Brakkene er fra bygging av Tveiterås skole, ikke en del av tomta. De er fjerna nå

Brakker?

Hvilke brakker?

Jeg må være helt blind for uansett hvor mange ganger jeg scroller gjennom bildene finner jeg ikke en eneste brakke...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Brakker?

Hvilke brakker?

Jeg må være helt blind for uansett hvor mange ganger jeg scroller gjennom bildene finner jeg ikke en eneste brakke...

Hvis en ser på flyfoto over området, dukker det opp brakker i området. Det var en som hadde hengt seg opp i de og gjort tomta ubrukelig på det grunnlaget. Ny skole litt lengre borte bør ikke gjøre stort med husverdien (det var skole der tidligere også, men bygd opp på nytt)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis en ser på flyfoto over området, dukker det opp brakker i området. Det var en som hadde hengt seg opp i de og gjort tomta ubrukelig på det grunnlaget. Ny skole litt lengre borte bør ikke gjøre stort med husverdien (det var skole der tidligere også, men bygd opp på nytt)

Vedkommende skrev vel "bakker"?

Anonymkode: ed6a1...d5c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

NRK omtaler at et hus er vanskelig å selge i Bergen Paradis:

https://www.nrk.no/vestland/bustadpristala-for-2023_-steig-med-0_5-prosent-1.16701554

Her er finn annonsen:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=323338337&ci=6

Paret som omtales i NRK artikkelen kjøpte huset for 7,35 mill i 2016.

Mulig at 8 mill kan være en greie, men hele rundt 9,95 mill totalt virker jo litt drøyt. 

Er det virkelig verdt det?

Eller er dette meglere som pusher helt ekstremt og overvurderer markefet?

Nå kjenner jeg ikke til markedet i Bergen, men jeg kjenner til at flere dyre objekter har vært en stund på markedet i Oslo og det handler jo om at man må finne riktig kjøper. 10 milioner er mye penger og ikke noe alle har. 

Anonymkode: 4e425...5a9

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke Paradis, men 10 mill høres litt mye ut, selv om det forsvares av at standarden er bra og arealet stort. 

Tipper det er overpriset med 1 - 1,5 mill.

Er ikke et hus jeg ville kjøpt for den prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe poeng i å skambudet objektet med 6 mill? 

Gjest takinova
Skrevet

Kjenner ikke markedet i Bergen. Er dette "langt" fra sentrum?

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var noe upris. Stor bolig.

Anonymkode: f08cf...5ae

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er et veldig stort hus. Vet ikke noe om Paradis som område. Men hadde dette huset ligget på Stovner( billig til å være Oslo) i Oslo hadde det kostet minst 13 millioner. Slemdal 20 millioner +++

Så jeg synes ikke dette var så aller verst. Ligger det ikke på en høyde relativt nærme sentrum? 

Anonymkode: db8b5...70c

Paradis er fiffestrøk i Bergen. Relativt dyrt postnummer sånn sett.

Anonymkode: eb3c6...11c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, takinova said:

Kjenner ikke markedet i Bergen. Er dette "langt" fra sentrum?

Ca 15 minutter fra sentrum med bil og/eller Bybane. Paradis er i tillegg et villastrøk med mye flotte, gamle eneboliger med store hager. Veldig god beliggenhet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ca 15 minutter fra sentrum med bil og/eller Bybane. Paradis er i tillegg et villastrøk med mye flotte, gamle eneboliger med store hager. Veldig god beliggenhet.

Bybanen tar 20/25 minutter fra stoppene Byparken til Paradis, og huset ligger nok ikke rett ved stoppestedet. 

Anonymkode: 294e6...7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...