Gå til innhold

Hvilke kunder er prioritert når man selger noe på finn.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er svært sjeldent jeg selger ting på Finn.no men nylig fant jeg noe å selge men så har jeg ett spørsmål som jeg håpet noen her kunne svare på siden jeg ikke er så dreven med salg.

Når jeg har en vare ute for salg og jeg får to stk som vil kjøpe varen, hvem av dem har første prioritert på varen? Er det person 1 som tar kontakt først som sier de vil ha varen men hører ikke mer fra personen før etter person 2 har kontaktet meg? Eller person 2 som kommer etter person 1 og kan betale med en gang?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den første som kan komme å hente varen hjemme hos meg til avtalt tid.

Anonymkode: 2a3d3...b5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I denne situasjonen, person 2.

Anonymkode: 85d48...91f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier noe om det i annonsen om det er viktig for meg, ellers prioriterer jeg nr 1 som tar kontakt, pleier da gi de et par timer etter en purring på om det er interesserte hvis andre tar kontakt. Men svarer de ikke er det neste sin tur. Har jeg mange interesserte blir det den som kan betale først... så de som virkelig vil ha betaler da før henting. For da har jeg solgt og er ferdig med saken.

Vet jeg ting er attraktivt skriver jeg i annonsen feks at den første som kan hente får kjøpe. 

Anonymkode: 981a6...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann til mølla. Dvs den som kan møte først. Men viktig å gi de advarsel om at kommer de ikke til rett tid går den til noen andre. Tro det eller ei, men mange kommer ikke til avtalt tid. Og du skal sitte der i flere timer å vente på noen? 

Anonymkode: 322e5...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger til den som først sier "Jeg tar den" og avtaler et tidspunkt for henting.

At 20 andre har sendt spørsmål før det er fullstendig irrelevant. Det blir som om man ikke skulle kunne selge en vare i butikk fordi noen har sett på den før.

Anonymkode: a82f9...671

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selger bare med Helt Hjem, så den første som legger inn forespørsel om å kjøpe. Er så lei kjøpere som aldri kommer til avtalt tid, så har sluttet å selge uten Helt Hjem.

Anonymkode: b7502...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...