Gå til innhold

Skal jeg bare si at jeg anser forlovelsen som brutt? Veldig rar oppførsel av samboer her

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, han vil jo ikke gifte seg når han verken oppgir grunn til at han har løyet til meg i mange måneder eller sier klart fra at det kommer til å skje i fremtiden. Jeg har fått nok av hinting, falske håp og løgner, og ønsker å informere ham at vi fortsetter som samboere, og at all snakk om giftemål fra nå av er forbudt område. Jeg straffer ingen, jeg ønsker klarhet. Hastverk? Jeg har holdt på i over ett år med forberedelser til noe som ikke ble noe av! Jeg kan ikke si at 11 måneder er "hastverk".

TS

Anonymkode: 21dd6...2e9

Jeg ville heller satt meg ned og spurt han hvorfor han er en løgner og en idiot, fremfor å fokusere på om du "kan si at forlovelsen er brutt..". Du har egentlig aldri vært forlovet! Og pass jævlig godt på økonomien din med han der! #svindler

Anonymkode: a9ccc...104

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert han ikke vil gifte seg, men han har et frustrerende prokrastineringsproblem! Noen får bare ikke til å ta den slags henvendelser, og ingenting skjer på år og dag. Føler med deg!

Anonymkode: bde92...fb5

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes en del her overdriver litt. 

Helt ærlig kunne jeg selv godt løyet om noe sånt. Bare fordi det er så mye styr å ordne med sånne ting, og til slutt er det bare lettere å lyve enn å innrømme at det ikke er gjort, og da føles det kanskje som om det er for sent. Pluss hele det med at han ikke *egentlig* ville gifte seg. 

Jeg ville spurt om han har lyst til å gifte seg? I så fall om han vil at du skal hjelpe til med å skaffe papirene? Om han ikke vil, kanskje dere kan bare ha en fin fest med familien? Eller ingenting. 

(og nesten alle jeg kjenner som er godt voksne, der en har vært gift tidligere, de forlover seg, også skjer det ingenting, tipper det virker romantisk og fint, men når det kommer til stykket, bare litt for mye styr og penger)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (6 minutter siden):

Helt ærlig kunne jeg selv godt løyet om noe sånt. Bare fordi det er så mye styr å ordne med sånne ting, og til slutt er det bare lettere å lyve enn å innrømme at det ikke er gjort, og da føles det kanskje som om det er for sent. Pluss hele det med at han ikke *egentlig* ville gifte seg. 

Jeg ville spurt om han har lyst til å gifte seg? I så fall om han vil at du skal hjelpe til med å skaffe papirene? Om han ikke vil, kanskje dere kan bare ha en fin fest med familien? Eller ingenting. 

(og nesten alle jeg kjenner som er godt voksne, der en har vært gift tidligere, de forlover seg, også skjer det ingenting, tipper det virker romantisk og fint, men når det kommer til stykket, bare litt for mye styr og penger)

Når det gjelder styr og penger, så planla vi en helt enkel seremoni med nærmeste familie (vi har begge liten familie) og noen få gode venner. Dra på rådhuset og så på restaurant. Ikke noe større opplegg enn det. Da jeg spurte ham rett ut om han ombestemte seg, så sa han jo at han ville gifte seg. Så gikk det enda seks måneder uten at noe skjedde. Jeg kan dessverre ikke hjelpe ham med å få en attest som gjelder ham personlig. Som trolljegeren i tråden har påpekt, så gir ikke myndigheter personlige opplysninger til andre enn den som opplysningene gjelder. Jeg ønsker heller ikke "liksomfest" I STEDET for giftemål. Det gir ingen mening. Da får vi heller fortsette som samboere uten alt dette tullet.

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (2 timer siden):

Helt ærlig kunne jeg selv godt løyet om noe sånt. Bare fordi det er så mye styr å ordne med sånne ting, og til slutt er det bare lettere å lyve enn å innrømme at det ikke er gjort, og da føles det kanskje som om det er for sent. 

Alle kan gjøre idiotiske ting men han rydder ikke opp heller. 

Anonymkode: 2cd8d...571

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Til spørsmålet ditt: Kan du si at forlovelsen er brutt?

Ja, åpenbart. Og du bør si mye mer enn det, som at du ikke kommer til å akseptere å bli ført bak lyset igjen. Uærlighet er ille, det er ikke det å ikke ville gifte seg.

AnonymBruker
Skrevet

For noen idiotiske svar her i tråden. TS har ikke gjort noe feil og denne smørja er jo åpenbart mannen sin feil. Kan likevel forstå at det ikke er så graverende at TS ønsker å bryte, når ting ellers er veldig bra. Det er rett og slett en uheldig situasjon forårsaket av at mannen ikke turte å være ærlig. 

TS, jeg synes du helt fint kan være tydelig på hva du tenker her. Sett deg ned med mannen og si hvordan du har opplevd dette og at du anser forlovelsen som brutt da han har brukt 11 måneder på å somle med papirene og attpåtil løy om det. Det er en helt rimelig løsning når du først har bestemt deg for å bli. Hvis mannen ønsker noe annet, får han være ærlig om det. 

Anonymkode: 2290f...c5b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi han ringen og at nå er du lei av utsetting av bryllupet, og at du er mer enn nok fornøyd med å være samboere. Om han VIRKELIG ønsker å gifte seg, så kan han fri på ny når dere har papirene i hus, så kan du vurdere å skifte mening da. Ellers kan han også gi ringen til deg igjen som en kjærlighetsring, ikke forlovelsesring.

Anonymkode: 8f2d9...521

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke alle mennesker ønsker å kaste forholdet i søpla med en gang det er motgang. Jeg har vært i to dårlige forhold før, og da mener jeg VIRKELIG dårlige forhold. Min samboer behandlet meg kjempebra ellers på alle måter. Jeg er 42 år og ønsker ikke å begynne med dating, kjærlighet, flytting osv på nytt. Hvis det blir slutt med samboer, så er jeg ferdig med alt som heter menn.

TS

Så du godtar at han faktisk er en lystløgner med null respekt for deg?

Anonymkode: 2c34a...72f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...